I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tio-i-topp-lista Lyricister på WHOA

Vår Hiphop - Emceeing

2005-03-02 19:17
Hörstedt P18 Har faktist bara sett en text av honom som jag gillade. Skulle gärna se lite mer.

Såg han i Soy-Soy vs. Gaia battlen. Då var han väl sådär..

Catchin_Wreck yo
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2005-03-02 19:28
Roligt o vara med på listor.. Även om jag aldrig droppar.
Det kommer en TUNG text som det har lagts ner myyyyyyyycket tid på, nu i veckan kanske..

Här är min lista iaf.
fast jag lägger upp det på ett annat sätt...
Här är folk som droppar texter som jag VILL läsa.

LJ2 - The one and only
VadVadVad - Den nya lönlös
Blizzak - Såå många rim, o flyter så sjukt bra.
Queff - Humor, Humor, Humor.. o djup poesi
----------------
Här är folk som är grymma dock att jag inte orkar med den här typen av texter egentligen.

Anakthesia - De finns bara en som kan uttrycka sig som honom, det är oftast mästerverk han lägger upp.. Men känns verkligen inte nyskapande, de sakerna han lägger upp.

Fegon - En som de flesta ser som en newbie med skills, men just nu så ÄR han med i eliten på whoa. för ointressanta topics dock.

Hwarang- för svåra ord för MIG...
----

Up n comers

Komik - Han vann över mig i battle, då e han bra för han vann inte på hype..men oxå ointressanta grejer..

Ot the pharaoh - har alltid guldkorn i sina texter, men finns oxå nödrimmande i texterna. men grymma punches ibland.

Spex - bra punches skön engelska men är inte elit.
----

Folk som ja vill ska droppa mer lr droppa överhuvudtaget..

Lönlös
Crew - har slutat droppa tydligen.
Lady_in_red - var e du? du kom in o droppa några mästerverk o sen gittade ba :O
------

Har säkert glömt massor men orkar inte skriva mer.

Ps några har jag bara uteslutit att ta med i listan, så det betyder inte att de inte platsar i listan. det betyder bara att jag inte tog mig tid att skriva in er där.. Och det skrev jag nu för att UNDVIKA tjaffs ifrån vissa människor
---

o sen e de grundat då på vad jag har sett på lyricismforumet osv..

ifall nån typ undrar varför jag inte skrivit med typ.. hörstedt lr tal-rik lr c-line lr någon sådan oldschool.. lr nåt..

2005-03-02 21:09
hey i'm coming up like Diana Ross.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-02 21:16
fast jag strävar ju inte för att bli den bäste textskrivaren här so i guess its cool
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-02 22:20
Ej i ordning:

GAIA
Hwarang
Aneksapthesia
Fegon_
LJ2

Soy-Soy - väntar fortfarande på hans "Tunga text":P

Bubblare är Trueballa och The Pharaoeh
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-03-02 23:43
Haha, va roligt att se mitt namn här igen. Var ju som sagt ett tag sedan jag postade något. Finns många anledningar till det, men den stösrta är väl att jag inte har varit hemma sen i slutet på november. Men nu är jag tillbaka!! Hurra för mig!
Adam och Eva

2005-03-03 15:16
Ey, jag har en idé, alla som fått flest 10 i topp nomineringar träffas och gör upp i en freestylebattletournament, ;)
Lyricist

2005-03-03 18:07
Lyricist

2005-03-03 22:12
Exakt... alla får lägga sina favoriter, baserade på sin smak.
Därför skall ingen lista någonsin ifrågasättas

2005-03-03 22:27
hade jag varit topp tio nominerad hade jag lätt varit med på freestylebattle

2005-03-04 00:08
Ey, jag har en idé, alla som fått flest 10 i topp nomineringar träffas och gör upp i en freestylebattletournament, ;)

- Lyricism behöver inte ha något med freestylebattles att göra.
så det var en dålig idé. Fast det o andra sidan kanske bara var ett skämt och jag gissar på att vi alla skall skratta nu?

2005-03-04 14:05
Soy-Soy

Det var inget skämt?

2005-03-05 18:32
Tack för att man blivit nämnd!

Vill också nämna gubbarna som skriver tightast på svenska...
Vi snackar Lumber_Jack_II, Lönlös, Queff, Medmera och Anexaphtesia.

(Av dem som jag har läst flera texter av och minns just nu, sedan finns det alla möjliga grymma och glömda lyricister!)
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-03-05 18:33
jag vinner
Lyricist

2005-03-06 01:18
Jag är toppen

2005-06-19 10:02
whooppa

2005-06-20 13:29
jag suger kuk.. hata mig
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello
Lyricist

2005-06-20 17:59
spex, du borde nog egentligen peta ner några från allas listor?

2005-06-27 15:53
vart e lönlös nu förtiden?

2005-06-27 16:58
baannaad
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-11-16 08:04
elliguzzan han har bytt användare och droppar för fullt.:P

Av dom som är aktiva nu gillar jag

Crew
Kammel
Fegon
GAIA
Anikken

2005-11-16 08:05
o just d, glömde Komik också.:)

2005-11-16 15:20
Yeah. Gamle VadVadVad såg jag här och var ;D

Ingen ordning.

Komik , kan skriva om anything! Och gör det bra.
Tsun , riktigt grym på våldsironi, även bra på att förmedla känslor angående trauman han har fått uppleva. Vill se mycket mer av honom men satsar mer på rap. som han själv skulle säga: "JAG E RAPPARE BITCH" :)
Trikk , Kung på berättande självbiografiska texter
Fegon , Kan skriva lite av varje, är rolig.
Queff , har vart bland de bättre läänge.
Spex , grym och duktig på båda språk.
Hwarang , vet inte vad jag ska säga, duktig. och kan på båda språk han med.
Anikken Tillhör lätt bland de bästa,Kan bli sjukt duktig om han skriver oftare, har inte skrivit så länge, lär sig snabbt och har känsla för rim. Och killen lyssnar inte ens ETT DUGG på rap.
Soy , Vanskapt , är inte så aktiva längre men..
Cliche , har börjat tvivla nästan, tycker han droppa mycket fetare förr :( Men duktig helt klart. världens cpigaste rimmare :/
Medmera Lägger riktigt rolig humor emellanåt.
GAIA är bra, men efter all bra kritik han ger alla tycker jag han borde bevisa oftare hur en FET text ska skrivas :/
Lumberjack aka Lady in Red VAR sjukt skillad.
Och fan, höll på att glömma Crew , kan skriva om allt och brukar säga väldigt smarta rader med budskap.

2005-11-16 16:08
va??? är Lj2 och lady in red samma person??????
Producent

2005-11-16 16:10
neobica: yes.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-11-16 16:10
Många duktiga skrivare ni nämner, vore kul att höra bra låtar också dock... jag vet att en del kan men... missförstå mig rätt.

2005-11-16 16:13
BÄST SOM DROPPAR REGELBUNDET NUFÖRTIDEN

Kammel: Lägger sjukt roliga texter, riktigt grym på våldsironi
Trikk: Nya eminem.... med sina självbiografiska texter.. riktigt bra
Fegon: Bra, kan skriva om vad som helst och gör allt han gör bra... när jag var ny på whoa förlorade jag en battle mot den jävlen
Tsun: Av det jag läst så är han riktigt bra på det mesta´(droppar inte så ofta som de andra så jag vet inte om han är regelbunden
Anikken: är bra på att skriva Våldsironi
Komik, bästa engelska skrivaren som droppar regelbundet

2005-11-16 17:54
Jag glömde säga TRUEBALLA

2005-11-16 18:01
kammel p19
LADY IN RED OCH LUMBERJACK(LJ2) ÄR DET SAMMA PERSON..

2005-11-16 18:08
Neobica ja men det är en hemlis :)

2005-11-16 19:34
ok.. är tyst som en mus

2005-11-16 21:44
oooh, jag är med på 3 lister :)

Nu ska jag självklart slänga upp en lista jag med :)

Kammel ; Sjukare snubbe när det gäller rim/rader får man leta efter. Skrattar alltid åt hans rader.
Fegon ; En allround skrivare som klarar av precis allting ungefär!
GAIA ; Rimjonglööööööööööör!
Trikk ; Grym på att skriva om sig själv, skön snubbe annars också:)
True ; Grym snubbe, påminner om en blandning av komik & fegon.
Komik ; GRYM på engelska. No doubt.
Tsun ; Grym snubbe. Helt enkelt bara BRA :D

2005-11-16 22:00
För det första, Tsun är bra på att skriva, men för att showa fo jizzle rispekt till min niggu så är han Rappare och skall därför inte nämnas på min lyricist lista.

Vad beträffar Trueballa så vet jag inte vart han fått hypen i från. Han var relativt aktiv för några månader sen då han slängde upp texter som höll bra nivå. Han försöker dock för mkt att vara Aneksapthesia och det funkar inte bara..

Hwarang är min koala. Jag vet att han är tung, han kan skriva när det gäller alltså. Men jag vet inte om han förtjänar att hamna på listan. Tyvärr, han är en av de bästa engelska lyricister men han droppar på tok för lite. Tycker jag.

GAIA . samma sak där. Sjukt duktig på båda språken men det är inte ofta man ser en text av honom nu så jag vet inte, tycker inte man ska leva på gamla meriter^^

Spex kommer inom kort vara en av de främsta här och jag tycker redan nu att han är det.

Trikkantolala är väldigt bra, han kan skriva om ett suddigum i princip men det verkar som om dubbelmoralen kommit ifatt. För nån månad sen skulle han inte skriva mer.. sen kom veckans text stickyn.. ?

Fegon_ min jizzle får northizzle. En allround player fast jag tycker att han har tappat sin edge lite grann.

Kammel är duktig som få. Den främsta på våldsironi, men jag skulle vilja se mkt mkt mer av allvarliga texter från denne man.

Anikken , inte ofta man ser texter av honom:/ vet inte riktigt hans fulla potential/talang ännu. Så jag kan inte yttra mig särskilt mkt.

Crew , en av mina favoriter. Han försöker alltid med nått nytt men varje gång så säger nån "tyckte förra va bättre". Haha, man kan inte jämföra hans texter med hans andra texter.

Queff kan skriva. Men tyvärr så väljer han att skriva i max tre minuter o slänga upp det. Men det ska det bli ändring på, O ja gremlin..

Alltså, de som jag tycker är bäst just nu är:

Crew
Trikkantolala
Spex

Folk jag gärna vill se mkt mer av:

GAIA
Hwarang
LJ2
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-11-16 22:15
ja måste väl göra en lista då:

komik, kammel och per-fekt (som folk tyvärr verkar förbise/glömma)

sen finns d många som är en nivå högre än de flesta som vet vilka de är själva men som får klara sig utan en söt liten kommentar som komik hade ovanför
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-11-16 22:17
Spex sade det, Per fekt är riktigt duktig.
Han skulle jag kunna se som nästa Aneksapthesia.

2005-11-16 22:25
Komik alla kan vi ha våra dalar. Var allmänt trött på whoa då i Juli, skrev 16 bye-byeradar, fick en twistad idé o skapade Adorabel, skulle skoja lite för att sedan sluta droppa texter. Men det känns som att det är här jag har utvecklats till vad jag är idag textmässigt, skulle aldrig utvecklas om jag inte hela tiden kände mig pushad till att försöka droppa bättre och bättre. Dels det och här finns likasinnade som man mer eller mindre blir vän med över nätet, så som dig. Som man kan diskutera skit på msn osv om texter och allt som faller en in. I min hemstad finns ingen att skriva med eller att bolla med på det sättet, ingen på samma plan. Thats why I stick around.

Och för att se till att du inte får tre veckans text i rad förstås.=P

2005-11-16 22:29
Haha, ladies and gentleman. Learn from trikk:)

Bra svar!

Du vet att jag kommer knipa trean;)

2005-11-16 22:42
Trikk

Kul att se att det finns eldsjälar, det gör allt jobb man har lagt ned lite mer försvarbart, :)
Lyricist

2005-11-17 00:59
Det som är mest udda är att min personlighet har förändrats med Whoa. Jag gillar fortfarande inte hiphop på den nivå som många andra här gör, men jag kan lyssna på det. Det är över msn jag har "kompisar" egentligen som delar samma intresse.
Jag gillar whoa:)

Angående Perfekt, han är inte nästa Aneksapthesia, Aneksapthesia är i en nivå försig och han är en stjärna här. Synd bara det där med banningen

2005-11-17 09:35
Aneksaphtesia är inte överskattad, han har bara en väldigt svårsmält stil och passar nog inte in i era enkelrimmande perspektiv.

2005-11-17 10:47
Anex. Han är överskattad då det kommer till vad som helst som liknar raptexter, men underskattad som poet.

Hörstedt
Vissa skriver saker som inte skall spelas in, aldrig. Det är inte allas syfte. Tänk att åstdakomma texter som har egenvärde i sig, som kan påverka bara av att folk läser dem. Och by the way är det allt för många som rappar...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-11-17 12:23
Per Fekt är den som troligtvis är tätt bakom Aneksapthesia.
Jag kommer ihåg att Anek själv sa att han älskade hans texter.
Jag har svårt för Aneksapthesia, det kan jag säga. För jag är inte mkt för abstrakt poesi och filosofiska aspekter, men vissa gånger då han är on point och träffar mig, då jävlar

2005-11-17 13:52
Har själv inte sett så mycket från Anek, men jag kommer ihåg att han använde "änglavingar" i varannan text hahaha :P

2005-11-17 17:57
Aneksapthesia är den bästa whoa har haft utan tvekan!!
Finns ingen som berör, målar upp bilder, ger en sån känsla som han!! Kanske för att jag läst nästan allt han gjort..
Den som kommer efter är Crew på den biten
Men sen ser jag även ur ett annat perspektiv som kanske passar min och andras stilar bättre.. det är där snubbar som Kammel och komik och även Fegon kommer in. som är Roligare att kolla på,
2 PJÄSER

2005-11-18 11:17
Scienti-MIC, du kan inte ha läst mycket... Eller joo, du kan ha läst mycket, men ta och läs igenom texter av Lady_in_Red till exempel, du blir nog inte besviken.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-11-19 17:51
Wonderchild_ P12 Ärlighet går före blygsamhet.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2005-11-22 20:27
Scienti-MIC folk skriver om sina liv och upplevelser.

Producent

2005-11-22 21:14
Scienti-MIC P22 hellre tråkigt än ingen text alls?
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2005-11-25 17:48
vergilius dödar alla.....
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752