I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är flow för er?

Vår Hiphop - Emceeing

   

2004-11-22 19:10

Vad är flow för er?

En sak som jag undrat länge över är om många personer som lyssnar på rap definierar flow lika... Flow betyder ju flyt och det kan man se på olika sätt...
Själv tycker jag att flow är när man känner rytmen i beaten och anpassar sin text efter det... Givetvis kan man få bra flow med en text även fast man skrivit den innan man hört beaten, men det blir lättare att få den fulländad om man skriver den till beaten, tror jag.

Några som jag tycker har grymt bra flow är Nas "framförallt i 'Illmatic'", Slug från Atmosphere, Necro (Fast jag hatar hans texter), Eminem (Framförallt i sina tidigare album), Xzibit och Twista .
Även svenska artisten Organism 12 har skitbra flow...

Men det finns ju helt olika typer av flow, som sagt, och en del tycker att t.ex. Aesop Rocks låtar har skitbra flow, men jag fattar inte det... Han rimmar ju bara i varannan rad typ, och inget är sammanhängande... Är det flow?

Vad tycker ni är flow? Vilka rappare tycker ni har bra flow i sina låtar? Och om ni själva är MCs, vilken typ av flow kär ni?

Bara kul att höra...

Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.