I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta kompisproppsa din raphomie

Vår Hiphop - Emceeing

   

2005-01-03 07:38

Sluta kompisproppsa din raphomie

Detta verkar som rätt forum för detta jag har att säga.

Jag tycker att folk som inte har skills på att rappa inte borde få rappa, till en viss gräns detvillsäga....
Det finns så extremt många Extremt usla Netcees rappare som gör musik bara för att skicka omkring till sina fjortisbrudar på msn o föär att de ska ha titeln rappare...

Det hela är enkelt..

Om Man har gjort vi säger 5-7 låtar och man inte har flow lr Kan rappa on beat åtminstone, och har typ värdelösa texter som inte säger nåt... Och man inte avancerar något... Så borde man inte ens få spela in mer asså... O om dom ska säga "Jag gör de t för kärleken till hiphop" så säger jag, fuck that shit.. skona andra istället... Det finns så många som droppar regelbunden shieat som verkligen e shieat...

För de som har en raphomie, och den raphomien då lixom vill ha kritik på sin låpt lr nåtsånt.. Så gör såhär, lyssna, o istället för att säga "shieat den va Ubergrym" Så säg sanningen istället, så om snubben verkligen är keff.. Säg till honom.. Okej su e min kompis så ja säger detta snällt, Du e keff, jobba på det här o det här..

Om snubben inte har gjort drastiska förändringar efter 2-3 låtar.. så... Avliva honom... Lr kanske inte avliva, men.. Jo avliva honom....

Det jag vill ha sagt med detta är att

1. Sluta ge din kompis propps bara för att han är din kompis, för då får han självförtroende o tror att han e grym och släpper 5 till låtar samma vecka....

2. Man borde typ få ha eett "körkört" för att få gå in i en studio.
Lr POTENTIAL åtminstone,en viss mängd skills...

Jag grundar detta på folk som jag har typ, hört rappa i 1 år.. o dom fortfarande låter tvärwacka, men att de ändå har gjort sina kompisar till sina fans... Så de fortfarande håller på med shitten..

Och det absolut värsta är om...

En snubbe är skillad på att göra beats, men han e tvärkeff på att rappa och använder beatsen själv, de e ungefär som att kolla på när nån slår ett barn, när man lyssnar på låten.. lixom.. Varför förstöra ettt grymt beat med din äckliga röst som kastar ut sig mer nödrim än En Freestylande Lil John på amfetamin...

Nu blev de mycket skrivet men.. De är så jag tänker.

Jag kommer säkert skriva mer om detta... Men aja..

Pz