Dirty_D P24 Stämmer ganska bra, ungefär, jag var ju där på besök och de visade mig alla rum, klassrum, matsal osv. 3 rum kommer bestå av professionella studios, plus en snubbe som bor i närheten hade köpt in och byggt upp en studio, han är nån sån där riktig hypad studiosnille :P men det där med 10 små är väl att ta i, möjligen 3-4 har jag för mig (projektstudios) kallade hon det, som vi får använda i stort sett när vi vill. vi syns där man :) ska bli kul och spela in lite med en skåning :D
Mr. P
... Det komemr att gå 4 - 5 tjejer där... och det är skitsnack om antagning och dylikt. all antagning har de lagt enormt mycket tid på, och på varje specifikt fall. Dock håller jag med om att de borde ha gjort mer intervjuer, men hallå eller. Det är en folhögskola. Inget att antaga genom betyg direkt. sssåååååå
Fonky-Fresh F0 varför tror du ja ska köpa ps2 för? för att det ska stå där och se allmänt fint ut eller? vadå 1-2 och 4 ??? och du, haru mixat min låt ännu?
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Jag längtar mer och mer för varje dag som går :)
Mr. P
Producent
2005-07-03 22:54
åååå hoppas jag kommer in alltså... det vore så underbart :-D men jag har reko referenser + schysst ansökan + lite till :-D
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Probb P19 japp, ska prodda bamse beats till hele bunten ;)
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Probb P19 äsch.. p.diddy har ingen chans mot mig lixom...
Det är för det första ingen tävling vi ska till, ingen musikalisk dokusåpa även om det kanske verkar så för många.. tajtast lär vi nog bli varse när vi väl ses men det är då det.
Här har ni en ca 2 år gammal låt med moi på engelska:
klubba.cjb.net och här finns jag tillsammans med cR på svenska, även på hooken. Också gammal som gatan, jag måste bli mer produktiv dammit. Lägg upp era grejor, vet att det ska vara i audioforumet men ni får göra ett undantag för den här tråden.
klubba.cjb.net
http://www.myspace.com/dirtydonline
Jag skulle (om jag måste säga vem som är tightast) tippa på Dirty_D, Hippa2dabena & Anton K (hörde att han kom in) :D men som sagt, är ju ingen tävling, ska bli kul och se vad man lärt sig efter och hur mycket man utvecklats, personligen tror jag att vi alla har nånting och lära oss av varandra :) Peace
Mr. P
tss...kommer finnas bra mycket bättre. Venom. Say no more ... bena är även han feeett!
probb, jo kanske ett nytt boyband men räkna bort mig o meningsfull ifrån den sidan eftersom jag inte tror att någon av oss kommer in.. vi e reserver, men, ja ska hustla mig in förresten så.. räkna med att ni ser mig där...
treb skojaru? o du e intagen?... Asså klart hela utbildningen e för att man skall lära sig allting, lr förbättra det rättare sagt.. Men lixom nån som inte ens har rappat innan blir antagen, för att du skicka in din blankett före nån annan.. shitt asså..
Lr ja ändrade min åsikt, ja älskar de stället.. jag e Definitivt intagen nu.. :) Syns där
så du kom in soy? kul för dig!
Treb har du aldrig rappat, och du är intagen, är du helt säker på det eller driver du med oss? Soy, min älskling, haru kommit in :D
Mr. P
skulle vilja dra en word på de 2 ovanstående ;)
BiggedyB P10 sug kuk din luffare!
Hiphop är ju street.. inte nån skola.. tacka vet jag att bli svetsare o lägga ner de där yoyo med tiden
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Producent
2005-07-05 01:12
ähdet kommer bli schysst. musikproduktion är kul,, cubase blir skoj att lära sig.. roligt med nytt folk som man inte träffat förr, med samma intresse, blir antagligen massor av sessions.. men det är ju skojs, någon som vet ifall det finns något på rummen från början så man slipper dra med sig säng, soffa å allt själv?
Jag blir så jävla arg på patetiska människor som sitter och kommenterar, Folk som inte kan ett skit skall fan inte få lov att yttra sig. Folk snackar så jävla mycket skit härinne... om jag bara kunde träffa alla jävla nördar bakom skärmen! Ps... Utbildningen kommer att vara bland de fetaste i sverige. Fuck fame factory, this is street. Lära sig branchen från grund och botten det är grejer det. Det kommer bli skit nice. Och till er som skall gå utbildningen. Gör reklam men gör det på rätt sätt, öppna inte patetiska forum inne på whoa. Please. Det blir inte bra då. Det får då knappast ett bättre rykte. Folk kommer eventuellt få höra om den är bra respektive dålig. Det visar sig dessutom i media. Ha tålamod. Men skippa marknadsföringen på whoa. Hallå eller. Peace // Parham Zadeh
Alltså att diskutera något på whoa är alltid dömt på förhand, det hatas för mycket överlag, det kan jag instämma med.
Producent
2005-07-05 08:59
erkky: fan vad nice,, vet du hur det är med tv? och om det finns handfat i rummen?
Det finns olika varianter, vissa rum är utrustade med toalett och egen dusch medans andra delar på ett större badrum. Vissa rum är givetvis också utrustade med internet för den som behöver det. Lilla jag tänker ju självklart ha ett rum med egen dusch och toa.
Jepp im in... Cliche e du inne?.. Du förstår att jag kommer trycka in dig i skåpen på rasterna osv va?.. -- Kommer bli nice där, men sant, de blir för mycket whoastämpel på utbildningen det e ju trots allt en seriös utbildning. lite kefft att de tar in folk helt utan hiphopreferenser, asså "jag har inte rappat men de skulle vara roligt o börja" o sen komma in lixom.. Ska bli roligt o träffa Dirty_D dock, alltid gillat "skåneresan" :)
Producent
2005-07-05 11:42
dirty_d: yesyesyo så mkt vet jag=) det är soft,, jag tar det rummet jag får typ.. det blir nice hursomhelst, självklart vill jag ha så nice som möjligt men. soy-soy: inte inne än, får reda på det i augusti, å nej, det kommer du inte. =) vadå utan hiphopreferenser? man ska ju lämna referenser enligt dom? å då tar man ju lite "kändare" kanske lr så som hört ens shit kanske? hmm.. så gjorde jag iaf =)
cliche De som får reda på det i augusti är reserver... Alla som e riktigt intagna har fått lr kommer att få ett brev ifrån skolan typ senast idag lr imorgn,.. o de e för dom som skickade in i torsdags fredags bara... -- Men asså haha ärligt sändas på UR på svt?.. kefft, de e inte undeground nånstans.. men de e inte hiphopskola heller iofs.
fick ingen lapp idag.. och ja tror inte ja får någon imorgon heller. så ja får la vänta tills i augusti, får nöja mej med att ja jobbar och tjänar fett med cash så länge.. om ja skulle komma in.. så ryser ja av tanken av att inte få ett rum med egen toa och dusch... får ja trots allt en lap imorgon så ska ja styra lägenhet!
Grattis alla som kom in. Jag har sett bugeten och den är fan inte att leka med. Ni kommer att ha ett paradis på jorden! Förhoppningsvis kommer jag komma och besöka er nån gång och leka fröken Nabila :) Lycka till!
klart som fan att jag har rätt!
Producent
2005-07-06 01:02
soy-soy: jo jag vet,, reserver får reda på hur de blir i augusti,, men förhoppningsvis så=)
Nabila F24 ja, det skall bli trevligt att ha dig som föreläsare och liknande. Hur som helst, så vet även jag att till exempelvis att man har lagt runt två miljoner för studioutrustning. Så till ER som blivit antagna, va redo på att skriva, producera och spela, ....bara mata ut låtar!!!! Ta chansen! ..... skriv i sommar ... Var hos Svante Englund under helgen, galet grymma nyheter om utbildningen... men ni får reda på det inom sinom tid! HOLLA!
Ser mer o mer fram emot de hela tiden nu ju... måste bara hooka ett CSN lån osv..
Producent
2005-07-06 09:57
soy-soy: yeah jag med, vet du hur mkt man får? tror det var typ c:a 7000 om man tar fullt lån å bidragsdelen är på 2.700,, men är inte säker...
cliche ingen aning, Men det jag inte gillar e att man måste betala tillbaka.. finns de inga andra sätt?, jag kan ett sätt för delvis lättare med ekonomin osv.. Men håller de lite tyst ett tag:)
treb de kanske inte e min matte som funkar men... om man får 8 papp i månaden i 12 månader... det blir TYP 110 tusen kronor.. O så skall man betala tillbaka 35 000 kronor bara?
Man får juh frukost, lunch, middag. Enligt rektorn. Sedan så finns det små rum och större rum, Det finns ett rum för 300 kr, ett för 350 och ett rum för 450. Skillnadenerna mellan dessa är att den med 450 har toalett och dusch. Vilket de andra inte har. Den som kostar 350 är helt nyrenoverad dock. Men det kan bli jobbit att gå ut hur rummet varje gång man skall pissa. Vi säger att man tar det för 450 kr, det blir ca 2 000 kr i månaden, alltså 450 kr i veckan. Hur säkert är det att man får bidrag? ... Är det 100 % säkert. Slutsats, med andra ord behöver man kanske inte ens ta ett stort lån, Om bidraget ligger runt 2 500 kr, och om man sommarjobbat lite nu, så behöver man inte ens ta ett lån .... Bara en tanke. Ni som skall ta ett lån, eller ett mindre lån måste kontakta CSN på egen hand, DAX att göra det snart kanske? .... MVH // Parham Zadeh
Zadeh de låter nice i mina ögon... För jag visste inte om att maten var inkluderad i hyran på rummet.. men då e de hur soft somhelst ju...
Precis ... Har du fått bekräftelse på din antagan?
Det är bara under helgerna man får pröjsa maten själv! Men är det säkert att man får bidrag????
Ring inte honom 11hundra gånger. Säger han att du är inne så är du inne. Det beror på att rektorn är på semester och är hemma den 1:e agusti! Inger mer med det.
Zadeh Yeah fick papper på det om när vi börjar o inbetalningskort på 250 kr för nånting... Tror det är de definitiva beslutt iaf... Känner igen namnet parham förresten, E de du med Dosse o dom? typ..
zadeh P19 det fanns juh bara 8 st rum med toa och dusch på rummet dock.. efter ja läst om allt nu i tråden så hoppas ja VERKLIGEN att ja kommer in!
Meningsfull 25 rum med dusch och toalett vad jag har sett :)
Mr. P
Fonky-Fresh F0 vaa??? läste ja så fel alltså? coolt :)
meningsfull Kan knappast stämma. ps, varför skriver du det till mig ? skriv det allmänt... Du behöver inte rikta allt du skriver... Till Er som har fått papper så har ni kommit in, grattis! Soy-Soy P20 Jag är inte med i enhet V, Jag är inte den Parham, vilken förolämpning. Jag heter Parham Zadeh och var grundare till the comaz. Men nu för tiden kör jag solo. Läs artiklarna och lyssna på låtarna som jag har haft som veckans mp3 två gånger genom min sida på whoa. Låtarna är producerade av svante englund.
zadeh P19 hehe... nej jag vet faktiskt inte... bara skrev det.. söry då!
Producent
2005-07-07 08:57
hur många är det som kommer in?
cliche P19 21 Personer. Egentligen 20. Men det blev 20. ----- Kan jag få svar på min fråga? Men är det säkert att man får bidrag????
Ja du kan få studiebidrag och fullt studiemedel också om du vill det.