I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

freestyle nybörjarhjälp!!

Vår Hiphop - Emceeing

2005-10-10 13:04

freestyle nybörjarhjälp!!

ty ett sådant här inlägg kanske redan finns. men ty jag kunde icke finna någon. så här lyder iaf min fråga:

jag funderar seriöst på att kicka lite fristil, ty finns det någon kloker männskovarelse som kan ge några tips till en fristilare i nybörjarklassen?.. om det finns några bra vill säga!?!

Tack på förhanden!

2005-10-10 14:03
det e bara till att freestyla o freestyla... ibörjan e man skitdålig men det e alla... men det kommer, hela tiden freestyla i ditt huve, högt, battla föremål, battla kompisar, battla snuten så blir det fede!
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2005-10-10 15:35
Plita ner så mkt puchlines du kan om alla möjliga utseenden du kan tänka dig, lär dig dom utantill å sen äre bara att anpassa mot den du battlar o späma på med gay hej rim emmellan ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-10 15:36
Vadan alla dessa malplacerade "tyn"? De verkar ha en helt egen innebörd för dig, vad betyder "ty" i din värld? :)
Science Genius Girl

2005-10-10 22:32
Janeway F18

ty äro i min värld ett påstående där innebörden av den egentliga innebörden kan framstås som viktig om man finner den oväsentlig som jag i detta fall inte tänkas göra. Så uttrycket äro för mig ibland icke bytydelse full och blir där med väldigt betydande eftersom medmännsikor som du icke förstår mitt sätt att uttrycka och förmedla mina känslor!

pap, Bask-r och hiccory tack för era tips!

2005-10-10 23:07
hehahah ja du B då kan man ju bara hoppas att det äro din arma slusk till släkting som man får slakta. hahahha mh ja sa jag!

Producent

2005-10-11 13:29
skriv ner 100rim på papper, sen memorera in dom i skallen, så bygger du upp ett rimförråd, sen när du ska freestyla så lägger du rader åt rimmen. å fortsätter så.. själv gör jag inte så.. men det kan funka, vad vet jag ack å ve!
http://www.soundcloud.com/gyllander

2005-10-11 13:58
rappa, rappa, rappa, rappa...öva på nån annans text eller din egen o rappa, rappa, rappa
Rappat skitlänge.

2005-10-11 14:00
Haha, ok, så du menar alltså att du föredrar att uttrycka dig med en svenska du uppenbarligen inte behärskar? haha.... :D På vanlig svenska betyder ty eftersom men jaja, vi äro alla olika!
Lycka till med freestylandet! :)
Science Genius Girl

2005-10-11 14:44
Hur kul är det att memorera punches och kalla det för fristil? Whoa..

Som många har sagt, träning ger färdighet
Allt eftersom din rapp utvecklas och åren går blir ditt "rimförråd" större och du borde också få lättare med fristilen

2005-10-11 19:01
kan inte mer än att instämma brorsan :)

det är som med allt annat, öva på det du vill bli bättre på och du kommer förmodligen märka en positiv förändring!

2005-10-11 19:43
GyllandeR

det där var inte ett dåligt förslag :)
Det hjälper, jag e slö, men det gör det..

http://www.myspace.com/souldbeats

2005-10-12 13:26
ek
hur då menar du?

2005-10-13 22:52
asså, jag orkade inte läsa vad alla har skrivit..

men om du vill freestyla och känner att rimmen tar slut ofta.

då tycker jag att du ska sätta upp topics i huvudet innan du öppnar munnen. typ: "nu ska jag rappa om lampor, sen datorer och min mamma"
och när du e klar med alla rim du har om topic 1 går du bara vidare till nästa! enkelt

samma om du ska battla.. ex. "först hans mamma sen hans pappa sen hans utseende sen hans mamma igen å sedan hans fula skor" samma där, gå från ämne till ämne.

pöss
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent

2005-10-13 22:55
Ett tag läste ja fel och trodde de va hörstedt som droppat denhär tråden... :P

men men.. rappa på bara det kmr..
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2005-10-15 20:32
om du inte fattar vad jag menar är du bortom all hjälp.

2005-10-16 05:51
If want learn Freestyle.. then you need learn let lso eopen up say what ever comes to mind the purest form Hip-hop ever battle rhymes!? well liek most said punchlines witch not to much fan of like peopel make stuf fon spot they amazing!
You are, Hip-Hop.
www.soundcloud.com/omegamutant
www.myspace.com/McPoint5

2005-10-16 13:41
agreed...
You are, Hip-Hop.
www.myspace.com/McPoint5

2005-10-16 18:09
ek

haha jag skoja bara grabben!

2005-10-17 08:15
was jokeing to..
You are, Hip-Hop.
www.myspace.com/McPoint5

2005-10-17 12:13
bjäär
jag får nog också påstå att ditt förslag om topics verkar riktigt bra!! thanx

2005-10-17 20:38
Battles å freestyles e inte samma sak, glöm inte det. Läs, läs, läs allt möjligt. Filosofera om vardagen å allt du ser. Använd ord för att måla allt du ser. Skriv, skriv, skriv. Köp en liten svart bok som du alltid har med dig. Man vet aldrig då inspirationen kommer. Freestyle:a i huvudet konstant. Prova att bara flyta över alla möjliga ord, det behöver inte låta bra eller passa i ett sammanhang. Behöver inte ens rimma. Just go.
"Understandable smooth shit that murderers move wit´
The thief's theme, play me at night, they won't act right
The fiend of hip-hop has got me stuck like a crack pipe"

2005-10-18 04:17
Om du vill bli bra freestyla here you go...

: start of reading allot pay attention to everything listen not only to hip-hop but take in everything..
: two let lose is your goal! let your mind speak randomly every thing is valid try to rap looking at a wall nothing else or while laying in bed looking at the ceiling good way train your self random spiting”freestyling” relax and just let go..” funny how this sounds like smoking weed”
if cant let your self describe the picture in your head with words your not geeting it..." use pictures words so called linking words build every praise use expressions ideas sounds.. its chain effect just use mind to master it. The key rule freestylign is THERE ARE NO RULES Freestyle purest way exspress from one mind there no boundresy just pure mind out there!!

*bows* i have spoken obi-one go know make me proud!
You are, Hip-Hop.
www.myspace.com/McPoint5