I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med röstläget

Vår Hiphop - Emceeing

2006-02-05 19:38

Problem med röstläget

Känns jävligt tråkigt. Vet inte riktigt vad ja ska göra heller. Har hållt på med musik i ett par år nu men haft ett uppehåll sedan wm här på whoa.

Så, har ni något speciellt röstläge när ni rappar eller bara kör på som der känns naturligt? Någon som har något tips på att hitta ett läge?

Frågan vänder sig främst till de som hållt på ett tag.

one/ p

2006-02-05 22:48
banananna F21
Hur ska man kunna tipsa på det? Det beror ju på från person till person vad som låter bra.. Och från låt till låt också. Jag spelar in med ett visst flow sen så kör jag fett många omtagningar med olika röstlägen och tar det som låter bäst.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2006-02-05 23:18
Äh, go crazy^^ Släpp loss och flaxa runt i olika tonlägen. Så länge inlevelsen är där, kan man leka runt hur mycket man vill.
Men å andra sidan är jag kass, så mina råd ska man inte lyssna på;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2006-02-06 10:30
Kör med det röstläge som du skulle använt om du skulle berättat texten för någon, alltså så det blir rätt delivery. Så är det en arg låt är det kanske inte så passande att ha ett trevligt och snällt tonläge, sen gör som totte2 sa, prova flera olika och ta det som låter naturligast.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-02-06 11:46
Rätt viktigt är att använda magstödet, hursomhelst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-07 15:21
Kör med det du tycker är bäst, skit i allt annat!
Man gör musik för sig själv, ingen annan, enligt min mening!
Musik är något personligt..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-02-12 14:57
håller med Rainmaker där...
röstläget måste vara övertygande, du vill ju säga något med det du rappar. en grej till...ta i som faan och sen minska lite tills de känns naturligt...thats my way
Bara På Låtsas

2006-02-23 15:22
Man måste ju leva sej in i texten!.. t.ex. om man skriver en sorgsen låt, kan man inte låta glad hörru!.. de blir enna lite f-up!
Allt handlar om kemikalier!

2006-02-24 16:41
Bror på va låten handlar om.. Är det en sorgsen låt så tänker man på sorgsna saker lr lyssnar på sådan musik, ska man ta en battle så ska man typ vara lite arg och kör man typ en club låt så ska man typ lyssna på lite club musik =P=P

(Kör du gangsta måste du vara prata som ett homo ^^ Just kiddin, men jag hatar gangsta rap :D)

Men det viktigaste av allt är typ att känna hur beatet går.. Om beatet e lungt, typ rhodes med piano i segt tempo så kan du ju köra crunk lr något sådant.. Skulle bli helt fel, u feelin me? haha
PEaz
www.Myspace.com/InsoMusic