Hiphop är en livsstil
Ja det är ju ett vackert citat! men vad är det man gör när man lever hiphop? Definera gärna!
Man har stora kläder och säger Fuck off till kärringar som klagar.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Graffare
2006-09-18 20:14
Ayt - fuck dom oseriösa svaren - och den (o)seriösa trådskaparen? När man säger att hip-hop är en livsstil menar man nog att man kan leva hip-hop, jag menar.. När jag dricker vatten eller röker gräs - gör jag det hip-hop style...
logga ut och umgås lite med hiphopare :)
http://www.myspace.com/mcblindfold
Jag är inte oseriös alls! jag bara undrar vad det är som gör att vissa tycker att de är mer hiphop än andra
Skivsamlare
2006-09-18 21:29
Man tänker ofrivilligt i rim.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Promotor
2006-09-18 22:24
man är bara hiphop... svårare än så är det inte..
jag är på hubler och 16gram. när jag ser på tv t ex så tänker jag ut liknelser angående programmet och sådär 60 % av min skivsamling är hiphop, men jag tycker att man bör ta influenser av andra så det är massa annat också, men allt kretsar kring hiphop. har jag sex till musik, och hon är tråkig, då kan jag börja plocka samples ur låten istället för att bara ge mig hän.
http://www.myspace.com/localexpressions
Utöva dess element och du är hiphop, släng gjärna in en bandana och bryt på engelska.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Lyssna på ken ring och dissa all intellektuell musik, då är du hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att leva hiphop är inget man bör sträva efter. Däremot kan det vara mycket bra att leva sitt liv influerad av hiphopens konstformer och filosofier, men snöar man in sig, så kommer man inte ut genom dörren ens.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag lever inte hiphop, hiphop lever i mig!
work some magic
T-M-K P0 Gjärna?
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
tänk dig wilen på ditt partaj :D
subban. du vill egentligen inte ha ett svar på din fråga. på sin höjd vill du kanske få upp nån sorts debatt med den enda utgången att hiphop kan vara nästan vad som helst. lr har jag fel? :P
vad menar supr med det? :D
www.myspace.com/kdlwilen
Du står stilla mitt på schlager-dansgolvet och blänger förargat mot Dj:n eftersom han aldrig spelar någon av låtarna du önskat.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
jag tror som ek .. att du bara vill få fram att hiphop inte är någonting egentligen, om man inte bodde i NY på 80-talet förstås :D
when you stop trying
Dra ner dina baggyjeans köp en Yankees-keps en stor tröja med luva! Och vips så lever du hiphop1:D
www.myspace.com/suspectrap
spliff & hennessy
fullfjädrad när jag kickat en gås..
sysslar man med nån sorts hip-hop aktivitet är man det, alltså rapar, proddar, graffar lr nått. Man är inte det när man går i en JL tröja och har just köpt sin första New Era keps och säger yo till alla, som är väldigt poppis på min skola... Klädstilen har inte så mkt med det o göra, är hip-hopare men går ändå i tiger kläder ibland, som kanske inte är så "hip hop" på dom flestas skala :)
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Jag vill påstå att svenska hiphopscenen, både musikmässigt och kulturmässigt, suger. Alla är FÖR jävla oroliga och brydda om vad som är hiphop, vad som är äkta. Jag försöker göra annorlunda musik för att inte vara som andra. Och för att jag trivs med musiken. Och sen om jag har på mig Doo-rag och NY-keps varje dag tycker jag är oväsentligt. Fast det är jag kanske. PEACE!
...kommer inrullandes med oväsen som pansarvagnar...
Det är väl samma snacka inom alla genrestilar. Hårdrockare Hiphopare indiepopare blackmetalare raveare eller vad fan som helst. Musikstilen och kulturen liksom blir en del av ens liv.. Eller nått.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
foerplay kan du förklara för mig hur detta går ihop.. "Man är inte det när man går i en JL tröja och har just köpt sin första New Era keps.." "Klädstilen har inte så mkt med det o göra, är hip-hopare men går ändå i tiger kläder ibland, som kanske inte är så "hip hop" på dom flestas skala :)" du säger att kläder inte är viktigt men ändå känns det som om det är det enda du egentligen säger nått om??!! :)
Hiphop för mig är när du samlas med människor som gillar samma konstuttryck som dig själv. Måla, dansa, rappa, spela etc och lägger ner dig för att uppehålla en kultur för dig och dina vänner. Att ha ngt gemensamt som man kan samlas kring, en kultur. Sen är kläder, "element" blah blah inte viktigt alls. Att man lägger ner sig och brinner för en gemensam kultur och dess yttringar är det enda som räcker för mig. //Tack för mig.
GAIA är faktiskt överlägsen här asså..
Crazy_legs, hahaha
Man ska rappa, ha en maddafakka röst och vara medlem i en grupp som kallas C.K.O samt stava 'gärna' med 'gj' och vara bästa kompis med mig, det är fett hiphop!
Eller så utövar man elementen och gör som dom flesta seriösa inläggen i tråden beskriver, alla får ju dessutom ha sin egen syn på 'livsstil' och på att 'leva' hiphop, för jag sätter min högra kula på att alla som lever 'hiphop' absolut inte lever på samma sätt.. men vissa liknelser finns det säkert.
soundcloud.com/brormusk/sets
Jag rappar, men det betyder inte att jag lever hiphop. Däremot tröttnar jag på folk som tycker dom är så himla hiphop av sig, utan att köpa skivor, gå på spelningar, utöva något element, eller på annat sätt stöda kulturen. Det enda dom verkar klara av är att spela riktigt tuffa. För övrigt så måste det vettigaste svaret jag hittat i den här tråden vara, "when you stop trying". Anyways, allt förändras, likaså hiphop. Det är svårt för någon att säga vad hiphop är idag...
Canzah - Det har väl alltid varit svårt att säga vad hiphop är? alla har / får väl ha olika uppfattningar? finns ingen lag som säger att du som är hiphopare ska släppa ett hiphop album per år eller säga 'yo' när du startar en konversation eller gå på varenda spelning som hålls inom 200mils omkrets.. dåliga exempel, men du förstår?
jag ser mig inte som hiphoppare, bara rappare. Genom att säga att man är så jävla hiphoppare för att man röker på hela dagarna tycker jag bara låter töntigt. Jag lever inte raplife, och visst har man provat brass.. men vem fan är så dum att man vill leva med det? Kul några gånger sen håller man sig till alkohol.
Du e inte hiphop förrän du skjutit minst tre stycken.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
grattis henka! nu fick du fram att du har testat brass
Det är väl ett speciellt state of mind, ingen skam i kroppen man står för vem man är säger vad man vill säga, totalt beroende av musiken, hiphop är en otroligt fri utrycksform...
Också... hiphop föds ofta ur frustration o desperation av något slag vilket ger den aggressiva biten... låt ingen trampa på dig
schri: jag är rätt säker på att han förstår eftersom han säger ungefär samma sak. orka störa sig på hans sätt att skriva en mening. gaia och subban: håller inte till fullo med er även om jag förstår vad ni menar. gaia du skriver, "Hiphop för mig är när du samlas med människor som gillar samma konstuttryck som dig själv." sedan ger du några exempel på vad och visar på att man har något gemensamt att samlas kring. som sagt jag förstår hur du tänker och det kan inte vara fel när du skriver att det är vad hiphop är för DIG, men det kan väl ändå inte vara ens en otydlig definiton av vad hiphop är egentligen? att tyda av vad du skriver hade då mkt annat också kunnat klassas som hiphop, som till exempel din mors syjunta och det kan jag inte tro att du faktiskt tycker. eftersom jag ser det nästintill omöjligt att sätta någon exaktare förklaring på det, måste jag ändå hårddra det till att det faktiskt handlar om att utöva ett lr kanske flera av de fyra(fem) elementen och sedan avsluta med att sorgligt erkänna att det inte är mer mystiskt än så.
"Hiphop för mig är när du samlas med människor som gillar samma konstuttryck som dig själv. Måla, dansa, rappa, spela etc och lägger ner dig för att uppehålla en kultur för dig och dina vänner. Att ha ngt gemensamt som man kan samlas kring, en kultur. Sen är kläder, "element" blah blah inte viktigt alls. Att man lägger ner sig och brinner för en gemensam kultur och dess yttringar är det enda som räcker för mig." Det är föränderligt, precis som i resten av världen så har alla subkulturer trender och utvecklas i vissa riktningar. Om du undrar vad yttringarna skulle vara för något mer specifikt så går det att läsa på vilken wikipedia site som helst. Break, Graff, MC, DJ, beatbox, flyers, mode (bl.a. sneakersaspekten) & mkt mer... Om man bryr sig om dessa yttringar och är genuint intresserad av dem och försöker hålla kulturen vid liv via jams, konserter, festivaler, workshops mm så är det hiphop för mig. //Peace
gaia: ok. ill respekt that. glömde att säga att även de som arbetar runt är en del av det. pajs!
Jag lever inte raplife, och visst har man provat brass.. men vem fan är så dum att man vill leva med det? Kul några gånger sen håller man sig till alkohol. Definera dig?
Lyricist
2006-09-27 23:01
Jag är inte hiphop är epa och skateboard.
Det som är irriterande med att "leva hiphop" i dagsläget är att alla vill göra det för att det är det som är inne just nu och klär du dig tufft och lyssnar på musik med bitches and hoes så är du skitcool. Själv lever jag mitt liv bara, lever inte hiphop. Jag älskar rap, det är det enda jag lyssnar på, visst jag röker på men jag tar även andra droger som inte rappare tar. Jag är en kvinnokarl om det nu heter så, jag tar hand om tjejer och jag är världens snällaste kille. Tycker det känns fel för mig att leva något speciellt när man kan leva sitt eget utan att behöva kalla det för något. Jag är lite cp just nu men jag hoppas att någon fattade något av det jag skrev. :P
känns som alla "jag är inte feminist, men.." "jag är inte rasist, men.."
http://www.myspace.com/mcblindfold
definera bratwurst
Hiphop är ju DEFINITIVT inte jjlabsmick och disslåtar till folk du beefar mot över msn. Hiphop är inte dina hundra kompispropps i audioforumet. Hiphop är inte dina plastiga skitbeats eller dina fuckin bajtade tags längst bak i bussen. Skit ner er, ni tar er själva på alltför stort allvar.
moderndrunkarn en word på det där . dock kunde du som faktiskt verkar veta vad du pratar om upplyst oss om vad som ÄR hiphop för jag vet inte . jag är nog inte hiphop direkt. Kan man ens vara hiphop ? isåfall tror jag att Göran persson är smyghipphoppare
Aii
verkar som att någon tar hiphop på alltför stort allvar också?
Zteve-O , hahaha mobboffer!