I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

har man lättare att bli nått inom rapp om man har en dålig barndom

Vår Hiphop - Emceeing

2007-11-05 00:24

har man lättare att bli nått inom rapp om man har en dålig barndom

har ungdomar med dålig barndom tex narkomaner som föräldrar lättare att bli nånting inom rapp?

2007-11-05 00:37
Nej det har dom inte.

Barn som hagt narkomaner till föräldrar kan skriva om sitt liv.

Barn som haft en normal uppväxt kan också skriva om barn som haft narkomaner till föräldrar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-05 03:34

Hahahahaha.. Jeffi <3

the fire feeds on faggets

2007-11-05 12:03
HAHHAHAHHA
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-11-05 12:07
Alltså jag känner att det går inte att avgöra på rakarm.. Vissa som haft dålig uppväxt kanske inte har någon relateringförmåga alls, medans någon annan med perfekt uppväxt har lätt för att relatera överhuvudtaget ..

Men haru haft det kefft har man förmodligen rätt mycket livserfarenheter vilket man kan relata mycket till i texter.

Men samtidigt tycker jag rap som har med allmänbildning att göra är tyngre..  Inte så kul att höra någon gnälla om sitt liv eller sitta och jämföra sitt liv med allt hela tiden.. Allmänbildning och fakta är som sagt fetast..
Fucka ur!

2007-11-05 15:05
har man varken kreativitet eller åsikter gör man ingen eller intetsägande musik, oavsett bakgrund.

2007-11-05 21:16
dö. snälla...bara dö
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2007-11-06 23:55

Ord på Johnny Boy!

Lookin at you through the glass..

2007-11-07 12:32
Beror på vad du menar med 'bli nånting'. Är du fjortis och försöker verka hård så hjälper det säkert om mamma knarkar å pappa slår dig. Blir lite fånigt att rappa om gatan när du bor i en villa på djursholm. Men när du kommer ur puberteten så skiter folk i det; den enda fördelen man har av en svår uppväxt då är ifall du är så outbildad att du kan få vad som helst att rimma.

I slutändan så 'blir man något' av att vara en bra MC, ha bra låtar som folk kan digga, fixa bra support och suga skivbolagskuk.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2007-11-08 00:20
enda jag kan tänka mig e erfarenheter och att man ofta blir hungrigare då...

men båda egenskaperna går o hitta hos personer med en bra barndom
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-11-08 00:31
Ord på Johnny-V8.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-08 09:34
de finns ju olika stilar på rapp. markoolio måste hafft en dålig uppväxt ;D
Jalla idiot systemet stänger snart!

2007-11-09 00:04
Om man måste ha haft en dålig barndom för att ha lättare oatt bli nånting inom rapp?
Haha verkar ju isf som att hiphop är rätt så deppig musik? :s
Det är nog lättare att ha sin egna åsikt om saker och ting. så man kan komma med nått nytt till det hela. För om man bara tycker som alla andra så har säkert en massa redan hunnit skriva låtar om just det du också tycker :b
så jag tror inte att det är lättare att bli nånting inom rapp bara för att man haft en kass uppväxt, men jag tror att man har lättare att bli nånting om man har en egen åsikt och kör med en egen ooch unik stil! : )

2007-11-10 10:52
ett ord: nej

nuff said
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-11-10 12:57
haha, va?! näe det har snarare att göra med hur bra du är på att skriva och rappa. simple as. Däremot kan en dålig barndom ge mycket inspiration till textskrivande, det är sant. Men att det gör dig till en bättre rappare är bs.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2007-11-10 14:10

dom som haft en svår uppväxt kan ju skriva om det, men det förbättrar ju inte doms lyric.

2007-11-10 15:53
Lyssna på mrkemisten :)

2007-11-11 01:13
kolla på biggie, han växte upp i ett fint hem, gick privatskola, och blev en grym rappare iaf.

2007-11-11 09:14
talang är oberoende  av vilket förflutet man har. Antalet uppslag till historier är beroende av vilket förflutet man har. Men har man bara tillräckligt med talang och fantasi är man oberoende av uppslag från verkliga livet. Du kan ha suttit instängd i en låda på 1 kvm hela ditt liv utan mänsklig kontakt och ändå skriva så det berör.

Det börjar bli trångt och dåligt med luft här i min box så jag måste sluta nu för att spara på syre...

Ta hand om er! ;)

2007-11-14 13:33
Säkerligen! Kolla bara på den svenska "rappeliten"
www.myspace.com/avmmusic

2007-11-25 03:45
Jag vet inget om Afasis uppväxt, men han gick ju Sam/Journalistik. Det är ingen skitutbildning. Personer med kass uppväxt brukar ju inte komma in på bra utbildningar.

Slutsats: (Baserad på saker som alla har sagt) Man behöver inte ha en kass uppväxt i bagaget för att bli bra rappare. Om man däremot har kass fantasi så får man ju ett gratisämne om man har åkt på däng av farsan sen man var 7 år.
I tego arcana dei!