|
|
|
|
|
Första livespelningen gick...
tja tja. Bara som en kul grej tänkte jag att alla kan här skriva hur deras första livespelning gick. Vart den var, vilka som var med, hur man fick till det etc...
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
Promotor
2008-01-15 01:16
|
sen Maj 2006, Musikhuset göteborg... Gick bra, fick bra respons, mycket folk, men darret i benen fick mig att knappt röra mig.. men det var en kväll att minnas :) lyckat... Vilka som var med har jag inget minne av.. men det var AFH entertainment (Askim, Frölunda, Hammarkullen) .. så folk därifrån var det.. fick till det genom fritidsgården haha
|
|
|
Minns inte daturmet, men det var på Huset i Huddinge år 2006 med Prendel. Framförde min musik live på scenen för första gången med.. "Fuck You!" haha, jag hade jävligt roligt! Jämför man med hur det går idag, så gick min första livespelning.. åt helvete :)
Yeah, you know..
|
|
|
Hmmm typ två-tre år sen i Stadshuset i malmö eller nå sånt..
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
|
|
|
eller oj.. faktiskt 5 år sen på gå loss rap championship i malmö hahaha.. var ba 9 år
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
|
|
|
Tja, Första seriösa spelningen (Har spelat för polare och så i en lokal) var väl i November/December. Gick bra faktiskt, lite stelt dock, men efter någon låt så blev det väl bättre. haha :)
bla.
|
Moderator
2008-01-15 23:59
|
Minns allting som det var igår, 12 December 2006. På folkets hus i köping, Jag körde 2 låtar och stog själv på sceen. Spelningen gick bra, Mycket folk dock så var stel och bara gick och gick på sceen, gick typ en mil på sceen sammanlagt. Sen kommer jag ihåg att jag glömde vatten så var torr i halsen men allting gick bra:)
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce Och checka: http://www.innuce.nu
|
|
|
nice nice ;) alltid spännande att höra asså inga andra?
|
Graffare
2008-01-16 11:20
|
chai.. jag såg klippet från "Fuck You (live)" på youtube.. hahah feeeeeeet första spelning endå :D
|
|
|
länka gärna era live-videos om ni har några ;)
|
|
|
var i november på kulturhuset i tuve i gbg med dom andra i onemind, spelningen gick bra skulle jag nog säga. var en musiktävling och dte var hemmaplan så publiken var underbar, fet kännsla som fan! själva framträdandet var väl inte överfett kollade på både cee och meedi en hel del på scen men det var roligt som fan!
Onemind
|
|
|
December 2008 i Sthlm, Hallonbergen. Var så nervös så ja gick och gömde mig på toaletten haha, kom upp på scen drack ungefär 2 liter vatten på några minuter torr i käften som fan haha. Gick runt jävligt mycket och stod längst bak på scenen i mörkret haha. Gick lite bättre efter ett tag. hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
beachparty med krokodeal 2005 tror jag.. vad ska man säga, drunk as fuck, fun as fuck, fucked as fuck..
www.myspace.com/kdlwilen
|
|
|
8'an på ett skoldisco med Jotohananen. Vi körde en cover på "Woman With The Tatooed Hands", sög hårdballe men drog ändå störst publik i skolhistoria. Ironiskt nog har vi aldrig dragit så stor publik efter det... Joto blev nästan nerdragen från scen dock^^ Året efter det körde vi egna låtar istället:P
Jag är känd
|
|
|
Markoolio - Sola & Bada i 3:an / 4:an tror jag, skolans talangjakt :pPPpppP
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
|
|
|
2007 14 december i m15 här i trollhättan..vart sjuk nervös men stället var fullproppat och spelningen gick fläckfritt...vart stel i 1 minut typ sen släppte de och vi röjjde bara :) sjukt kul...Det lite mer tragiska var att alla stack efter oss :P hahaha så det va 5 pers kvar å kolla på resten :)..spelningen fick vi genom en polare :)
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
|
|
|
13/12 2005 på Hotell Bodensia. Våran grupp "Excelsior" som bestod av Ophone, Fexy & mig var förband till Idol Måns,Ola, o hon med rosa håret. Publiken kunde våra låtar, dom svängde o vi fyllde hela salen. tror jag tillomed har liveinspelat ljudklipp kvar från detta. det va dope
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
|
|
|
Min första livespelning var under ett party på en Ungdomsgård då på en fet scen där det var runt 200 personer i en skit stor lokal. Och eftersom att det var så stort och första gången så var man skit nervös men det gick faktiskt jävligt bra. Fick mycket bra kritik och bara pyttelite negativ om att jag var stel, men kom igen, det var första gången. Jag och min polare JK-47 rappa våran låt Slay You då och det var i November 2007.
Jag och Ungdomsgårdens ledare Farzad pratade om att jag och JK skulle uppträda och han gick med på det. Och mitt och JK's uppträdande lockade till lite fler folk enligt Farzad och Ungdomsgårdens ledning eftersom att bara ett få tal hade sagt att de skulle komma, men det kom fler efter att våra namn stod på affischen. DJ Navid var där som DJ och hundratals ungdomer och ett par vuxna. Hehe, det gick i alla fall riktigt bra kan jag säga!
Peace
The only time you feel alive is when you're dead
|
|
|
Har lirat live 1 gång (2007). På en majbrasetillställning. Körde 1 låt. Var skitbakis. Körde en låt med mindre barnvänligt innehåll. Inför en barn- och familjefylld publik. Blev säkert jävligt ouppskattat.
Har velat prova på att lira någon gång igen, men prioriterar hellre nytta före nöje, så jag kommer aldrig till skott. Men nån gång lär det väl bli av - igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Doktorn: Det är fan nästan skam att du inte spelat Live mer än en gång! Ska dra i lite trådar och se om jag kan fixa reseersättning åt dig, kan du komma ner och spela på min realesefest i Avesta:P
Jag är känd
|
|
|
Lucasrhyme Avesta låter coolt. Hojta om/när du vet mer, eller nått.
|
|
|
6an talangjakt
Låten om hur soft det är att knarka typ skrev en egen. Där reffen gick du blir stark utav knark testa knark det är bra.
Jag vet inte varför men det va roligt sen blev man utskälld
Geni
|
|
|
Man har ju haft några livespelningar i grundskolan men det är ju inte så jäkla roligt, alla tyckte ju att man var jätteduktig.
Min grupps första livespelning tillsammans däremot var på kulturcafé här i Varberg (2006 tror jag) och det var näst intill bara kompisar där. Vi hade cd-spelare på scenen som faktiskt började hacka för att vi hade tappat skivan på marken. Vi fick alltså skippa en låt. Plus att vi verkligen sög. Några veckor senare hade vi andra spelningen och fyfan vad vi ägde. Full lokal, vi satte allting, koreografi (!), feta låtar...you name it. Hade andra spelningen gått åt helvete hade vi antagligen lagt ner vid det här laget.
|
|
|
Kollade på videos från andra spelningen och märkte att vi inte alls satte allting xD Desdichado avslutar sin vers med: "...och ingen sätter en rad" varpå det är min tur och jag håller käft xD
|
|
|
Måste varit typ 2002 på Elsas hus i Linköping med Cay-Lee AKA Anne och Sherkaan AKA Orazio och en tjej som lirade piano och sjöng riktigt bra, tyvärr minns jag inte vad hon hette (Maria kanske?). Det var fett kul och fett nervigt men det var en ganska jazzig och relaxad scen, har för mig det var nåt mer band som spelade nån fusionliknande grej före oss. Höll på att svimma på mina första tre rader haha, trodde jag skulle slå i golvet. Andra låten märkte jag hur folk liksom ryckte till när man började snacka, det har varit återkommande på alla spelningar jag har haft, folk vaknar till när jag greppar micken... om det är för att jag är så otroligt grym och fokuserad eller för att det verkligen låter skit har jag inte lyckats fatta än. Vi körde typ två låtar alla tillsammans, en låt var för sig och sen jammade vi loss efteråt... jag minns det som värsta perfekta grejen och inga inspelningar finns, så troligtvis lät det inte alls så bra som jag minns det hehe...
Första spelningen vi gjorde med mitt nuvarande band (ett år senare eller så) blev så lyckat att folk hoppade och skrek, vi hette 98 och körde en version på MOPs Ante Up refräng som refräng till våran låt och folk gick bananer. Men det var mycket mer avancerad planering bakom allt med låtordning, vilka samplingar man skulle spela som intron och sånt...
ORD TILL DIN MOR<br>
|
|
|
06 tror jag, eller 05 på Göteborgskalaset, gick inte bra alls haha men det var ball iaf
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|
|
|
Usch fy och blä hahaha, På en fritidsgård med 2 polare, full som ett as glömde bort texten (som jag hade skrivit någon timme innan)..Nej fyfan, det är något jag helst vill glömma haha.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
|
|
|
Vv
Det är aldrig gott att glömma texter live, jag har varit med om det allt för många gånger.
|
|
|
scrotum
Haha nej kan inte påstå att det var speciellt roligt^^
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
|
|
|
Haha, mitt första livegig var för typ två veckor sen på Folkets Hus i Söråker. Jag och några polare gick upp och körde tre låtar efter ett kort rep dagen innan.
Jag var först ut av alla med en vers på 16 rader som alltid, och efter två bars tappar jag texten totalt. Fick freestyla igenom hela versen, och fan vad jag är duktig, nästan ingen märkte att det var freestyle :) Grymt stolt man var då? Men spelningen gick skit, däremot var jag och samma gäng med i Musik Direkt bara dagen efter, där vi vart grymt uppskattade. Sen dess har jag runt 5 gigs inbokade härifrån till mars. Det är kul! :D
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
|
|
|
Kan nog fixa en video från Folkangiget, har själv varken sett eller hört det än, ska bli spännande :) DoktorDöd ???
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
|
|
|
Ja min första spelning va med skipp a.k.a Denci, på någon festival i vingåker haha.. Men iaf kommer inte ihåg hur de gick söp bort min scenskräck och gick upp körde mitt har sett bilder och ser fan inte klok ut men jaja fick bra respons från publiken iaaf!!
men inget att rekomendera men så gick de till och de va två år sen nu kan jag va nykter på scen det är ju gött i alla fall!!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
|
|
|
hmm 2008 i slutet av året nån gång..körde bara 1 låt gick grymt bra.
|
|
|
2006, med ken ring , tommy som dj, det var fett med folk och jag var bara en liten del av allt men där stod jag med micken i hand och spotta med ken ring, gutt.
Peace out, get laid !<br><br>
|