I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inspiration till text ?

Vår Hiphop - Emceeing

2008-04-03 15:14

Inspiration till text ?

Shu !

det är såhär att jag har typ tappat all inspiration till att skriva texter.
någon som kan ge ett bra tips på att få inspiration snabbt ?

Pz

som vanligt bara glider man in och ser händer i luften

2008-04-03 15:56
Ja tror inte det är en så bra ide att skriva en text när man inte har kännslan ,vänta tills det kommer av sig själv peace

2008-04-03 16:27
Inspiration är inget du kan tvinga fram, det bara kommer!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-04-03 16:29
Lyssna på musik. Visst går det inte att tvinga fram lusten att skriva, men jag brukar bli lite lockad när jag hör andras musik.
I tego arcana dei!

2008-04-03 16:52
När jag hamnar i fight, grälar med någon, myser med någon eller är tillsammans med någon. Eller om någon dör eller liknande, så blir det automatiskt min insperationskälla och det blir ganska lätt att skriva ned dessa tankar jag får kring det då.
T.ex. Jag har nyligen träffat en riktigt het brud, då har jag automatiskt framkallat insperation till en text om kärlek/sex eller liknande.

GOOD LUCK!

2008-04-03 16:52
Du måste alltså uppleva själva det du ska skriva om för att göra det lätt att skriva omdet
Lyricist

2008-04-03 17:11
insperationen kommer av sig självt. Du ska ju inte tvinga fram nånting bara för skrivandets skull för då kommer allt troligtvis bara bli skit.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-04-03 18:48
miles davis och hendrix (med flera, med flera..) använde knark.. så knark kanske? mm.. knark..

nee.. byt miljö, det är bra, gör något du aldrig gjort förr, typ, hoppa på en kvällskurs eller snacka med nån ny person.. sånt brukar hjälpa. förändring gör att psyket vill skapa ordning, vilket det tillåts göra när du skriver texter, så därför (tror jag) att förändringar är ett bra sätt att få inspiration..
är inte G, nu vet ni det, jag vänder ryggen till allt hat/<br>är mer som E, för ni vet E det är fan MC i kvadrat..
www.myspace.com/gkmonarken

2008-04-03 19:16
manbon
Krysta inte fram texter bara för att få något gjort, det blir bara skit då. Du känner dig själv bäst och borde därigenom också kunna veta vad du kan få inspiration ifrån (till att exempelvis skriva texter).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-03 19:25

antingen väntar du in inspiration eller så skriver du bara ett utkast bara skriv ner det första du kommer på

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-03 23:41
Läs något eller titta på någon dokumentär eller vad som helst som på nåt sätt "masserar" hjärnan. Det kommer ge dig 40 nya idéer på olika punchlines eller teman, plus att du lär dig nåt nytt.

2008-04-04 14:40
Tackar gott folk för de seriösa svaren! uppskattar det =)
som vanligt bara glider man in och ser händer i luften

2008-04-04 15:17
Alltså finns hur mkt som helst att skriva om,  lyssna på Afasi & filthy där har du poesi på högnivå!.. brukar få insperation av dom iaf, testa..

2008-04-05 15:59
yeye det är lätt att ordbajsa men vill man ha nått mer än skit så ska man vänta tills det kommer, kan ju lova att det blir fler som lyssnar om det är en låt som ger en gåshud typ storytelling eller liknande än om det handalr om hur tuff du är mm , sen kan man ju inte alls gå runt o vänta på att nån ska dö för att få inspiration men att byta miljö är nog det bästa alternativet, peace// Redanalxa

2008-04-05 15:59
döda en kusin eller något annat oviktigt så skriver du om det

2008-04-05 16:07

ta en busstur genom stan.. sen hem o skriva! :)

the only crime you will ever make is when you copypaste my lines