I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fixar man flowet

Vår Hiphop - Emceeing

   

2008-07-27 09:53

Hur fixar man flowet

Haha. Gomorron alla.

Kan berätta lite igår om en händelse. Jag och övriga polare tog en runda på krogen. Vi hamnade på omnämd krog där vi stötte på tre riktigt sköna snubbar. Jag glider ut och tar en cigg och på ett avstånd hör jag en beatbox dunka och fyller mitt huvud med ett sjuhelvetes gung. Det lät antagligen bättre med alkohol i blodet.

Gled fram till ringen och där stod snubbarna och battla varandra på skoj och jag tänkte: Va fan. Jag kan ge det ett försök. Nödrimmen var ett faktum. Men nu till frågan:

Hur kan man bygga upp ett bra flow? Det samma gäller för text skrivning. Jag är inte ute efter att lägga Organism 12 verser. Men jag vill ändå kunna köra en freestyle med ett mer eller mindre stadigt flyt.


Om modsen tycker att jag placerat tråden fel kan ni väl flytta den till rätt del :)

Tack på förhand!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.