I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur går man till väga?

Vår Hiphop - Emceeing

   

2009-04-13 17:35

hur går man till väga?

tja..
jag fattar ingenting av det där med flow.alltså hur gör man när man ska skriva en text till ett beat?att snacka i takt är ju inte så svårt men är de att flowa?
alla snackar typ om takter å de, men hur hör man/vet man att man flowar och inte bara rappar..ja ni förstår säkert vad jag menar.de måste ju finnas ett sätt som lyder typ så här.

1 gör så här
2 gör si
3 gör så..

eller är att bara rappa är de samma sak som att flowa?..har fått pekpinnar på en låt som jag gjorde förut och då vart de typ att jag flowade inte utan den personen menade att jag bara rappade de.hur fan vet man att "ja de här är ett schysst flow"?
måste ju finnas en guide av nåt slag så man kommer igång med de hela, för som de ser ut idag så har jag ingen aning om ens vart jag ska börja.

så kan någon här förklara ganska invecklat hur man gör..inte bara ytligt typ som att känn beaten för de hjälper ju inte, vet ju inte ens vad ett flow är..
tack