Rappa snabbt

Vår Hiphop - Emceeing

Rappa snabbt

Sha,

Jag har rappat ett tag och har inge problem med flow osv men när det
kommer till att öka speeden, så som jag vill rappa igentligen så
snubblar jag väldigt mycket på orden.

jag kan relativt snabbt men inget att skryta över.

är det så att man kan träna till sig det eller är det så att
man måste ha medfött glapp i käften?

har en polare som inte rappat överhuvudtaget men han e jävligt snabb
när har fular sig.

diskutera! :D

Allt är sant på internet.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Pröva kör lite ordvitsar, om du t.ex snubblar på -sch ljuden så kan du alltid köra woodchuck ramsan, if the woodchuck chuck wood how many wood would the woodchuck chuck eller hur fan den går!
Om du snubblar på x och den klassen (som e väldigt ovanligt att använda i rapp texter) så kan du ju köra sex laxar i en lax ask! osv!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Har tänkt lägga upp en liknande tråd men det har inte blivit av. Jag kan också rappa relativt snabbt, men inte i den hastighet jag vill ha det. Ordvitsarna är ett bra tips, men också att prata lite extra välartikulerat kan vara bra :) Kan du prata extremt tydligt bör du rimligtvis kunna rappa rätt tydligt också. Men träna, träna, träna så kommer det nog! Ett tips är att träna i typ en vecka, stenhård träning. Sen lägger du ner med att rappa snabbt i några veckor. Då kommer du troligen inte vara lika rapp i käften när du prövar igen. Börja då öva igen så kommer det komma tillbaka snabbt och förmodligen sitta bättre sen. Vet inte varför, men den metoden brukar funka för mig. :)

Good luck!
Hej
Rappare

2009-05-08 13:00
Tror ingen kan lära er att rappa snabbt, det är väl att öva för att få orden klarare och tydligare antar jag.
Svårt att skriva en guide.

Men mm , ordvitsar kan nog fungera.
Aii
Hehe. nä hade nog inte tänkt mig direkt en guide heller ville mest se hur ni ser på saken osv.

men det va ett bra tips med ordvitsar å så.

Jag tror jag har nog inte riktigt rösten som är skittydlig. måste nog öva lite mer bara :)

jo, jag har märkt att man blir lite mer rapp i käften när man håller på konstant kanske i en vecka, sen när man chillat kanske 1 månad så känner man skillnad :D

peeeeeeace out!
Allt är sant på internet.
Rappare

2009-05-12 12:32
den går:

If a woodchopper would chop wood how much wood would the woodchopper shop?
Jag har fått för mig att den lyder
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
Ja jilar tjåka katter!
Tror båda funkar för att bli rappare i käften. :P
Hej
Rappare

2009-05-12 14:29
Nej bror man måste måste vara rappare i själen duvet.
Hypnoz

Man blir rappare i käften om man käkar rappare, som jag gör.

I övrigt så tycker jag att tipsen är bra, att kunna uttala UTAN att rappa snabbt är viktigt.
Med rappare i käften menar jag så klart snabbare :) Tror dock Anen kan ha en poäng i båda sakerna han skriver!
Hej
det e ju bara att göra det för fanken! ingakonstigheter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-05-13 17:16
Hypnoz

Jag förstod vad du menade, skämtade bara till det lite ;)