I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Första låten

Vår Hiphop - Emceeing

2009-07-23 11:49

Första låten

Shuu !

Nu är det såhär att jag har tänkt att göra min första låt
Och jag hade tänkt att ha detta beatet

Länk till http://www.speedyshare.com/733133398.html

Kan någon tänka sig att skriva en liten text till mig som passar till beatet ?
SKulle vart shysst som fan , tacksam för svar ! :)

/ N

Min signatur är inte så viktig..

2009-07-23 17:32
om DU hade tänkt å göra din första låt varför ska nån annan skriva texten?,skriv den själv de blir mer personligt å bättre..om du inte kan,träna lr lägg ner de hela.

peace out

Moderator

2009-07-23 21:00
HAHAHH jag kan lätta skriva en text!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-24 12:51
Alltså, ska du bli rappare måste du ju förfan kunna skriva dina egna texter...
Hitta ett soft beat och börja skriv, skit i att det är helt off beat, taktkänslan kommer senare.

Vad texten handlar om är helt irrelevant, lägg bara in lite rim här och var så fixar det sig ska du se.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-07-24 12:54
okejj tack , ska tänka på det , ska skriva en text , men jag har svårt att skriva en text med bra handling , en bra text har jag svårt för att skriva , har lite svårt för att rimma :)
Rappare

2009-07-24 14:13
grabben ingens texter e bra from the beginning (aiit, kaaaanske organismens då.)

Nöt på ba, skriv o skriv o skriv :) Det kommer.

2009-07-24 15:52
Alltså, om du skriver sådär märker man direkt att du sätter för höga förväntningar på dig själv, spelar ingen roll om du rimmar mig/dig och att texten handlar om en kebabrulle.

Som Spiken91 skrev, nöt på bara :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-07-24 16:14
Du kan ju be piss inte kiss, dvs det_stavas_fel på Whoa =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-29 16:47
asså hip-hop har mestadels med lyrics att göra.Ghost writing är inget rekomenderat alternativ.Mina första texter sög men när jag började skriva ´´rytmisk-poesi´´ lite då o då om mina känslor(blev ett sätt för mig att lugna ner mig från allt)så blev jag bättre o bättre.Jag håller däremot fortfarande bara på o skriver eftersom jag int har råd att spela in på nåt sätt,och jag e bara 15 så...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist

2009-07-30 18:28
ja säger väl som dom andra, om du vill bli bra på nåt så måste du träna, har aldrig hört nån som droppat frsta låten direkt när dom börjar rappa och droppar dom fetaste rimmen med galet flow bara sådär, så det e bara nöta på, sen om du helt enkelt är skitkass på att skriva och aldrig blir bättre, men tycker att du kan rappa och flyta bra, kanske jävligt skön röst, så är ju ghostwriter ett alternativ men du borde åtminstånde försöka några gånger själv först.

sen har ja fö. svårt att tro att någon är särskilt sugen på att skriva något bra till dig gratis bara sådär, utan att det ligger ngt i det för skrivaren.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-07-30 21:02
Langa upp nåt du skrivit. Jag kan avgöra om du har potenial eller om du är ett hopplöst "stani-fall" =)
Hej

2009-08-03 09:17
potenial har jag ju inte ,
och jag är FAN INTE LIKA SEMST SOM STANIIIII

PUSS&PORR :) <3

2009-08-16 03:54
Ok. Jag började skriva runt din ålder, mina första texter blev dåliga sett ur en lyricist-synpunkt. Jag har nu skrivit i fyra år (med ett par månadspauser som kortar ner ifrån fem) och tro mig, du utvecklas FORT! Skriv lite nonsens till ett beat, spara texten och beatet. Repetera ca femhundrafyrtio gånger, kolla tillbaka på det första, och även om du inte har försökt utvecklas, så kommer du göra det ändå.

Protip: Försök lära dig rimma på flera stavelser, och höj och sänk röstläget flitigt. Du kommer lära dig vad som passar dig. Ingen MC är bäst, alla har sina sidor. Det finns dock riktigt kassa rappare som har hållt på längre än mig, vet ej hur detta kommer sig.

Sammanfattning: Skriv så jävla mycket du kan, skit i handling et.c., rappa om att skalpera hushållsmixern, sånt funkade för Seron!
Ja jilar tjåka katter!