I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fick du ditt artistnamn?

Vår Hiphop - Emceeing

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-10-06 17:17
Jag är stor och första bokstaven i mitt namn är D så det blev Big-D
www.myspace.com/BiggedyBigD

2009-10-07 16:03
Jag har inget artistnamn än, egentligen.
Men, när man fick egna mailadresser och konton på skolan, kanske var i 3:an eller nåt, så fick mitt heta Maan, för det är en förkortning på mitt för- och efternamn. MArcus ANdersson.
Sen har det hängt med hela tiden, jag går i nian nu.
Jag har rappat sedan i januari, och jag har haft MaaN som artistnamn, men har alltid funderat på att byta.
Men nu ska jag fanimej ha kvar det. Punkt slut.
Så håll utkik i audio-forumet!
Pusshej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-10-08 00:21
markulinen

Skrev jag inte det längre upp i tråden? Orkar inte kolla efter, så jag skriver det en gång till. Det finns ingen som helst historia bakom namnet, bytte efter klagomål här på Whoa från nicket Cunnilingus till Scrotum. Jag är, och har alltid varit, en kille med låg, pubertal humor. Anammade Scrotum så fort jag fick veta vad det betydde. Så tror jag att det gick till iaf.

2009-10-08 18:51
ok, men jag såg det efter att jag frågade, såg inte inlägget innan
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-10-08 23:10
visdomsord från Mattheew:
Sluta särskriva

sry, men jag var tvungen
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-09 10:00
hahaha aight
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-10-13 11:50
ska denna tråd dö nu?

2009-10-27 00:52
Livar upp den lite igen =P

Fick mitt smeknamn D-BUG när jag var typ 12-13 år av min amerikanske fotbolls tränare =P
Hans motivering var att mitt namn börjar på D och sen tyckte han att jag var lika liten och irriterande kryp xD
Sen när jag började rappa vid 17-18 års ålder hade jag redan haft smeknamnet så länge så det kändes ganska självklart xD
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2009-10-27 01:26
fick mitt namn av att dränka mej själv i ägg likör
Rappare

2009-10-27 01:32
Du fick namnet Piss Inte Kiss av att dränka dig själv i ägglikör? Logiskt.

2009-10-27 01:36
Machete från Machado som är farsans efternamn + att jag är en mean motherfucker på att cutta upp beats och samples, chop chop.

2009-11-17 21:42
Blev kallad jonte myra när jag gick på dagis. Berodde säker på att jag var kort ? Eller jävligt stark ;) Ajja. växte upp till ungefär 14 när jag började spela cs.. Och tittade mkt på JAEGERMEISTER. En grym awp tönt och kallade mej för myrmeister ^^ . Satt och tänkte ut lite "häftigare" namn och det vart Myrmajztah! . kanske inte det ballaste namnet men funderar på att byta snart ^^

Någon som har ett förslag ?

Kom inte med någon dum kommentar som typ; Cs-pojken p12. -.-'
Myranduvet
Rappare

2009-11-17 21:46
Cs-pojken p13

Vadå "tittade på jaegermeister" förresten? Vad är det? Jag har alltid trott att Jäger var sprit...

2009-11-23 21:40
hade battle rap i skolan mot en kille och jag aanvände väldigt grova och fula ord typ. och för jag hamnar i slagsmål ofta därför flipparen:)
Rappare

2009-12-16 04:39
Kan det vara mitt efternamn tro :) ?
http://soundcloud.com/forsbergmusik

2009-12-17 18:57
Jag heter Hampus, men vi var på lägerskola eller nå shit i typ 7an och så sprang jag och en polare runt och var helt hyper.. (p12) och då var det en brud som sa att vi hade damp, sen kom hon på att jag skulle heta dampus så då fick det bli det.

Sen mognade jag lite och tyckte det såg schysst ut med 3 bokstäver som namn så jag tog (D)a(m)pu(s) alltså DMS. Hette väl det 1 låt eller nått...

Sen när jag kände för att bli lite mer seriös inom musiken därmed ville jag byta namn igen...... Då jag tog min pappas efternamn som jag även ska byta till inom en snar framtid. Kumlin.

PEACE!
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/702079/1.aspx

2009-12-17 18:59
Måste även påpeka att mellanrummet mellan DMS och Kumlin är på ca 1-2 år ! :)

sorry dubbel
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/702079/1.aspx

2010-01-04 18:53
Kallades Mac utav Marcus och det blev Macen när jag började rappa.
Ta mig inte på allvar. Ta mig på kuken istället.

2010-01-09 04:23
En blandning mellan Verz och Supreme, satte ihop det och så var det Verzeme!
sedan har jag Frapzz som substitut om jag känner för det. Det kommer från mitt riktiga namn som jag spejsade till lite ;D
http://www.myspace.com/verzeme

2010-01-09 20:22
Jag kolla in google sökte på mitt namn som är mattias !! det kommer från Hebreiskans Matheus som betyder Den helige proften / Guds Gåva !!!
Där av blev Det guds gåva !!
G.G
Promotor

2010-01-09 20:30
då skulle jag nog hellre kalla mig "Matheus" än "det guds gåva" faktist..

2010-01-10 12:23
haha aa sant :p
mannen men lite sent nu :P
G.G

2010-03-16 19:39
Jag fick mitt namn från en karaktär i en bok och mina kompisar tyckte att jag var lik honom så dem började kalla mig hans namn alltså Techapaci Jack
men jag brukar också använda Robbin' Hoods och Carlito som är mitt (riktiga) namn

2010-03-21 17:50
Ja heter nordlund i efter namn ,
då blev de Nord(en)lund

Har kickat med Caarl men tyckte de låt så töntigt xD aldrig gillat mitt namn:P

Norden låter väl soft tycker jag :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-22 12:08
Cam Teta, Cam är en sammansättning av CArl och Månsson
Teta är en hiphopifering av den egyptiska guden över poesin och det skrivna ordet, Tetu. Var tvungen att ta namnet efter att ett amerikanskt band copyrightade Phonografic och skickade hotbrev om stämning om, jag inte slutade utge musik under det artistnamnet.
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2010-03-31 00:19
Hahaha roliga historier killar:)
Jag fick mitt artistnamn av en galen polare. Vi hade vart på fest och skulle hem. så vi skulle cykla hem. och på väg hem så ramlade jag i diket och låg där med cykeln över mig och as garvade. Och min polare tyckte jag såg så söt ut när jag låg där så han la sig i diket och kramade mig och sa Diddo, Allt kommer bli bra. HAHAHAHA. och sen dess har jag tyckt att hellre Diddo en CKDR = Carl Kevin Dennis Reimander. så fick jag mitt namn :)
Diddo Med Vita Sneakers.

2010-04-03 15:38
Cürlie Kid . namnet kom jag på genom att jag heter Cürlie i andra namn satt länge och funderade på många olika namn men inget lät bra så sa folk åt mig att ta lite personligt och så vidare, jag valde då Cürlie som är mitt andra namn, farsan heter även det i förnamn och bror i mellan namn vi är 3 i sverige som heter det så det blev lite specillt så man kan säga att de är en hyllning till pappa och vårat namn, som kommer leva vidare inom släkten !
Skicka ett meddelande för Collab!
Rappare

2010-04-03 18:00
Jag heter Andreas Berg, därför fick det bli Berg:P
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den, än att få en möjlighet och inte förberedd

2010-06-28 21:16
Haha säkert gammal tråd, men droppar endå..

Inte hållt på me musiken nu på ett djävulsk bra tag, och kommer nog inte börja heller :P
Men då när jag höll på me musiken valde jag mitt Efternamn... Tabell som mitt artistnamn :)
Tabell !

2010-06-29 14:40
hehe.. jag började med datormicken i början av 2008, men hade inget bra artistnamn, kallades chrille av alla, fast en snubbe i plugget pratade roligt han hette Nils men uttalade det som "Nieelzz" sen minns jag inte om jag skojjade med honom att om han va "nieelz" så va jag "crieeelz" eller om han sa chrille som "crieeelz" men jag tog Crilz som rappnamn i den vevan iallafall!

2010-06-29 16:15
Tabell, du heter Mattias i förnamn också va?

//Yde - matte-tabell borde du kallat dig
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Rappare

2010-06-30 14:17
Crilz with da grillz...

2010-07-07 04:19
Nope inga grillz.

2010-07-11 06:33
Jag fick mitt artistnamn från den klassiska figuren "minotauren" och sen några ändringar ;)
Rappare

2010-07-19 18:44
Vincent E. L. tyckte att jag snackade så jävla mycket om Piggelin(Jag älskar Piggelin) och ICP samt att jag är en Juggalo så han gav mig namnet Piggalo (Piggelin+Juggalo) och jag gillade det. :)
Ja

2010-08-09 17:43
Minns inte riktigt varför men allt började efter en kväll med ett par jäger/redbull's för mycket och ett allterego! Sup till er era namn! Funkar fin fint!

2010-08-23 05:08
Har faktiskt ingen aning om hur jag fick fram mitt namn, har haft det ända sen jag var 12 år... :)
MVH, Sveriges blivande mest bevakade MVP
Den som kommer ha 100 vakter då han é på scen!

2010-09-13 14:47
Haha, jag har bytt namn 2 gånger, först kallade jag mig "Tretton" men upptäckte efter ett tag att någon annan hette så, vet inte vem som hette de först men då bytte jag istället. Så jag var i behov av ett nytt namn, så kom snabbt på "Insiativ", men de trivdes jag itne alls med. För det första var det för långt att uttala i dom flesta låtar och sen var det fult. Så jag satt på bussen en gång och grubblade lite över det, och mixa & trixa och kom fram till "Antwey" som är mitt nuvarande namn :)
I'm out!

2010-09-13 14:50
Jag har bytt namn 2 gånger tidigare, Först kallade jag mig "Tretton" men märkte efter ett tag att någon annan gick under det namnet. Vet inte vem av oss som hade de först men jag bestämde mig iallafall för att byta då, och då blev jag ivrig så kom på något rätt snabbt, så de blev "Insiativ". Men de trivdes jag itne alls med, för det första var de felut och sen var de för långt att uttala i låtar, så jag ville byta igen. så när jag satt på bussen en gång satt jag och Mixa & Trixa mgi fram och fick det till "Antwey" som jag fortfarande har :)
I'm out!

2012-05-21 10:30
när ja gick i skolan.. första ring så var det en tjej kompis som skulle lägga till mitt nummer på mobilen, ja heter skaneby i efternamn så när hon skulle skriva blev det "SkanDaleN" hon började skratta o fattade direkt, då jag är lite av en skandal samt hur mitt liv sätt ut så var det sjukt passande o kunde inte bli bättre, kallade mig "dante" innan som min lille bror sa till mig när han var liten(kunde inte säga martin) PeeYz

Rappare

2012-05-22 08:03
Antwey skrev:
Haha, jag har bytt namn 2 gånger, först kallade jag mig "Tretton" men upptäckte efter ett tag att någon annan hette så, vet inte vem som hette de först men då bytte jag istället.
Den andra Tretton har hetat det sedan 2002 ;)
Rappare

2012-08-08 05:58
fick mitt från Regissören Wes Craven, lite av en homage eftersom jag är en skräckfilms Freak det var antingen Craven eller Richard Ramirez
There is no protection against a mad killer a mass murderer

2013-05-01 11:06
Jag har ett någorlunda ofrivilligt band till Thomas Tvivlaren i bibeln då jag både heter Thomas OCH är född den sjätte oktober, som är helgondag för Thomas Tvivlaren i ortodoxa kyrkan. Att jag dessutom inte tror på varken Gud eller politiker gav mig liksom inget val än att kalla mig själv för "Tvivlarn".
Killen har en lugn men hotfull attityd.
Rappare

2013-05-15 21:12
ja kom på mitt just nu min pappa kalades för bodda så tänkte ja bara det är ingen som har bodda går genom släkten så ja tänkte att ja kunde använda bodda som artist namn för att ha det med så det sprider seg i släkten det var så ja kom på mitt nu först hette ja kMb men sen hade en annan det så ja ska ta bodda i stället

2013-05-19 01:00
d gick som d gick haha