I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur får man lov om intrumental??

Vår Hiphop - Emceeing

2009-07-29 12:25

Hur får man lov om intrumental??

Hur gör man om man vill ha t.e.x. Madonnas Hung Up Instrumental??

Måste man kontakta artisten??

Skulle också vilja veta hur ni där ute går till väga.

Vore tacksam för svar!!

Peace!!

2009-07-29 14:39
för att få den lagligt så måste mna kontakta bolaget eller artisten som äger upphovsrätten till exemplaret man vill använda. men iom att du itne ska göra en låt som bli as känd är det bara stjäla den (vet dock inte var du skulle få tag på den men iaf). Sen om de blir en mega hit är det bara göra en deal att bolaget/artisten får sina 50% så e de klarr!

//Yde - gl håef
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-07-29 15:50
Tack så mycket Bjäär!! Jag hade inte precis tänkt mej Hung Up men jag bara tog den som exempel. :P :)

Men jätte schysst att du tog dig tid att svara!! Det uppskattas verkligen!!

Nu vet jag hur man gör.

Peace!!

2009-08-30 16:22
ta vafan du vill o spela in på vafan du vill. jag tror inte nån större artist (utan major label) bryr sig ett skit om vad du gör på instrumentalen.. det finns helt enkelt inga cash o tjäna på dig!
http://www.myspace.com/twoismagic
zuzpeqt.narkotikaroteln.org

2010-03-02 20:33
Jag funderade just på hur det gått till på tex organism 12,s versioner mixtape, Afasis hotel stress, Toffers två senaste tapes och massor massor etablerade artister.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-03-02 21:23

Jag funderade just på hur det gått till på tex organism 12,s versioner mixtape, Afasis hotel stress, Toffers två senaste tapes och massor massor etablerade artister.
Den där Dan dare.

om du spelar in på instrumentaler och släpper utan att tjäna på det är det ingen som bryr sig.

för att få tag på instrumentaler köper man oftast singeln. och vips, man har instrumentalen :)

2010-03-02 21:23
det e bara att sno hur mkt du vill så länge du inte tjänar deg på´t. exakt som bjäär sa.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-04 15:56
Angående Tay Tay Dat Dude's Prestige Mixtape, då?
Det kostade pengar, av de ca 20 låtarna på tapet var väl kanske en 3-5 exklusiva beats, resten var instrumentaler.

Hur fungerar det? Man kan ju påstå att han tar pengar för de exklusiva beatsen, men ja... ni förstår vad jag menar!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-03-06 13:45
Jo men niickees, tay tay blev inte multi rik på det tapet. Hade han blivit känd och super rik hade det ju varit en helt annan femma.