Liknande Svenskunderjord.com (intresseanmälan)

Vår Hiphop - Emceeing

Promotor

2009-08-09 22:33

Liknande Svenskunderjord.com (intresseanmälan)

Häromdagen satt jag en bekant och pratade om b.la den underbara gamla sidan SvenskUnderjord.com (SvU). Då sidan tyvärr är nere, och har vart det sen 2006(?) undrar jag om det ligger nåt intresse att återskapa en liknande sida som fungerar på istortsett samma sätt??

Jag minns att på den tiden var det väldigt många ledsna miner då svu gick ut med att sidan skulle läggas ner. Och sen dess har ingen liknande hemsida skapats(?) eller, inte vad jag har sett iallafall! För er som inte vet vad SvU var, så var det en sida som inriktade sig på Keystyle battles (?) Men hade bland annat musiksläpp och intervjuer (?)

Tanken bakom sidan blir att skapa en sida som inriktar sig på keystyle battles, där man har c.a 10 minuter på sig att skriva en diss mot en motståndare. Battlen listas sedan i en tabell i 2 dygn, där folk har tillgång till att rösta samt kommentera battlen! När 2 dagar har gått så syns Vinsten i en ny lista, så man fortfarande har tillgång till att läsa/kommentera men inte rösta!

Jag (Senick) och Brejkish är två webdesigners som vet att vi skulle kunna klara av ett sånthär projekt! Men då behöver vi veta hur mycket önskan det ligger i att skapa det!
Jag, som grafisk designer står självklart för designen på hela hemsidan för att få det att se så bra ut som möjligt, medans Brejkish då blir hjärnan bakom alla funktioner!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Blev inte SvU Whoa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är som bekant helt med på detta tåget! Kan även ställa upp och hjälpa till om det behövs (även om mina skills innom det mesta är ganska begränsade).

SvU 2.0, baby.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Funktenteller, Njaaaaa.
Whoa.nu är en svensk community med inriktning på musik och livsstilen hiphop, både svensk och internationell. Communityns viktigaste del, forumen, handlar om allt från hiphop, reggae och soul till datorer, politik och sport. Whoa.nu började som en hiphop- och skateboardsida runt 1999 då den hette Backlash.nu, som sedan augusti 2000 nästan bara inriktade sig på hiphop. Runt årsskiftet 00/01 slog sig Backlash ihop med Svenskunderjord.com för att bilda Svenskunderjord Community (SvU), men samarbetet gick inte som planerat. Våren / sommaren 2001 sa Ola Johansson (bloggare,internetentrepenör) (Kallad Stuck på whoa.nu) upp samarbetet och startade Whoa. Idag är Whoa den största svenska communityn med hiphop-inriktning med mellan 25.000 och 30.000 unika besökare i månaden. Med deras nyöppnade blogg är de nu även sveriges största blogg inriktad på hiphop

Låter som en jäkligt intressant idé ..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
lol... back in the days. Jag står bakom detta.
Jag är död... (.__.)
Promotor

2009-08-09 23:16
SkeletonJoe
Jasså? På vilket sätt?

Jag var själv ganska omedveten om vad det igentligen var för sida, förutom "battlezone" på den tiden då sidan fortfarande fanns uppe, så det är igentligen bara runt "battlezone" vår idé kretsar, så jag vet inte hur svu fyllde sidan, eller vilka som står bakom den, bortsett från den lilla informationen jag plockat upp via några minuters googlande..

Optimistisk P20

Tycker vi ska ta med WL med (writers longe) där man betygsatte och kritiserade varandras texter. SkeletonJoe är förövrigt Platon på gamla svu, han säger att han gärna agerar admin.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Optimistisk
haha, förlåt, lite felformulerat. Menade att jag stödjer detta förslag. Bring it back för fan. :)

Som MadMonk skriver så agerar jag gärna administratör. Jag hängde på SVU jättemycket back in the days och blev även nästan admin där innan Nicke fick något tuppjuck och bara tog bort sidan.
Jag är död... (.__.)
Promotor

2009-08-10 00:08
Jättekul att folk vill engagera sig i sidan :D ska försöka hålla tråden levande, samt ska jag redan nu ikväll försöka leka fram lite av en design.. Men detta kommer förstås inte vara ett projekt som är klart på några dagar! Detta är månaders arbete för att få fram en komplett sida! Så ju längre vi kommer på projektet så kommer vi hålla er uppdaterade med vad som händer osv. men sidan kommer troligtvis inte dyka upp som beta föränn om åtminstånde en/nån månad!

jag kan komma med eldiga bars
Blunted in stockholm
fan va nice :D jag e inte duktig alls på datorer eller nånting men det låter riktigt roligt =)
hehe gött, då ska jag mörda er alla med textbattles!

//Yde - kör för fa-an!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Låter väldigt intressant. Jag ställer gärna upp med att intervjua rappare och blogga ifall det behövs. Holla @ me vid intresse grabbar :)
It's Unique! It's Me!
Jag har i alla fall för mig att man automatiskt blev medlem på whoa om man var medlem i svu. Kan någon whoa-nisse kanske klargöra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2009-08-10 18:22
jaa fixa en sån sida xD
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/
Låter riktigt roligt :) Bra initiativ! :)
Promotor

2009-08-13 15:25
Låter jätteroligt att så många är med på att ställa upp med att hjälpa till på sidan!! Sitter hemma hos brejkish just nu för att bland annat leka fram en mall/Design, lite ideér runt funktioner osv..!!

Rappare

2009-08-13 15:35
Sjukt bra idé, pojkar. Jag minns nästan inte SvU. Riktigt jävla fett initiativ. Säg till om jag kan hjälpa till med något, trots att jag inte har några skills i någonting.

Kommer man få poäng för vinst i matcher? Det vore fett.
Promotor

2009-08-13 16:13
scrotum P19
Vi kommer troligen ha ett rankningssystem för mest vunna.. Sen listor på "Vunna, förlorade, oavgjort".. Men förstår inte riktigt vad man skulle ha poängen till? kommer du på nåt så skulle de va fett :) Vi sitter och diskuterar nya ideér hela tiden!

Det enda "poängsystemet" vi har tänkt ut, är att man ska kommentera/rösta på ett antal olika battles innan man har "råd" att battla själv..

Rappare

2009-08-13 17:17
Nej, men jag menade såklart ett rankingsystem när jag sa poäng.

Det enda "poängsystemet" vi har tänkt ut, är att man ska kommentera/rösta på ett antal olika battles innan man har "råd" att battla själv..
Oj, det låter spännande. Fan vad nice.

Då är jag rädd att det blir så att folk bara röstar på nån utan att läsa igenom texterna innan bara för att få battla själva :/
Rappare

2009-08-14 02:32
Då är jag rädd att det blir så att folk bara röstar på nån utan att läsa igenom texterna innan bara för att få battla själva :/
Men om vi säger att man måste kommentera minst x antal ord för att få rösta också, och spam blir bannat. Då funkar det väl?
Promotor

2009-08-14 13:01
Det kommer funka precis som scrotum säger.. "spam" Kommer leda till varning/bann... man kommer även va tvungen att posta ett antal tecken för att "kommentaren" ska bli "godkännd"...

Vi har ju märkt på t.ex whoa, att folk är riktigt snåla med kommentarer, och det är det som vi vill undvika på vår hemsida.. Därför tänker vi göra som vi sagt...

Rappare

2009-08-14 13:11
Av ren nyfikenhet så hade jag gärna velat veta hur ni gör med de allra första battlen. Alltså, någon måste ju börja utan att kommentera ;)
Detta kan bli fett som fan om det genomförs rätt.
Promotor

2009-08-14 18:23
scrotum P19
vi kommer låta folk battla sönder i början ;) eller släppa in 20 battlare som får gå lös på varann så vi kan inleda lite battles som man kan börja rösta på :) ! sen när folk börjar ramla in så sätter vi igång poängsystemet!

Vill inte säga för mycket! Men jag har vart hemma hos brejkish nu under 2 dagar, och vi har kommit betydligt mycket längre på sidan än vad vi ens hoppats på! Vill dock tillägga att det fortfarande är väldigt mycket kvar innan vi ens vågar tänka tanken på att släppa beta versionen!

Jag tror dock inte det är långt kvar innan vi släpper våra första printscreens på hemsidans utseénde!

I början på kommande veckan så bjuder vi på en print på hur sidan ser ut! Detta projektet kommer bli grymt grabbar, svär :)
 www.qweety.nu
Promotor

2009-08-17 21:21
Vi behöver nu Er åsikt om vår idé ang. namn till hemsidan!

Vi har inte tänkt efter riktigt vad sidan ska heta..
men vi tycker att det är simpelt och sjysst med:

KSB

helt enkelt

K
eyStyleBattle

vad tycker ni?

Keystylebattle.? är alldeles för opersonligt och tråkigt. Ska se om jag kan hitta på nåt bättre..

Iallafall, hur ska vi göra för att kringgå kompisröster?
Blunted in stockholm
Gussti
det är tyvärr inget vi kan kringå! Skulle vi utvecklat mindcontrol så skulle saken va biff! Men tyvärr gör folket som dom vill i dagens samhälle, så det finns inget vi kan göra för att förhindra kompisröster. En sak man skulle kunna göra är att förhindra folk från att kunna rösta För folket som finns i ens egen "vännerlista", men det känns inte rätt helt enkelt.. Har du någon idé så får du gärna komma med det!!

Tycker själv KSB är lite opersonligt, men förkortningar är bara för häftigt hö-hö, men det är passande för sidans innehåll, och det känns som det är dags att lägga en titel på sidan! Har du ett bra namnförslag så får du hemskt gärna säga det till oss.. Men då vill vi gärna att du vänder dig till antingen mig eller optimistisk via PM!

tack för din kommentar!
 www.qweety.nu
Undergroundgangstabattles.com

fett tungt.

(helt seriös, på allvar)
Blunted in stockholm
Rappare

2009-08-18 01:18
En liten flirt med punkbandet då? KSMB (som i det här fallet står för KeyStyleMotherfuckingBattles). Mycket charmigare :DDD

Annars var Gusstis förslag ganska tungt, på allvar.

Det softaste hade ju varit att få in en liten ordlek i namnet. Ska försöka tänka på det.
vad sägs om typ...

Cypherism.se

Blunted in stockholm
Rappare

2009-08-18 01:36
Fast att använda "cypher" i namnet är väl lite missvisande? Eller kommer det förekomma sånt också?

Annars är det ett jävligt soft namn.
THiSiSSOMEGANGSTASHiTWEGOTSSPLASHERSNIKKU.COM
Blunted in stockholm
WWW.BRRRAP.SE

Sen som slogan/header har ni "My words are weapons".
Jag röstar fan på jeppes. Det var ju helt fantastiskt klockrent.
Blunted in stockholm
Rappare

2009-08-18 02:08
Synd att snoppmätartävling.tk(?) redan fanns för audiobattles på den tiden annars hade det vart ett perfekt namn haha.
Promotor

2009-08-18 09:39
Känns som tråden börjar spåra ut lite.. Det är gött med kommentarer och namnförslag.. Men vi kommer troligtvis aldrig överväga att döpa sidan till nånting liknande "gangsta, thug, westside, hood, ghetto" eller liknande, ja ni förstår förhoppningsvis vad jag menar..

Jag måste erkänna att jag gillade idén "Chyperism" dock som ovanstående säger så blir det missledande.. Självklart kommer vi ha en sektion för folk att droppa sina vanliga texter också, men det lever ändå inte upp till namnet.. BRRRAP känns som ett "läte" som ofta förekommer i "Disco-hiphop" och personligen hatar jag den stilen, så för mig är idén utesluten..

Ni får gärna tänka ut ett antal namnförslag innan ni postar så att tråden inte bombaderas av oseriösa namnförslag, som t.ex ovanstående:
THiSiSSOMEGANGSTASHiTWEGOTSSPLASHERSNIKKU.COM
jag utgår ifrån att du var oseriös..

Men vid sidan av sitter vi och tänker ut ett passande namn på sidan, som förhoppningsvis inte blir allt för opersonligt.. själv gillade jag min egna idé "upinyoFACE!".. men brejkish var inte speciellt pigg på det HAH!

Annars en kul idé jag fick, var för det serbiska ordet "mord/mördare(?)" som blir översättning "ubica/ubiti(?)".. Bland annat för att min farmor heter Ljubica haha.. Men men.. vi sitter och tänker så det luktar brännt gummi, så känner ni doften så vet ni vart den kommer från!!

Håll tråden levande och ha en fortsatt bra dag!

ja tycker att de ska upp på en gång, saknar den gamla sidan blev ledsen när den las ner :( haha men ja tycker absolut att det vore en bra idé att slänga fram nått liknande där man kan battla på tid. och ha topplistor o liknande.. SVU <3
Maajidee!
Alltså, brrrrrrrrap, det är så det låter när man lägger en madgalen punchline.

Optimistisk är en tönt som hänger på nätet,
Håll käften innan du blir dränkt i mitt säd bräh (BRRRRRRRRRRRRRRRRAP)

M.a.o, det är klockrent, även om "punchen" inte var det.
Blunted in stockholm
Promotor

2009-08-18 19:07
Gussti

haha, du lyckades bli den första i världen som har blivit bannad innan sidan ens är publicerad ;)

ordbatalj.nu
eller
bokstavsbatalj.nu
eller
slaglina.nu

gillar direktöversättningar som ni märker

haha vet int är litte rund under fötterna atm men förslag iaf.
www.SplashRap.nu
www.Splash.nu
www.Rapbattle.nu
www.Rapshit.nu
www.Svenskhiphop.nu
Är för trött och slut i huvudet just nu för att uppfatta min åsikt om namn, så läser igenom dom en gång till lite senare då min hjärna har hittat hem igen från drömmarnas land.

Vill bara tacka er som delar med er av idéer kring namn,
men jag måste verkligen fråga - varför ".nu"?

Kan tillägga lite snabbt att vi har kommit extremt långt på sidan, så vi hoppas att ni blir aktiva på beta-versionen så suget finns kvar för att bygga full versionen! :)
 www.qweety.nu
Underbart initiativ, hoppas alla är ready!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Rappare

2009-08-19 19:14
www.WordWarIII.se

Annars gillade jag MadMonks förslag.
Tack scrotum, rödvin made me do it.

ang ".nu" är det nog bara random sak att skriva efter. se/net/com/org funkar lika bra, men försök undvika ".tk"-
Madmonk:
okej :)
ska försöka undvika tk, men kanske blir tk på beta-versionen för att se så sidan verkligen blir aktiv innan vi köper domän ( obs: kan bli så, inte säker ) däremot kan jag garantera riktigt domän ( typ .se ) när 1.0 släpps ( beta versionen heter 0.5 )
 www.qweety.nu