Liknande Svenskunderjord.com (intresseanmälan)

Vår Hiphop - Emceeing

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Promotor

2009-08-31 22:50
ghost.. Tror hon mena my best friend is my grind (mbfimg)... Svarar bättre i tråden när jag inte browsar mobilen! Peter, synd att du inte diggar! Pz

Nu är jag 80% färdig med funktionen "Writers Lounge" som jag började scripta för ca 2timmar sen. Blir att fortsätta imorgon! Börjar bli fett segt.

Vad som är kvar att göra innan vi släpper betan är:
Writers Lounge ( som jag är troligen blir klar med imorgon )
BattleZone ( Redan klar med ett system för det, men kommer bygga om det från början )
Forum ( Bygga om hela forumet, Larry skulle bidra med detta )

Sen är det lite småsaker här och där, mycket att gå igenom och se så allt verkligen fungerar som det ska :)
Men "Communityt" är så gott som färdigt iaf, bara vi får igång ett tajt forum och battlezone - samt gått igenom det mesta så släpps sidan.
Skulle tippa på 1-2 månader, kan gå snabbare - kan ta längre tid.. återstår att se :)
 www.qweety.nu
Brejkish P20

Bra där med WL, duktigt jobbat. En fråga nu, ska det heta BZ och WL som på svu eller döper ni om det?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
MadMonk F19
Den frågan låter jag dig langa över till Senick istället ^^
Har ingen aning om jag ska vara ärlig :P
 www.qweety.nu
Promotor

2009-09-01 13:46
MadMonk F19
Vi vill som sagt inte kopiera svu, snarare återskapa en del av deras guldkorn bara.. Så än sålänge håller vi oss till bz och wl.. Men förhoppningsvis kommer vi kalla det nånting annat senare!

Promotor

2009-09-04 09:35
Tjeeenare tjenare!

Nu har det gått såpass långt att vi har bestämt oss för ett namn! Det är ett namn som inte har dykt upp tidigare. Men nu är det spikat! .. Nya namnet för sidan är:

Qweety

.. vi har ännu inte fixat domänet, men det kommer inom snar framtid! :) Jag ber alla intresserade att hoppa in i länken nedan för att kolla den nya toppen, och ytterligare en gång överväg att registrera sig för att få ett mail i samma sekund som sidan öppnas för alla!

vi kommer väldigt snart söka lite beta-testare! Så om du anser att du kan bidra nånting till sidan, varesig det handlar om designkunskaper, uppmärksamhet på stavfel, aktivt battlare för att rulla igång sidan, så posta i tråden! Du kan va en av dom få som får tillgång till insidan av sidan innan alla andra!

Länk till http://kbattle.zajt.se/index.php

ha det bra tillsvidare!

Qweety fo sho
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Nice, kul att ni kör på grabbar! Detta blir nog fett!
Rappare

2009-09-05 12:30
Tycker sidan ser fet ut, enkel design med softa färger, osv. Dock känns textstorlekarna malplacerade av någon outgrundlig anledning. Hade varit fett att vara beta-testare, men dock har jag ingen kunskap i designen och jag orkar inte vara en flitig battlare. Det enda jag skulle kunna bidra med är väl att kolla särskrivningar och stavfel isf, men antar att ni redan satt någon på det jobbet. Puss på er iaf, och keep it up.

Post scriptum.
Vad fan är Qweety? Låter fett Lil Wayne.
Deinde scriptum.
Etta tjing pax att betatesta! Låt jäppä göra det också.. Hemsidan kommer att brinna upp :///

Sen måste jag bara hata lite, tyvärr.. Diggade inte alls namnet.. Låter som... (????) Ingenting alltså.. Tycker det var en dålig idé att bara ha nåt "fräsigt" namn som bara är ett namn..
Blunted in stockholm
Promotor

2009-09-05 15:03
Qweety är inget namn som dök upp "hux flux"... Qweety kommer ifrån mitt stavfel när jag skulle sms spamma brejkish med "Qwerty" från ett sk "qwerty" tangentbord.. Jag tycker att Qweety ser bra ut när man skriver det, de låter soft, och det är en felstavning på qwerty, och sidan är trotsallt en keystyle sida, där du battlar med hjälp av ditt "Qwerty" tangentbord. Kan även berätta att tangentbordet heter qwerty då det är dom 6 första bokstäverna på tangentbordet.. Så där har du min förklaring på namnet.. Jag tycker det är snyggt och passande.. det är synd att du inte diggar namnet.. Men jag hoppas du vänjer dig vid det tids nog :) Vi har inte valt ut betatestare, skrivbent eller nånting än sålänge.. Men det kommer inom snar framtid då vi har kommit riiiktigt långt på hemsidan!

Ha det bra! Och tack för kommentarena!

Rappare

2009-09-05 15:24
Det år inte så att jag inte diggar namnet, undrade bara vad det betydde liksom. Det blir nog fett hörni.
Nu är www.qweety.nu registrerat, kommer igång inom 24h :)
Tackar åter igen JBN Media AB som sponsrar med webhotell och domän.
 www.qweety.nu
Gillar namnet, främst pga av att loggan ser feeeett fresh ut.
Hade föredragit qwerty, men det lär vara reggat.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Promotor

2009-09-07 02:02
Madmonk
Riktigt kul att höra att du diggar :) Ja qwerty är mycket troligt redan upptaget, inget jag kollat upp faktist.. När folket vaknat så bör det funka med att knappa in "qweety.nu" i browsern :) hoppas på att lite fler folk börjar regga sig nu när vi kommit så långt på sidan :)

Måste berömma dessa gossar, fan! Det var inte alls länge sen Optimisten snackade om om detta, och då satt och pillade på en deisgn "bara för att..". Och kolla nu.. riktigt nice! Sitter här och väntar på att domänen ska rulla igång :)

BIG UP!
Vid släppet av beta-versionen kommer vi nog köra en liten keystyle-battle turnering,
där vinnaren vinner en gratis musikvideo inspelad och redigerad av Prendel.
(Vinnaren får ta sig till Sthlm på egen hand)..

Snackade nyss med Prendel på tel och han kom med detta dunder erbjudande!

Inom kvällen kommer qweety.nu fungera, bara lite DNS-inställningar kvar så fungerar det sen :)
 www.qweety.nu
Vid släppet av beta-versionen kommer vi nog köra en liten keystyle-battle turnering,
där vinnaren vinner en gratis musikvideo inspelad och redigerad av Prendel.
(Vinnaren får ta sig till Sthlm på egen hand)..

Snackade nyss med Prendel på tel och han kom med detta dunder erbjudande!

Bra skit! Men.. om man inte rappar då?
Bra skit! Men.. om man inte rappar då?

Just den tävlingen, med tanke på vinsten, så kan det ju vara en stooor fördel om man rappar ;)
 www.qweety.nu
en liten reklam film för Qweety gjord av Prendel :)
 www.qweety.nu
haha prendel e så skön
Rappare

2009-09-24 21:16
aah, SVU.. gamla tider. Låg 1:a i slutet på deras battlezone faktiskt. Skulle vara jävligt kul att börja med keystyles igen. Jag röstar för!
 Söker ständigt nytt folk att samarbeta med. Kolla min profil för låtar/videos jag gjort. Skicka ett PM.
Promotor

2009-09-24 21:21
Armin
www.Qweety.nu in och registrera dig, så får du mail direkt när vi släpper sidan för allmänheten! Läs b.la vår andra tråd om sidan i "battle & chypers" forumet!

Skönt att Webbsidor står "Websidor" .. Gotta love it :D
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Promotor

2009-09-24 22:18
GhostfaceKillah
du har mail!

Rappare

2009-09-29 11:03
haha grym video faktiskt :)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Haha, videon var rolig som fan! :)

Detta låter och ser riktigt fett ut. Kul att ni verkligen gör nånting också och inte sitter bara och brainstormar och sen blir de aldrig av.

Fick ett sql-felmeddelande när ja försökte regga mig.. En påpekelse bara :)

"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss." Lennart Nilsson, riksdagsman....
Memorerade du vad sql errorn sa? Vet att ett fåtal fått upp en sql error med"header alredy sent by...." - ska kolla igenom vad felet kan vara - men det felet påverkar inte registreringen - kontot skapas ändå :)
 www.qweety.nu
vafan, Falkenberg finns inte med som stad:(
Har tyvärr inte lyckats få med alla städer ännu,
Registrera dig med en närliggande kommun, när sidan släpps kommer du kunna ändra stad i inställningar och då kommer alla förhoppningsvis finnas med :)
 www.qweety.nu
Rappare

2009-10-01 17:31
Tvååker fanns till och med med, och Falkenberg är liiiiite större än Tvååker.
Brejkish
Dessvärre inte men nu när jag gick in o kollade mailen så låg mejlet där så registreringen måste gått igenom ändå :)

Behöver ni hjälp designmässigt så kan jag hjälpa till från och med nästa vecka :)
"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss." Lennart Nilsson, riksdagsman....
Promotor

2009-10-01 18:29
Cuss
Jag är, tillsammans med brejkish skapare av Qweety.nu och jag står för designdelen.. Vi är inte i nåt större behov av designers just nu! Men maila nåt du har att komma med, så får vi se om du kan bidra till nåt som vi inte redan har tillgång till!

Kan man inte få bli beta-testare? :)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
måste vara över 15..
Lyricist

2011-10-04 19:38
Det finns ju keystyle battles på http://Qweety.nu
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin
kör mannen!