I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saliv i käften

Vår Hiphop - Emceeing

2009-08-13 12:10

Saliv i käften

Tjo,

Ja har ett stort problem när jag rappar!

När jag rappar, börjar flowa, så börjar min mun fyllas snabbt med SKITMYCKET saliv och min mun blir full med det och man hör sen inte vad jag säger lika klart som när jag började.

Och då blir det helt plötsligt att salivet tränger sig i halsen och jag får svårare att andas när jag rappar.

SÅÅÅÅ, vad ska jag göra? =S

Ja har börjat lära mig prodda lite nu och ser det som en ersättning tills jag fixat detta problem, för jag vill absolut inte ge upp rappen!

PS. Ja spottar mycket, kan det vara problemet att min mun är van att producera mycket saliv för att ja spottar ut det mesta? =S

TACK

The only time you feel alive is when you're dead

2009-08-13 12:21
Har precis samma problem!
Och man kan ju inte spotta mitt i inspelningen!

PS. Ja spottar mycket, kan det vara problemet att min mun är van att producera mycket saliv för att ja spottar ut det mesta? =S

I feel you
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-13 12:25
du som lämnar pölar vid busshållplatsen din jävel
http://www.myspace.com/mcblindfold

2009-08-13 12:39
du som lämnar pölar vid busshållplatsen din jävel

That's unfortunately me, de e jag som donerar vatten till simhallar oxå

2009-08-13 12:44
That's unfortunately me, de e jag som donerar vatten till simhallar oxå

Du också :o
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-13 12:56
Men seriöst, ingen hjälp? =(

2009-08-13 13:38
Finns många problem med salivet. Rökare (?) spottar ju ofta mycket, och då väldigt lättflytande spott. Det kan vara både positivt och negativt. Har man trögflytande spott blir det ofta svårt att artikulera eftersom musklerna i tungan måste ta i mer för att kunna röra sig snabbt. Samtidigt produceras inte lika mycket spott då.

Men har man väldigt tunt saliv så blir det lättare att artikulera till en början, men eftersom produceras mer och mer spott och man har för mycket att hantera. Då finns några enkla alternativ. Antingen sväljer du skiten under en andningspaus eller så spelar du in bara 4 bars i taget eller liknande.

Men träning ger också färdighet, så ju mer du kickar med mycket saliv desto lättare kommer det kännas.

Personligen har jag trögflytande spott, dricker därför mycket vatten och tränar på att hantera det. Jag sväljer oftast saliven, äcklig som jag är.. Det är också rätt najs att vara helt torr i munnen före man kickar skiten, då blir det skitbra så fort man producerat en tesked saliv, haha.

Tänk på att ta mitt inlägg med en nypa salt, det kan vara helt individuellt!

Lycka till med rapen!
Hej

2009-08-13 14:08
OK, tack så mycket Hypnoz, ska tänka på att dricka mycket vatten för jag har ocskå väldigt tunt saliv.
Men de blir helt enkelt för mycket.
Ska försöka att svälja mitt spott, dricka mycket vatten och även träna på att rappa med saliv i käften! =D

Vill ju inte recca 4 bars som Young Jeezy och när man uppträder sen då så står man där och mimar till sin låt (typ som Jeezy).

Tur att jag inte är en aktiv rökare heller.

MEN TACK HYPNOZ! =D

2009-08-14 01:31
rök en feting innan så är problemet löst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-08-14 12:54
om jag äter eller dricker nåt precis innan man ställer sig i båset så går det inte just pga ovannämnda problem, men annars? Har du rabies pojk, så saliven bara rinner ur käften på dej? :)

Skämt åsido.

2009-08-15 13:12
KillaWith3Chins, haha, det är ju fan sant, ska fan göra det.

Spiken91, hahaha, rabies, nej, haha, men problemet har faktiskt börjat bli lite bättre.

Äta nått innan jag går å reccar går nog inte heller så bra :(

2009-08-15 18:16
KillaWith3Chins

Fast då är man ju där att man kan bli för torr istället ;)

saint08

Det kan nog sitta mycket i huvvet, tror jag. Alltså, så länge du ser det som ett problem kommer det vara det, sen kommer du över den tröskeln och då är saliven det minsta bekymmret :)

Fortsätt träna!
Hej

2009-08-15 19:52
Aight, tack så mycket för all hjälp bros! =D Uppskattar!

2009-08-16 03:23
Som trippelhakan sade:

Rök en fet! Om du inte känner för att röka farligt dödsknark just då, köp Jompa Glitter utan tuss*! Håll röken i munnen länge. Sen tar du ett halvt glas äppeljuice, och du är i perfekt balans! Jag har haft exakt samma problem.

*John Silver utan filter
Ja jilar tjåka katter!

2009-08-17 03:08
KillaWith3Chins

Hahahahahha
www.myspace.com/Sagoztyle

2009-08-21 20:59
Rök en feting innan inspelning ;)
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!
Rappare

2009-08-27 13:51
sluta spotta
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!