I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan bara spela in vissa typer av låtar?

Vår Hiphop - Emceeing

2009-09-01 10:15

Kan bara spela in vissa typer av låtar?

Nu är det så att jag är nästan nybörjare på området, har gjort några låtar men det är inte många. Men problemet är att jag bara kan spela in vissa typer av låtar...dom som jag spelat in hittills låter bra tycker jag, men idag försökte jag spela in en låt som varit klar ganska länge och det lät förjävligt, provade fan alla typer av röster jag har men ingenting fungerade, lät bara skit.

Även fast jag är nöjd med rösten på mina gamla låtar så är jag inte det jämt. Provade spela in yttligare 2 låtar efter den första och det lät bara skit det också, låter som om jag fortfarande är i målbrottet.

Så:

Vad fan gör jag för fel?
Kan man träna upp rösten och komma ihåg den på nåt sätt?
Spelar det någon roll vilken typ av låtar man gör?

Snälla, behöver hjälp innan jag blir galen!

2009-09-01 18:37
är du rappare och behöver komma ihåg din röst?

awesome

2009-09-01 20:40
Vilken röst du har kan du inte påverka. Du kan använda dig av olika röstlägen, vilket jag gissar bara är olika tekniker att rappa. Men det kommer eftersom, och så är det.. Eller så har du inte rätt känsla för det beatet eller texten du ska spela in.

Lycka till!
Hej
Rappare

2009-09-01 22:30
många nybörjare låter helt olika mot vad de gör efter ett år kanske pga att man lär sig vad man ska ha för röstläge för att det ska låta bra :)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2009-09-26 23:51
Kan man träna upp rösten och komma ihåg den på nåt sätt?

haha nu har det gått för långt

2009-09-29 21:25