I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad tror ni om denna mikrofonen?

Vår Hiphop - Emceeing

Rappare

2009-10-29 16:03

Vad tror ni om denna mikrofonen?

Tja!
Hade tänkt börja med musiken igen efter 3 års inaktivitet.

Dock är min mick och mixerbord kaputt så jag måste köpa mig något nytt. Dock är jag inte alls sugen på att lägga ut mycket pengar på det då jag redan tröttnat en gång o vill inte slänga iväg massa pengar och sen sluta igen.

Så jag tänkte helt enkelt. Vad tror ni om denna?
Länk till http://www.jam.se/produkt/Mikrofon-och-tillb./A33936-JJlabs-BMC-USB-stormembrans-kondensatormik-f%C3%B6r-USB.jam
Saken är ju den att jag inte ens behöver ett mixerbord om jag använder mig utav denna mic då det är en usb. Har aldrig testat nått liknande innan, men tänkte ifall det är någon som har erfarenhet av usb mic?
Och tror ni själva micken är duglig? Är helt enkelt en JJlabs BMC2 (rätt populär om ja fattar de rätt) fast med usb.

Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2009-10-29 20:13
har en exakt likadan fast svart men ingen usb mick.
Min är bra och duger bra tycker jag iaf...
Rappare

2009-10-29 21:20
du har inge du spelat in som ja får höra hur de låter?

2009-10-29 22:58
lyssna min musik www.myspace.com/gomsemusik
jag har den micken !

2009-10-30 12:35
lånar tråden (kanske trådskaparen kan svara på direkt):
om man har en sån mick; behöver man något ljudkort till datorn då? :O (förutom det som följer med, såklart)
I Want To Play a Game....
Rappare

2009-10-30 12:48
vad ja fattat som så är detta ett ljudkort för inspelning, så du måste nog ha ett för uppspelning också.

2009-10-30 13:00
"vad ja fattat som så är detta ett ljudkort för inspelning"

- är det inte bara en mick? ;O eller ingår ljudkort?

I Want To Play a Game....
Rappare

2009-10-30 13:10
hm. någon sa att det var ett inbyggt ljudkort i micken. eller liknande. men jag vet ärligt inte riktigt :P

2009-11-28 23:19

2009-12-01 00:41
Lånar tråden jag med då ett köp av en mic är aktuellt för mig med.

Länk till http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=H%E5rdvara&grupp=Mikrofoner&undermeny=Samson&flik=1&exp=Mikrofoner&info=15051
Även denna med usb. Det finns en annan som kostar hälften med inbyggt mixer och ljudkort. Varför är den isåfall billigare? är det mer värt att ha mixern men kanske sämre kvallité på inspelningsljudet? Är riktigt lost och har ingen större erfarenhet av microfoner.

Tacksam för svar!

freD
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-01 00:42
Någon som har den modellen jag länka? Kommentar i så fall?

Förövrigt, är det någon som handlat från den sidan? trovärdig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-04 15:45
Jag har en USB mick. Funkar väl fint. Haft skithögen sen 2007, men den ska bytas ut snart. Men ja, USB mickar funkar helt okej. Var mycket brus när jag nyss köpt den.. Sen så åkte den i backen och så brusade den inte mer. Allt går med vilja och våld. Hur som haver: Dom funkar, välj sedan själv om du litar fullt ut på vad folk säger på ett forum?
Dra åt helvete!
Battlerappare

2009-12-14 21:21
i usb mickar är de inbyggt ljudkort så du behöver inte justera något har en rhode podcaster hemma när jag inte spelar in i studion å de funkar bra !
JoaquinRoyale
Rappare

2009-12-16 04:26
Allting på min myspace är recordat med den förutom dem 3 översta ! :)

peace
http://soundcloud.com/forsbergmusik