|
|
|
|
|
problem med slem/spott
jag har haft det här problemet ett tag (evt. sedan jag slutade röka ;-)... efter ett antal verser så är munnen full med spott och slem och det blir jobbigt att fortsätta. brukar alltid ha en flaska vatten och en kopp att spotta i (nasty men nödvändigt) men det är inte nog tyvärr.
har någon en lösning på problemet, typ medicin eller något sånt? skit jobbigt problem faktiskt, en av huvudorsakerna till att jag inte klara spela in mina låtar, eftersom jag envisas med att ha dom i en tagning...
lfd
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Detta är nog väldigt vanligt, har hört många (inklusive mig) som har det problemet, har dock inte hört nån lösning!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
|
|
|
jävlar... e problemen så allvarliga som du beskriver dom, borde du uppsöka läkare på en gååång :O lol
I Want To Play a Game....
|
|
|
jo det är sant chromis, doktor är nog ända lösningen. mästerligt uppvisande av sarkasm också förresten.
jag får nog acceptera att jag inte kan hålla den flowen jag önskar och lägga in lite spottpauser. får köpa en mugghållare till micstället... fast jag kanske förlorar lite respekt bland de som föredrar svälja vs. spotta.
|
|
|
haha, var inte så sarkastisk. mest lustig bara ;) men prova stoppa in lite bomull i munnen då, som Marlon Brando när han spelar Vito Corleone ;)
I Want To Play a Game....
|
|
|
hah, det finns tabletter för sånt tror jag, en kompis hade sånna förr :P äkliga med funkar säkert ..
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers
|
|
|
finns bara en lösning... börja röka igen!
www.myspace.com/friphmusic
|
|
|
Hur är det med temperaturen i rummet där du spelar in? värme kan ju framkalla ökad saliv, samma sak med ökat muskelarbete och stress. Om du envisas med att sätta hela versen i en tagning så kanske du borde öva mer innan du spelar in så texten sitter, annars kan du ju alltid ta lite pauser då och då för att låta kroppen vila.
För att det är ute med forumsignaturer.
|
|
|
testa att dricka coka cola, det hjälper ;)
www.myspace.com/sansarecords
håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
|
|
|
hahaha jimmy fa fan vet du om de :D jag dricker ju alltid upp din cola så du har väl inte ens fått chansen att prova ;D
|
|
|
Lfd de e samma problem med mig men jag skiter i det och reccar! :D
|
|
|
|
|
|
Röka, rök skarpa jävlar. Du blir oftast torr i munnen och du levererar riktigt tungt ;D
Droppar fett tungt, som en brinnande komet // Lägger det flummigt som en stenhög poet //
|
|
|
Jag brukar dricka läskdrycker när jag för överdriven salivtillverkning och det brukar hjälpa stundvis.
Kanske något att prova på?
|
|
|
lfd Lita på mitt råd, du ser ju själv. Det finns ett levande bevis vid namn doggsan :):):)
www.myspace.com/sansarecords
håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
|
|
|
Mig är det tvärt om istället. Jag blir fett torr i käften. hahahha.
Men jag står ju och röker hela tiden i studion så aa. det kan nog bero på det. mohahha.
Men testa cola eller not. vatten hjälper typ skit kort tid. Men ta typ cola gurgla det så känns det tort med funkar (Y)
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 || Studio 013
|
|
|
Hur snabbt går det innan du har munnen full av saliv? Om det knappt tar nån minut kanske du kan gå till en läkare och fråga vad som kan vara orsaken och hjälpa eller kanske till och med apoteket? Har inte tänkt på det så mycket då jag har mer problem med andningskontrollen och gör pasuer för att få tillbaka luften i lungorna =P
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
|
|
|
hahaah jag håller med l_t_t_l P17 , det stämmer ju med, hah köp lite brunt ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Hahaha l_t_t_l ;) han kan det där;)
Värkar som ett stort problem det där med spottet. du får nog fixa tabletter eller nått. stackars dig om du ska på freestyle eller spela upp låtar någon gång :P
Diddo Med Vita Sneakers.
|
|
|
Testa att INTE försöka envisas om en tagning, testa ta nån fler så blire säkert bättre!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Sen hade jag en sångpedagog förut. Och hon uppmanade om allt som har med socker att göra, gör att slemet åker upp från halsen. Det betyder att cola kanske inte är det bästa sättet att ta bort skiten. Cola gör faktiskt att det blir ännu värre, men kanske inte för stunden. Det åker upp mer slem när du dricker cola, äter godis, dricker kaffe med mycket socker tex. Så cola är ingen bra ide enligt mig. Jag skulle tipsa dig om det ovanför, sedan att ta några djupa svälj, sen bara köra på! Sen det där med läkare verkar ju också en bra ide, hoppas detta vart till någon hjälp! PZ / BRUZZ
|
|
|
rök en fet så du blir torr i munnen sen är de bara spotta loss
|
|
|
det är ett tecken - sluta rappa
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
tack för bra svar. intressant det där med socker. efter jag slutade röka har jag varit sockerberoende istället så det kan nog ligga något i det...
|
Graffare
2010-07-03 23:51
|
Förfan, tugga en krita så kan jag lova att du inte kommer dregla!
Annars kan du ju slakta en fet innan du ska recca.
Sen kanske du har gjort den här låten för att få småtjejer, det har jag ju hört ska funka man har ju hört om han där fonkyfresh.. haha
|