I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-04 22:57

Sitter fast

Yao alla.
Asså detta har inte hänt förr men jag skriver inga låtar mer.
Förr kunde ja skriva en låt i dushen,bussen ja hela tiden.
Men nu när jag ska börja rappa igen kommer inga nya låtar.
Så har det vart nu i 2 månader.

Några tips?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-09 00:32
sitt inte o tänk nu ska jag skriva en hel låt skriv ner några rader du kommer på o se vart de leder

2009-11-10 17:11
Tror detta händer alla musiker någon gång, men försök inte tvinga fram texterna utan låt dem komma automatiskt. Om det inte löser sig själv då så kan du ju alltid försöka få inspiration från saker du inte upplevt tidigare eller testa skriva om något du inte gjort innan. T.ex om du är van att skriva skrytrap kanske du borde testa att skriva något mer politiskt inspirerad och vice versa.
För att det är ute med forumsignaturer.

2009-11-11 12:26
lyssna på så många låtar du kan som inspirerar dig. Det brukar hjälpa.
 jorden är rund därför måste varje skit som cirklar runt//
alltid komma tillbaks för en liten stund//
Lyricist

2009-11-11 18:22
mina bästa tips är

*titta på saker omkring dig, skriv vad du tänker... du får säkert inte ihop en hel låt men säkert nåra bra rader, spar dom till senare tillfällen.

*lyssna på musik, och hämta insperation från folk som gör samma sak som du

*byt sätt att skriva på, switch topic, testa nya rimscheman, gör ngt helt nytt o se vad som händer.

* freestyla för dig själv, hitta bara på skit, och tillslut så kommer det någonting bra, bygg upp en låt på det.

*gå igenom gamla låtar du skrivit/gjort och få in samma "mode" igen

* Bygg upp en låt på ngt simpelt, och bara kör... tex ett rim, utveckla ordet

*eller va inte så petig, allt du gör blir inte det bästa man .hört kasnke, men ta det som kommer och fortsätt, utveckla och försök...

det e väl vad ja kan tänka mig...

annars kan det ju vara så att du helt enkelt inte är tillräckligt motiverad längre.
lycka till iaf
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-11-11 21:37
skrivtorka, det händer väl alla
Lyricist

2009-11-18 19:02
jo men han vill väl ha ngt fuktigt så snabbt som möjligt istället för att vänta ut den skulle ja tro^^

skrivtorka händer alla, men om man verlkligen vill skriva, så går det att bota, själv brukar ja sitta på skapligt med material så när torkan kommer är det ingen brådska längre att få till ngt nytt
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-11-18 19:14

2009-11-18 19:27
Oftast om jag e seg skriver jag ba av mig asso bara bombar med rim typ sen om det kommer ngt bra skriver jag det asso jag skriver ganska konstiga saker i stil med ;
jag sitter pa' mitt tak skjuter ner folk med min sniper
ha'llk'a'ften ni e barn sa' s'a'tt pa' er era dipers
glidder runt i bannot och k'a'kar upp folk som pacman
och e lika galen som joker i batman

de e ju ba 4 bars men skrev de skit snabbt asso :)