Se hur man mixat?

Vår Hiphop - Emceeing

Se hur man mixat?

Vet inte om det vare sig är rätt forum eller om det finns en liknande tråd, hittade ingen i alla fall.

Jag skulle recca en låt i dag och när jag skulle mixa tredje delen så blev det hur dåligt som hellst, trots att jag använt samma mixning (tror jag). Så tänkte om det går på något sätt att se vad man har på för filter osv. Använder Adobe Audition 1,5

Evangeliet
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Använder du presets är det inga svårigheter, annars får du väl skriva ner för varje gång du lägger en mix.

Det smartaste är nog att använda insert-effekter. Dock vet jag inte om det finns i AA 1,5.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
ja kan inte adobe men ja skulle tippsa magix music maker pro 15 as bra och jätte lätt och mixa på
Loggor/Bilder till salu!
Det kan vara själva inspelningen, men som Joto sa, skriv ner dina mixningar så du kommer ihåg ifall du gör en fet mix!

AA 1.5 = Cool Edit Pro 2.1, eller hur?
Skriv ner!

Samma inställningar fungerar inte på alla låtar utan det gäller att anpassa det du ska mixa efter resterande material. En annan sak är att aldrig lägga en effekt direkt på spåret för då finns det ingen möjlighet att se vad du gjort eller att göra om. Lägg det i signalkedjan istället.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se
Vafan har ni rökt bort era minnen helt eller? :P Jag kommer alltid ihåg mina mixar, även ordningen jag mixade i. :P
Wurrup?