I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-11 20:52

Mickbås?

Med tanke på att man kan egentligen bygga sina egna mickbås, man kan fixa sin egen studio. Så är jag tyvärr inte kapabel till det, jag kan nog fixa en liten ministudio.. men, Mickbås?

Min undran är; är det möjligt att hyra en studio, för kanske någon enstaka timme varje vecka, eller måste man tvunget bygga sitt eget?

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-02-11 21:18:21)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-11 21:15
Den här tråden ligger nog i fel forum ,men hyra studio är nog inga prob.
Finns en del hemma studios som man kan kicka i billigt som ändå håller hög klass.
Beroende på vart du bor.
Bara hojjta om du är i skaraborg.tjo
Kalliistudios©
2:avåningen
Rappare

2010-02-11 22:58
mickbås är inget måste, och iom att du är nybörjare kan du istället lägga pengarna på en ok mic å ljudkort ^^
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-02-12 15:21
köp ett sE reflextion filter och lite absorbent bakom så har du som ett micbås ;D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-09 09:34
Länk till http://www.thomann.de/se/the_tbone_micscreen.htm

Den här ska jag köpa och det räcker gott och väl när du ska spela in. Sen behöver du bara ett popfilter framför så är det bara att tuta och köra ;)
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2010-03-09 16:07
jag tycker att sE är bättre faktist :)

2010-03-17 12:32
Det mest prisvärda du kan hitta är att helt enkelt hyra en studio, se bara till att du har allt upplagt vad du ska göra när du väl hyr den så du inte sitter i studion och skriver texter för 500-700kr i timmen utan att du använder tiden till så mycket som möjligt.

Kvaliten du får från en riktigt studio är helt enkelt såååååå mycket bättre än om du köper en sleten mick och ljudkort så att det blir värt det.