I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får inget ljud i min nya mikrofon, kan nån hjälpa?

Vår Hiphop - Emceeing

2010-03-23 12:48

Får inget ljud i min nya mikrofon, kan nån hjälpa?

Var nere på stan idag och köpte en ny mick en JJ LABS BMC2 som jag visste passar till mitt ljudkort U46XL. Men nu när jag kopplat in micen i ljudkortet så får jag inget ljud när jag ska spela in? Vad är felet?
Peeys

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-23 14:02
prova höjja output " HA - HA " nu var ja rolig !. Nej men kolla controllpanelen till ditt ljudkort om det står att din device is connected, hade samma problem först med att den inte hittade miken.
My doctor think my eyes are bleeding

2010-03-23 15:33
outout är ävl bara till för om man ska använda förstärkare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-23 18:46
sätt på phantom matningen ;)

//Yde - xD
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-03-23 18:47
Samma problem här, mitt Adobe audition3 kan inte hitta några usb mickar medans andra program kan..

2010-03-23 18:56
Bjäär: Vart hittar jag den? Ursäkta att jag e en noob hehe

Ekman: Har ingen usb mick, micken är kopplad till ljudkortet och sen kortet till datorn

får testa detta när jag laddat hem cubase, körde i ett annat program föriut och då hittade itne datorn micken så jag testar med cubase..Återkommer haha;)

2010-03-23 20:42
simon: brukar vara en knapp på bak eller framsidan av kortet som gör så att xlr utgången ger mer ström än annars. vilket krävs för att en kondensator mik skall kunna fungera.

//Yde - geél håéf
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-03-23 22:06
output är din mikrofon volym ? det finns en skruv grejj på framsidan ( vet fan inte vad det heter ) som du kan skruva upp ? asså level på din mikrofon volym. Annars prova som bjäär säger sätt på phantom power 48 volt
My doctor think my eyes are bleeding

2010-03-24 11:21
Problemet ligger inte alltid i Ljudkortet/drivrutinerna. Utan oftast i programmet.

Att ändra inställningar i programmet t.ex välja rätt ljudkort så brukar det fungera.

Förövrigt har jag nästan ett likadant ljudkort. Jag har
ESI DuaFire. Men GAIN längst till vänster är det du styr mick förstärkningen med.

Sen ska +48V vara ner tryckt för att den ska ge ström. och switchen till MIC.

Då är allt på ljudkortet rätt (hårdvaran)
Nu Till mjukvaran. Om du har installerat rätt så kan du gå till "Ljud och ljudenheter" i kontrollpanelen och kolla om det finns att välja ditt ljudkort.

Om du hittar så välj inte det som Output/input. utan gå till programmet du använder och välj det ditt ljudkort. Brukar vara under "Devices.."

Hoppas det hjälpte

Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-03-25 13:23
kanske glömt att sätta på fantominmatningen ;o
-HJÄRNDÖD GENERATION-