I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Renare auto-tune..

Vår Hiphop - Emceeing

2010-03-26 18:47

Renare auto-tune..

Tjaoo!

Jag har några gånger försökt mixxa en del med "auto-tune" men får det bara hackigt, inte alls den effekten jag vill ha..

Men när jag lyssnar på många andras låtar som tex, några fronda låtar..får han till refränger, med auto-tune men får det mycket bättre..

som tex:
http://www.speedyshare.com/files/21627805/Fronda-Uppfostrad-av-musik.mp3

Någon som vet vilka effekter/hur man gör för att få det liknande så?

Kärlek!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-29 11:39
Det finns bra guider på youtube hur man ställer in autotune så det låter fett! (: testa leta där och ta step by step (;

peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-03-29 13:16
Alltså, det beror mycket på din inspelning också, håll dina toner rätt så vobblar inte autotune.
 ööööööööööööööh

2010-05-30 22:57
Autotune är den svåraste effekten att använda och få det låta riktigt bra.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-05-30 23:20
Ja man måste typ spela in för att använda det till autotune, kan typ inte slänga på det på vilken acapella som helst, dock tror jag man får liknande renare effekt på melodyne?

2010-05-31 17:42
Melodyne är ju sjukt bättre men du ska ju inte använda det för att göra autotune men det går att få liknande effekt