I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips, innan jag ger upp....

Vår Hiphop - Emceeing

2010-04-19 15:02

Tips, innan jag ger upp....

Har skrivit länge på en text som är väl genomarbetat in i minsta detalj och jag bara MÅSTE framföra den på något sätt. Felet är nu att jag inte kan spela in den. Har provat flera olika röstlägen och olika mixningar men ingenting blir bra. Vad brukar ni göra i denna situation?

Riktigt irriterande om denna text skulle gå till spillo. Någon som har tips på hur man träna på ett effektivt sätt? Träna känslan alltså

2010-04-19 15:30
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-04-21 01:08
vad är det exakt som inte funkr?

2010-04-21 11:30
Byt beat.. känsla är lite svårt att träna upp då det oftast är en spontan och egen händelse som resulterar i att man synca med moden på låten.. funkar det inte?
Byt beat = byt "miljö" och därmed känsla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-12 05:11
du kanske är för själv kritisk och bara tycker att det låter konstigt?
ibland hjälper det att låta nån annan som kan musik lyssna på skiten sen säga vad dom tycker..testa byt beat annars för vissa röster passar mindre bra till vissa beats.

peace out

2010-08-20 02:01
jag håller med de överstående. Själv har jag skrivit texter som jag då tyckte var den bästa text någonsin, men som du säger så rann det ut i sanden pga orsaker jag själv inte visste om. men så här i efter hand kan jag ju säga att det var tur det.
Är man född till att skriva låtar så blir man bättre med tiden.(ge aaldrig upp om det är det här du älskar)
Om din text är en glad text så måste man vara glad när man spelar in. arg, ledsen, orolig osv

2010-08-22 02:09
vic, håller inte med dig riktigt till hundra procent....är texten glad/arg/ledsen måste du inte vara det när du spelar in...men blir du inte det av det du skrivit/skapat finns det ju ändå ingen mening bakom, har du dock känslan, hitta samma känsla som när du skrev, tänk på var tyngden ligger, betona det du vill betona, få det ur dig, sen blir det som det blir...det är vad du har åstadkommit med vad du har kunnat...har du en text du skrivit som du känner för och ett beat som du tycker passar texten( eller viseversa) går det ju inte göra mer än att ha en bättre studio, men rappar du inte bra hjälper ju inte det heller...gör ditt bästa liksom
http://www.myspace.com/noodlestyle