I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vägledning sökes!

Vår Hiphop - Emceeing

   
Rappare

2010-08-17 20:17

Vägledning sökes!

Hallå! :)

Jag har nyligen börjat skriva rap / sång-texter. Jag skulle varit otroligt tacksam för lite hjälp och vägledning. Grejen är, att jag är väldigt fräsch i mitt skrivande. Jag började någonstans innan december förra året med att skriva mina första texter. Jobbar fortfarande med blod och svett för att utveckla mitt skrivande och mina texter.

Men jag tycker att jag har kommit så långt att jag skulle vilja börja släppa låtar eller liknande. Jag menar, alla har ju varit i mitt ställe någon gång eller är på väg hit så det flesta vet hur det är. Hur gjorde ni i min sits?

Jag är oftast på freebeats.se och hämtar beats därifrån, som jag lägger texter på. Jag har även lite kontakter för att spela in låtarna men problemet är, vart ska jag sen då?
Hur ska jag fortsätta till dit jag vill i en säker takt? Även som många därute vill jag bli en lyckad emcee. Skulle uppskatta lite tips och hjälp med hur jag ska förbättras.


Ställ frågor efter behov, aiiight? :)

Fred och kärlek!