Skapa musik

Tjenna, jag tänkte sätta mig ner och skapa lite musik, är helt nybörjare på detta. vore schysst om man kunde få lite hjälp, hur börjar man ? vad ska man tänka på ? vart hittar man beats och vilka pogram är bra att spela in musiken i ? (gärna gratis)
hur gör ni när ni skapar musik, och texter. peace !

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rappare

2010-09-17 22:44
Det jag kan säga är att innan du börjar skriva låtar är att arbeta med din lyrik. Den är väldigt viktig inom hiphop scenen. Experimentera med ditt språk, jonglera med ord och lek med rims och så småningom kommer du att hitta din stil, men det tar tid och kräver tålamod!

Du kan försöka gå in på freebeats.se med sin enorma samling av gratis beats och annat. Jag är väldig dålig på program för att skapa beats, du borde kunna finna det bland forumet och trådar, kämpa på. Adobe Audition är dock en jävel på att spela in vocal samples och annat, den rekommenderar jag, det är dock en smakfråga.

Jag tycker att du borde klicka igenom för att få lite inspiration och svar på frågor i forumen, du anar inte hur stort arkivet är!

Skicka något meddelande om du känner dig lite osäker så hjälper jag dig :)
Jag är nybörjare, många rekomendera mig fl studio..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi i Mikrofonberoende kör med acid pro. Funderar dock starkt på att köra i pro tools eller Garage band ifall vi i framtiden skaffar Mac. Det jag tänker mest på är att inte tvinga mig in i Rhymes. Alltså att typ varje bokstav ska passa. Bara det låter nice liksom. Och försöka hitta något eget liksom.
http://mikrofonberoende.wordpress.com
Rappare

2011-07-01 17:01
skriv text. ladda hem ett gratis beat. fixa cool edit pro 2. spela in.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
skriv text. ladda hem ett gratis beat. fixa cool edit pro 2. spela in.
Wurrup?