I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp från er som har talang och kan eran grej?

Vår Hiphop - Emceeing

2010-11-03 18:49

Hjälp från er som har talang och kan eran grej?

Jag har nämnligen börjat gilla och rappa nu på sistone, tränat mitt flow på lite olika sätt och så det flytter på jävligt bra faktist tycker en massa människor.

Men jag vill utvecklas hur kan jag förbättra mitt skrivande när jag skriver texter jag får inte så bra sammanhang när jag skriver blir konstigt, vill lära mig regeln eller så om ni fattar. Hur kan jag bli bättre på att hålla takten på ett beat osv sånna grejer.

Hade varit otroligt snällt om någon kan hjälpa mig med detplz

PZ:Adrian

(Inlägget ändrat av shitmannen 2010-11-03 19:48:48)

2010-11-03 19:29
Tänk att det inte finns några regler. Blir roligare så!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-11-04 14:44
sökrunt lite här i emceeing forumet, finns massor av trådar som denna.

läs få tipsen, ta till dig, öva öva öva

//Yde - övaöva
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-11-07 11:46
Skit i sammanhanget, de gör de flesta rappare ändå! Om du vill bättre på att hålla takten så är det bara att öva och spela in mycket. Lyssna mycket på rap och hur andra duktiga rappare gör. Läs andras texter och se hur de skriver och formulerar sig. Det är bättre och härma andra först, sen när du väl har lärt dig så kan du börja gå utanför ramarna och hitta din egen stil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-29 20:43
när jag precis hadde börjat så tyckte jag att lyssna på andra rappar och sjunger med på deras texter hjälper!:D

2011-01-01 03:04
Skriv vettiga texter, vettiga saker inte bara bajs och exprimentera massa med flowet, inspelning, skrivning hela bunten. Ta till kritik och lär dig!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-02-03 16:16
Lyssna på utländsk hiphop och lyssna på texterna och flow.
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-04-14 13:44
Speak your mind
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-14 14:41
rappa över all musik och lär dig sjunga :D
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Rappare

2011-04-14 20:17
betala mig, jag gör det åt dig
Rappare

2011-04-20 14:42
Du borde inte skolkat från svensklektionerna i skolan grabben
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-04-21 11:54
Friggan:

Aa, för om man ska blowa som rappare är det ju så viktigt att man är duktig på svenska.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Rappare

2011-04-25 02:03
eller så slutar man bajta folk :)
www.youtube.com/ajdiin91

2011-05-04 23:32
Yo!

Jag gick runt hela grundskolan och rappade andras texter. Jag tror att det är svaret för att öva upp sitt flow. Som Cribbe sa också, "rappa över all musik" och bara öva..

Den där "stå framför spegeln med borsten som mic"-grejen är inte att underskatta.

Frid!
Rappat skitlänge.
Producent

2011-05-20 12:40
mina bästa texter är skrivna efter kl 12 på natten, då skriver jag som bäst för då börjar alla tankar komma=)

vad gäller flow brukar det hända att jag får upp noter i huvudet när jag skriver, ibland markerar jag även på pappret, men det viktigaste är nog att gå in 100 % i beatet och känna gunget =)
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
Rappare

2011-05-21 20:59
När jag började bli nöjd med mitt flow, och insåg att min lyrik inte höll, då slutade jag spela in. Jag slutade spela in och släppa låtar, samt att skriva TILL BEATS. När man skriver till ett beat begränsar man sin text så mycket för att få allt i ett schysst flow i takt. Det jag gjorde var att skriva texter nästintill varje dag, och postade i Lyricism för kritik utav skickliga lyriska mördarmaskiner. Efter ett tag tänkte jag "Nu räcker" det, och gick tillbaka till det vanliga. Tycker det har hjälpt mig oerhört mycket.

Sen om du kan flerstava, är det här en riktigt rolig övning man kan göra. Det du behöver är en vän, som också kan flerstava. Antingen över msn, eller en kompis som du hänger med. Det man gör är att en först säger ett ord. Den andre ska sen rimma på det, och ge sin partner ett annat ord. Senare när man börjar tröttna på det och tycker att man kan allt, då gör första personen en rad, så kommer nästa med en rad. Så det blir i princip en "freestyle back-2-back" mellan varandra. Sen om det hjälper dig eller inte, det vet jag inte. :P Bara tips.
Wurrup?