I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Programvara för inspelning, med Autotune

Vår Hiphop - Emceeing

2011-01-22 21:43

Programvara för inspelning, med Autotune

Jag är nybörjare och söker efter någon bra programvara för inspelning, där jag dessutom ska kunna lägga på autotune.

Någon som har tips?

Jag har Audacity och tycker det fungerar hyffsat så bra. Enda problemet är att jag inte lyckats få någon autotune att fungera till den. Hade en autotune i några dagar men så gick trailen ut, och fick det inte att fungera fast jag körde med någon 'crackad' version.
Provade också andra autotunes men får inte något att fungera i Audacity längre.

Ni som spelar in via datorn, vad för programvaror kör ni?

Moderator

2011-01-23 02:54
Cool Edit 2.0 /Adobe Audition.
Antares Autotune.
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2011-01-23 11:07
Okej tack.
Tog ner AA 3.0, funderar bara om hur jag får in Autotune i programmet?
När jag går in på edit och sedan effects och sedan det om VST plugins så finns inget i rutan.
Provat föra in AutotuneVST.dll i Adobe Auditions plug-in mapp, men fungerar fortfarande inte (och jag har provat startat om programmet).

2011-01-23 11:45
Fixat till detta nu.
Men när jag trycker på OK på autotune då jag är klar, så slutar adobe audition att fungera då jag inte kan trycka på någonting.

2011-01-29 11:16
Cool edit pro fungerar.
Bara en sak jag inte förstår. Hur ändrar jag volymen på kanalerna? Min mikrofon är för låg för beatet. Kan inte höja min mikrofon då den är just nu på max, finns det något som i audacity att jag kan ändra volymen på kanalerna!? Vart isåfall?