Låt teman

Tjenare! Jag jobbar med ett mixtape/netplay. Och vill ha lite olika teman på mina låtar. Som berättelser osv. Skulle vara nice med lite hjälp. Skriv någonting som ni tycker skulle kunna göras bra. Och som är ganska unikt, alltså inte mainstream och sånt. Peace!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Skriv om en arab i badkläder.
Finns ingen snyggare person än mig.
haha, finns det någon seriös?

Såg en ganska fet topic på en låt någonstans "Det jag har skapat" det kan man definiera på hur många olika sätt, verkar töng ;)

/Hutt1
http://www.myspace.com/Hutt1productions
Gratis beats!
Låter intressant. Men hur menar du? Skapat känslor. Metaforer av olika slag om vad man skappat. Eller typ jag har skappat en touch mobil och en flygande cykel. Förklara? :D

låtteman borde det ju heta om man skriver ihop det, fast med ett t då: låteman. men eftersom varken eller är ett ord skulle jag tippa på att det heter: tema till låt. men jag har helt ärligt ingen aning ;P

//Yde - skriv om varför lillfingret är det kortaste fingret.
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Din kärlek till Hip-Hop (ej skryt)!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gomse, ja precis det. Man kan definera det hur man vill, din skapade musik, ditt skapade liv osv. Vad du känner inuti dig, du har skapat ett kändisskap typ osv. DEt är du som sätter ribban ;)
http://www.myspace.com/Hutt1productions
Gratis beats!
Rappare

2011-02-05 14:36
Läs tidningen, fundera om det är något särskilt du vill säga eller återskapa ett tema i nån annan låt du gillar. Finns alltid nånting att skriva om.
Markan låter ganska intressant. Och omen22 tack för tipset! jnl redan gjort i princip. Mer?

Om inte du/den du ska sammarbeta med kommer på teman kanske ni inte ska skriva på teman.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Rappare

2011-09-05 22:35
Legalisering av Cannabis

Rappare

2011-09-06 10:04
gör en låt om att du gillar hundar
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
varför måste du rappa om du inte har nåt att säga eller berätta?
Rappare

2011-09-19 13:40
en låt som handlar om katter som föder kattungar av misstag.
I'm sick and twisted of twisting nipples.
Producent

2011-09-19 15:22

det bästa jag läst!

Ungefär det där. Om du inte bara vill ordbajsa igenom texter, och ha ett riktigt tema att gå igenom - men inte har något du vill berätta, utan bara vill ha NÅT - så borde du väl inte göra det alls. Vänta med skrivandet tills du luskat ut vad du vill ha sagt. Eller gör som jag - ordbajsa sönder.
Wurrup?
man kan ju också ni vet... rappa och skriva för man tycker det är kul. att då ha ett tema att skriva efter kan då vara en challenge som gör hela grejen potentiellt ännu med roligt.

Antar att skillnaden i tanke här är att det som man kanske söker efter är ett koncept och inte ett tema, men jag ser vad ni snackar om och visst, ni har en poäng.