I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver lite tips!

Vår Hiphop - Emceeing

2011-05-29 03:34

Behöver lite tips!

jag fundilerar på att börja prodda lite underground beats... jag har ingen aning om vad som är så speciellt med de.. kanske trummorna... men jag behöver tips och råd, all info jag kan få, kommigen grabbar lå de gå, så jag en gång för alla kan förstå... vad bakgrunden och tricken i underground är :D help me out

Holla at me!

That Was My Rap, My Flow, My Thang, When I Cut Off The Verse Like BANG! ©Lil'Jonth©

2011-05-29 03:36
om någon admin skulle kunna ändra namnet till "Behöver lite tps på underground beats!" och sedan ta bort denna kommentar skulle han/hon vara en ängel ^^
 That Was My Rap, My Flow, My Thang, When I Cut Off The Verse Like BANG! ©Lil'Jonth©
Rappare

2011-05-29 14:42
Alltså, underground har väl inget direkt sound? Vet inte riktigt vad du menar faktiskt, men du kanske skulle testa att leka med trummaskiner och samplers istället för att bruka en dator. Fast jag fattar som sagt inte vad du är ute efter.
Rappare

2011-05-30 01:53
Antagligen är han ute efter något i AOTP stil.. Tunga drums, tunga basar, smutsiga samples från 40-70 tal.. Ibland också choppade och cuttade samplingar som livar upp stämningen.. Det jag brukar göra är att använda mig utav Dj Premier's drumpack. Riktigt fina "underground" drums i den, om du fipplar via datorn. Sen när Spotify var gratis lyssnade jag i deras "radio" igenom 50-70 tals musik, och letade efter samplingar med potential. Går nog inte direkt förklara hur man gör ett beat efter en speciell stil. Det beror ju helt på producenten vad för smak han gillar. Gillar man underground och producerar, blir det lätt underground.
Wurrup?

2011-05-30 13:52
seems like you guys knowha i'm talkin' 'bout ;)