I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som vet hur ett mixtape funkar?

Vår Hiphop - Emceeing

2011-09-25 21:25

Någon som vet hur ett mixtape funkar?

Någon som kan hjälpa mig och skriva en kommentar på de här inlägget om hur ett mixtape går till vad man ska göra allt som krävs hur man leakar den osv.

www.sthlm-gbg.tk
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rappare

2011-09-28 21:35

2011-09-30 11:30
...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-02 16:07
haha kan vara årets dummaste tråd alltså
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-10-04 14:29
Nej men jag bara undra liksom vad man ska tänka på och så. Hur man ska göra för att den ska bli bra, aldrig gjort ett mixtape förut vet inte hur de fungerar i detaljer bara att man släpper typ som en lista me låtar men hur fungerar själva grejen. snälla hjälp dumma mig nu :)
www.sthlm-gbg.tk
Rappare

2011-10-04 17:21
Mixtape funkar som en mp3a, fast det är lite fler låtar.. Allt beror på hur skaparen av mixtapet vill att det ska vara. Finns mixtapes med 20 låtar och andra med mer och mindre. Släpps i både fysisk form och på datorn att ladda ner. Man brukar vilja ha mixtapet uppdelat i låtar, så man kan välja och lyssna på den man vill höra. Men DJs brukar mixa ihop låtarna så dom passar ihop, så det inte är någon paus mellan låtarna. Det bestämmer man helt själv när man gör sitt mixtape.
WinRAR brukar man lägga låtarna i, om inte Zip-filer eller liknande.

eller?
 ööööööööööööööh
Skivsamlare

2011-11-04 09:22
lustigt hur definitionen av ett mixtape har blivit en generations-fråga.. Ett mixtape för mig är ett kassettband med blandade låtar ihopmixade av en DJ... That's that.

2012-03-14 09:59
Gremlin - Glöm inte bort att låtarna från B-Sidan ska läcka och höras svagt på A-Sidan, now thats a mixtape.
soundcloud.com/brormusk/sets
Manager

2012-08-09 14:52
Ett mixtape nu för tiden kan vara precis som ovanstående säger, men även ett "ihopkok" av låtar under en viss tid och vanligtvis inte så jättestor tanke bakom.

kan även vara rap över andras beats, t ex kända instrumentaler.

begreppet har blivit lika luddigt som t ex ordet "rappare", eller "vad är hiphop?" osv
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-08-12 12:47
men även ett "ihopkok" av låtar under en viss tid

Toastare

2013-02-11 22:10
håll en röd tråd enklast så... försök och blanda sköna beats som passar efter varandra ett par sköna tags kan va ett plus kolla in datpiff .com där har du exempel på mixtapes från usa s främsta lycka till yaooo!!!
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?