erosie/gauge?

Vår Hiphop - Graffiti

erosie/gauge?

okej, hur äckligt mycket gouge är det inte över denna:
erosie: www.erosie.net

gouge: capitalsthlm.com

hittade den i en tidning för ett tag sen och blev aslack, och nu hittade jag den på erosies hemsida. sjukt onödig grej att göra en tråd om kanske, men jag tycker det känns helt uppenbarat att nån baitat, så vem är boven tro?

Go vegan!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Vilka detaljer tycker du antyder bite?

Gouge använder sig av "hål" som mun och öron, det gör inte Erosie

Håret baktill på huvudet är små streck på Erosiemålningen, Gouge
använder enbart prickar.

Erosie har enfärgade ögon med oifylld cirkel som pupill, Gouge
använder vita med prickpupill. Dessutom stämmer inte säckarna
under ögonen och ögonbrynen ihop.

Näsorna påminner inte så mycket om varandra mer.

Erosies characters har kläder till skillnad från Gouge's.

Menar du helt enkelt att dom twistade formerna
på armarna är det som bevisar att någon kopierar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmm, iofs. menade inte enbart bilden jag länkade med gouge, utan den vara bara ett exempel.
men det känns äckligt likt ändå, även om det är rätt som du säger.

Go vegan!
Tycker Amfetaminet har rätt i det han säger. Men som sagt, ändå lite likt.

Men världen kommer ingenstans utan bajt!
AOTP - PHARAOHS!
Det är rätt svårt med characters eftersom man har
ganska lite att röra sig med, munnar, näsor, ögon
och så vidare.

Det är lätt att fånga ungefär samma känsla
utan att ha suttit med smörpapper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
neej, mer stilen! gouge grejer känns ändå rätt egna, och av nån anledning ser jag allt i erosies målning!
what ever, bara nått jag fått för mig förmodligen.
Go vegan!
jag tycker faktuiskt också att stilen är lik
Street savvy
principerna e det samma, men vette fan vem som bajtat vem... erosie lär ju inte ha koll på gauge som gauge har på erosie så vem vet, hursomhelst så var gauges coolare och erosie som e grym på kegraktig skrivstil borde ägna sig åt det!
Potatis, potatis, polis gris
finsta varning på en del erosie grejer, e han sverige-stils diggare mån tro!? =)
Potatis, potatis, polis gris
hehe jadu. men Erosie kan fan det mesta känns det som, tycker hans grejer är geniala!

www.erosie.net
Go vegan!
Street savvy
mäktiga grejer...
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120
graffitti handlar fan bara om att kunna sno så mycket som möjligt och komma undan med det.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.
Frågan är om wicked är rätt person att utala sig om mina grejer..

något-kul
sant så sant!
Go vegan!
eller iofs, lika mycket som jag är person att bedöma erosies grejer. men som sagt, det här känndes så uppenbart av nån anledning..
Go vegan!
om varenda toy som ser en likhet mellan två målningar ska skriva en tråd om det, kommer graffitiforumet kanske äntligen att krascha... vore nåt!
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.
erosie är sjukt grym och har inte baitat nån. men man kan så klart se att dom har liknande influenser. om ni ändå kollar han hemsida så borde ni ju se att han har kört samma grymma stil ett bra tag.
word up!
Wow, jag är mycket imponerad av dem bägge. Jag ser dock inte likheten, det är båda characters ja, men det finns väl fler som gör characters?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
En hel del sparades i inspirationsmappen. Damn.
jag?
Lite likt kanske, men erosie är ju tretusen gånger fetare än gauge.

MeNoCanTell : e han bättre för att han e överviktig=)
R.I.P. FELIX!!
R.I.P. TOMMI
R.I.P. FREDDE FISK
Cess, varför inte visa bildbevis på denna baitning?
Alltså det låter lite långsökt att Erosie skulle bajta Ikaros.

Däremot så tror jag nog att det är enklare att hitta
likheter mellan en del Ikaros-characters och Erosie's
än om man jämför med Gouge.
med tanke på den bredd erosie visar upp känns hela grejen ganska ovesäntlig. även om vissa saker liknar varandra.
Rehab is for quiters.
radical_smurf

Jag förväntar mig inte att någon som kallar sig för radical_smurf ska fatta någonting över huvud taget. Gör en tråd om igentäppta caps och lägg dig sedan.
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.
jes, ser ändel ikaroz i det hela också. jeje, ni har nog rätt. förmodlingen inget bait över huvudtaget men vissa likheter är slående enligt mig!
Go vegan!
Jag tycker att många characters av Erosie har
drag som påminner om andra holländska illustratörer,
typ Jan Van Haasteren, på samma sätt som att
många franska klådrares characters ser karaktäristiskt
franska ut.
Finns en del på www.solcrew.nl

Klicka på måltavlan för att komma till erosies grejjor
och tryck sedan på högerpilen tills du kommit ifrån alla
cyklar och skit så finns det massa goodness.
Eller vad fan, tryck på vänsterpilen så kommer
du direkt till slutet där graffsakerna låg.
Fanns en del under crewsektionen åxå;

1
2
3
4
5
6
Give up.

insperation.
k1337oris
manen_myto
nej inge större likheter mellan dem i övrigt. det var just den piecen som jag av nån anledning kopplde direkt till guoge.
Go vegan!
fimpa tråden...

tönt
Orden passas runt som weed och haschisch när jag trampar runt i mina reebok classics
ooh du var jävligt hård också.
har du inget vettigt att bidra till tråden med så skippa att skriva idiot. ingen vill ha dina dumma kommentarer.
Go vegan!
http://www.solcrew.nl/crew/crew/images/s ..
offtopic men...gaaah så fresh bomb från sol är! fast det var väl inget nytt under solen <- ordlek

Bomb is the bomb!
vem bryr sig om de är likt?(har inte läst tråden svarar på första inlägget)

manen_myto
nej jag vet det hela är jävligt överdrivet och jag bryr mig egentligen inte allt för mycket. men jag ville bara se om fler höll med eller nåt. men som sagt..
Go vegan!
Asså dom dära jävla holländarna!!

ne men seriöst..fråga honom lite diskret en gång om han kände till ikaros, han trodde jag pratade om nått helt annat, nej han baitar inte..

ingen i holland känner till varken gouge eller ikaros. Dom har typ bara sett area 08..

sedan vad jag fått höra mest är att holländare tycker svensk graff är ful, precis som vi tycker om deras tåg...
"There are only two things i can't stand in this world, people who are intolerant of other peoples cultures, and the dutch! Nigel Powers
Dom må ha likande stilar men samtidigt så är det svårt att hitta sig en helt egen stil som absolut ingen någon sin kört!! i allas stilar så kan hitta en antydning på någon annans grejer!! men

helt klart så är både gouge och Erosie grejer freash!!
Framförallt så skulle man om man såg en character
av varje utan att veta vem av dom som låg bakom
kunna säga vilken som är gjord av vilken målare,
och det är huvudsaken.
amfetaminpsykos

så kan man alltid resonera juh..för alla signar juh sina grejer..

ahh, jag lade en sån ikaros character ur overground, en såndär b-boy spliff, men det gör inget för jag signade med min tag så dom inte tror det var ikaros.

eller inte...du har aldeles rätt amfetaminpsykos
"There are only two things i can't stand in this world, people who are intolerant of other peoples cultures, and the dutch! Nigel Powers