Street art i snön!
För någon helg sedan hittade jag den här street art grejen skriven i snön nära långholmsbron. När jag kom hem så berättade min brorsa att det fanns fler ställen där dem hade tagat i snön, dels vid Rålambshovsparken och dels vid centralbron alltså mellan slussen gamla stan. Vet inte vad ni tycker om det men jag tyckte det var ganska coolt. Om det är någon som har bilder på de andra ställena så posta gärna dem i den här tråden. Bild-Street art Peace!
Fresh as hell!!! ?MIA-Crew DNB-Crew
"Graffiti är konst, att kladda i snön är det inte, jag förlåter aldrig". Det kändes som att det inte var särskilt originella/genomtänkta saker, t.ex. som mellan slussen och stadshuset, "Here to stay", känns djävligt djupt när isen smälter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
amfetaminpsykos Hehe, ok jag viste inte vad det stod verken vid Rålis eller vid Slussen men jag håller med om att det vid Slussen kanske inte var så genomtänkt.
"Here to stay" som försvinner med snön låter ganska klockrent i mina öron...
Bärs, brudar och burners
amfetaminpsykos
WHaT eVa! DaAh!
många av citaten är tagna från subway art...
WHaT eVa! DaAh!
jag såg ngn som bombat fett stort i snön vid karlbergs station... "jag lär mig alldrig" stog det, käns som akay
IA@M§!ST#E§©LUTI¤N
Soft! viste inte att det var på så många ställen, langa gärna kort om ni kan!
bumble Ah, tyckte det lät bekant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tyckte den som trådskaparen postade var grym. har inte sett någon annan, men jag hoppas få göra det. nåon som vet något mer om det här, är det något projekt ala akay eller är det bara några som har gjort slut på slumparna på vägen hem?
I observatorielunden står det "listen up kids! graffiti destroyed my life!" med samma lika röda.
vid lilla essingen står det "We do, You dont"
humbug.. det var gay.. det körde jag i snön för några nån vecka sen med RÖD kanna också.. så GAY GAY GAY
www.myspace.com/drdrogdisko
ingen som sätt i londonviadukten?? står med svart typ "nights of love days of love" tyckte de var soft med lite anurlunda grejer! Propps!
såg en snubbe som skrev soo cold uppe på rådmansgatan kullen å så står det THIS IS IT på snön under slussen å gamla stan bron
Det finns även pinkat i snön CHARLES av okänd man, nån stans nära dig
är det någon som har bilder på dom andra vid slussen och det.. ?
eyeyey
Tokigt att spraya på snö.
Ride 13"s y que?
Är det bara jag som tror att det är mr. AKAY som satsar igen? Påminner iaf om hans stil... Dunk, dunk, dunk.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
"To the boys in blue, catch me if you can
Ser inte ut som akays patenterade stil, men kul är det iaf.
Bärs, brudar och burners
"To the boys in blue, catch me if you can" sätt den signen i en polsk grafftidning förut fasst då avre typ "To the men in blue, catch me if you can"
Tobbe-Högdalen P16 menade du "hope you dont have to be a jerk and go to work"? Mr_D P59 citatet "to the boys in blue, catch me if you can" är taget ifrån subwayart
WHaT eVa! DaAh!
I originalsigningen av Skeme var det "boys" iaf.
"to the boys in blue, catch me if you can" är från en seen panel. finns som sagt att se i subway art. "THIS IS IT!" är från stylewars när dom fotar sina rull.
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
diggidi damn va bra gjort!^^
Allt handlar om kemikalier!
"All i need is a freash bag of weed"
zero9 haha mkt komisk bild med tanke på det fina landskapet å solen som skär sig med ett massivt manligt könsorgan :)!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
från e18 in mot stan vid hagaparken står d ''Graffiti is for kids''
är "nights of love days of love " också från subway art?
"nights of love days of love" är likt "Days of War, Nights of Love" "Days of War, Nights of Love" är en bok som Deamon Box gjort en reprint av. Akay har haft med Boxen å göra. Allting pekar på akay!
Jag är bra - du är dålig.
Vid londonviadukten stog det "Days of love, nights of war" tror jag, alltså fel på snubben där uppe
woootwoooot
men ingen som har några fler bilder på dom RÖDA tingen?
hehe jag har skrivit mitt namn i snön med piss sen jag kunde stava, nu roar jag med med att vara full och skriva saker med bajs..
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
Varför kallas det street-art så fort man skriver någonting över 5 bokstäver någon annan stans än på en vägg?
Mind Your Head...
Ronnle vad vill du kalla det då?
moskforan P16 nej när man kmr med buss från slussen 30-50meter innan avfarten mot folkunga gatan , om man kollar under sb bron så står de med grått "Days of war, Nights of love"
bommer_man P16 måste man kalla allting något? det är väl helt enkelt bara någon som skrivit något i snön.
Mind Your Head...
Mellan skanstull och gullmars stod det något också, hann inte läsa. Men det såg mer ut som något nertrampat än sprayat.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Bilden var med i DN eller SvD imorse..
Luktar det illa?! Du har näsan för nära munnen...
På nordvästra Kungsholmen invid ekelundsbron stod det med rött, "the chase is better than the catch"
Lyricist
2006-03-27 08:22
sjysst men graffiti målar man inte på isen
77m Det är onödigt att slösa färg på sånt iaf. Racka ett gäng flarror karamellfärg, släng i dom i vatten och applicera med avfettningsspruta eller liknande verktyg istället och spar färg till ytor som är mer krävande.
Graffare
2006-03-27 10:39
Nods som uppmanar till brott :O
soft att bilden va me i DN
Det va bättre förr, svenskunderjord!
VeCn Racka är hiphopslang för att köpa med kreditkort.