I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fames och lagar i Melbourne?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-04-16 16:38

Fames och lagar i Melbourne?

det verkar som det planeras en del resor här bland medlemmarna på whoa för titt som tätt dyker det upp nya trådar om diverse städer i utlandet.

men jag ska inte vara ett dugg bättre själv, och härmed skapa en tråd om melbourne. finns det några trevliga affärer med trevliga burkar? jag har hört rykten om att de ska ha bra burkar på mackarna därnere.

finns det några lagliga väggar i området?

hur ser graffitin melbourne, (och övriga australien för den delen med), är lagarna hårda, nolltolerans etc..

japp, om ni sitter inne på något så berätta det gärna för mig:)

superman!

2006-04-16 16:57
Jag vet inte hur det är att köra, men det är ordentlig häxjakt på målare därnere nu.

www.ozhiphop.com

T.ex. försvann det forumet ett tag, graffiti ska ha varit i nyheterna varje dag, en Melbournetidning lade upp flera graffitiartiklar på sin site på en dag/per dag (nåt sånt?), Melbournemålare som flytt jagas i Europa & annat, jag tror att han kunde fått 10(tals?) år om han blev dömd osv. Det lät helt tokigt därborta men sen har jag nog inte hört så mycket mer på ett par månader så det kan väl vara lugnare nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-16 17:00
Dom har tillomed bannat Getting up.
Så tror ej dom tycker om graffiti.

Eller heter det bannat?
Brutal fucking murder!

2006-04-16 17:09
Det finns ordentligt bra hip hop butiker därnere, bättre än vad vi har här med alla möjliga bra färger. Dom har en egen 'graffitiburk', ironlak, men men den är inte så bra vad jag förstått, jag blev kär i rustoleum därnere själv. Krylon hade dom också. Men var försiktig, jag har hört historier om att civilare har hängt runt i hip hop butiker där (Sydney) för några månader sen & avslappnat tagit kontakt med målare, frågat vad dom skriver & så, för att sen ta fast dom utanför butiken. Butiker har haft razzior på graffitigrejjer, en film har blivit förbjuden och så.. vet som sagt inte om det ändrats, men du hör ju hur det låter.

Du skulle ju kunna testa snacka med dom på obese & så men är dom hemlighetsfulla så kan man väl bara förstå dom.

www.ironlak.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-16 17:12
Just ja, getting up också..

Synd, Australien som annars kunde vara så avslappnat emot graffiti. Förresten är det inte som Sverige, man blir nog rätt lätt nitad av vem som helst som ser dej dra en tag, och det är nog inte bättre nu med all knas i media & sånt som varit nu..

2006-04-16 17:47
med tanke på all extrem hetsjakt så borde det finnas ont om lagliga väggar.
superman!

2006-04-16 18:15
Jag var bara i Sydney + det var ett tag sen, testa att höra efter på dom australiensiska hip hop forumen istället.

Jag vet minst ett till graffitiforum & olika butiker mm men jag halvsover efter en hård natt & kommer bara inte på nåt. Testa gå igenom ozhiphop's länkar, jag såg att det fanns out4fame, obese, hiphop.net.au mm där.

2006-04-16 22:19

2006-04-16 23:08
bakhopp då dom tågen hade varit kul
413

2006-04-16 23:17
http://www.melbournegraffiti.com/trains/ ..

Läskigt att ta sig över där.
...

2006-04-17 07:11
emptyn.. de skulle nog vara mer svårt än läskigt

2006-04-17 14:17
Kungpung

ja du, med det sortimentet kan det ju inte bli fel:)
superman!

2006-04-17 14:19
empty, det är bara att slänga en matta över, och klättra.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-04-20 11:08
ja men hursomhest har väl ändå blivit lite klokare, kan ju tillägga att jag hörde från en källa att det kostar 20 000 kronor för spåröverträdelse.
superman!

2006-04-20 12:54
Burkarna, riktiga burkar alltså är sjukt dyra...

Finns dock ok burkar med rätt capsystem
...

2006-04-20 13:04
Jag bodde i melbourne i ett halvår och jag tyckte att det var ganska schysst. när det gäller burkar så är dom svindyra på grund av den långa import kedjan antar jag. sen är ju scenen rätt stor men kvaliteen är det sämre med. backjumps går alltid att köra, yardsen har som ni sett sjuka staket men är ofta uppklippta.
graffaffär vid grevillestreet. ca 75 kr/ burk.

2006-04-20 14:33
Hur är det med lagliga väggar och så då i Melbourne, finns det eller?
Sen en annan fråga, nån som vet ifall väggen vid Bondi Beach i Sydney fortfarande är ok att måla?

2006-12-27 00:26
shaaa

har hört att det finns ett fame i stadion kan nån förklara vart det ligger?
Mikael Söderlund Was Here!

2006-12-27 00:36
vart finns det ett fame som är nära t-centralen

peace out...
Mikael Söderlund Was Here!