I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kan snuten ta en för nedladning?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-07-24 12:07

kan snuten ta en för nedladning?

jaa det klart dom kan, men jag tänkte mer på om de kommer med en husransakan för att söka igenom datorn efter graff relaterade grejjer, och så hittar dom all skit man laddat ner, kan dom ta en för det då?

to long we have been in the same system

2006-07-24 12:31
om du är misstänkt för t.ex ett graffiti-brott och får husrannsakan och polisen hittar ett automatvapen så är det helt lungt, du va ju inte misstänkt för olaga vapeninnehav.
Det va bättre förr, svenskunderjord!

2006-07-24 12:55
hahah, fan va rädd. laddar du ner bilder då ere fan klart att dem inte kan ta dig för de. Ladda ner tills du inte hittar nå nytt, de e typ bara 1 ända i sverige som har fått hem snuten för att ha laddat ner resten har fått varningar, laddar man ner en svensk film får du bara en varning och efter tredje varningen skickar dem böter elr nått till brevlådan din ;D
You Sucks !

2006-07-24 14:41
casualsthlm

Det hade kunnat vara bilder eller hur? VA VA VA!

Han skrev ju bara graffrelaterat material och det kan betyda både bilder och filmer.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2006-07-24 15:25
Toyboy
Han skrev ju bara graffrelaterat material och det kan betyda både bilder och filmer.

Han skriver "om de kommer med en husransakan för att söka igenom datorn efter graff relaterade grejjer, och så hittar dom all skit man laddat ner"

Fattar inte hur svårt det kan vara att förstå denna fråga. Vad han menar är ju alltså om de söker igenom datorn för att de letar efter graffrelaterade filer, som bilder där man målar eller drar tags, och så hittar de skit man har laddat ner, alltså helt vanliga filmer och musik, sånt som nte har med graff att göra men som ändå uppenbarligen är olagligt eftersom det är olagligt att ladda ner film och musik från nätet, kan man åka fast för det då?

Och svaret är såklart att det är klart att man kan det, om polisen upptäcker att man har begått ett brott så blir det ju knappast lagligt bara för att de letade efter något annat.
don't get chumpatized

2006-07-24 15:35
Bakom en husrannsakningsorder finns det en eller flera åtalspunkter alt. misstankar. Husrannsakan går väl i första hand ut på att dem vill ha bevismaterial som kan stärka åtalspunkterna (från ringa till grovt brott m.m) eller att misstankarna ska leda till åtal. Sålänge det inte är något som det verkligen står FÄNGELSE på straffskalan, vapenbrott, narkotikabrott, urkundsförfalskning ja vad vet ja så tror jag dem låter farsans tvbox med piratkanaler, och dina divx filmer vara...

Skulle jag spara på massa graffbilder skulle jag nog välja ett krypteratlagringsutrymme, i USB format vore ganska läckert att ha runt halsen när dem söker igenom lägenheten, plockar ur sladdarna i datorn osv.

Tvivlar på att dem gör någon deal alls utav din privata kollektion utav månadensfilmer, och lite musik. Men se för guds skull till att du inte samlar på dig MSN logfiler eller dylikt - dödsstraff!
snutpsykar stylee

2006-07-24 15:53
DonRuba

Jag tolkade "all skit" som allt "graffrelaterat".
Men det är väl ganska självklart att man inte får ha illegala filer på datorn.
Dock kanske polisen orkar bry sig då det mer är ett ärende för antipiratbyrån då snuten har viktigare saker för sig.

Nää det e lungt, inga graffitigrejor, bara ett styckat kvinnolik..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2006-07-24 15:58
MEN FAN han menar väl om dom kollar datan efter graffrelaterade grejer och hittar "vanliga" filmer och musik som han laddat ner, åker man fast för det oxå..
Söker du beef?

2006-07-24 18:25
the_first_two P0
vad fan ere med dej har du börjat rökat för mkt eller? mkt att nojja för! polisen e bara ute efter folket som tankar mer än vad du har plats på din hårddisk varje dag.. nej men förstår du? kör på bara inget att oroa sig för, och kmr dem så se till att inte ha dina blackbook i hemmet. eller en massa liggande skisser överallt!

2006-07-24 18:26
din blackbook*

2006-07-24 20:38
ja han kan ta dig för nedladning..fildelning är olagligt!..era pirater
Fuck that bitch suck that

2006-07-24 23:31
Edit:
Bakom en husrannsakningsorder finns det en eller flera åtalspunkter alt. misstankar bakom. Husrannsakan går väl i första hand ut på att dem vill ha bevismaterial som kan stärka åtalspunkterna (från ringa till grovt brott m.m) eller att misstankarna ska leda till åtal. Sålänge det inte är något som det verkligen står FÄNGELSE på straffskalan, vapenbrott, narkotikabrott, urkundsförfalskning ja vad vet ja så tror jag dem låter farsans tvbox med piratkanaler, och dina divx filmer vara...
jag menade inte att dem kommer sätta dit dig för upphovsrättsblabla bara för att man torskar för vapenbrott, narkotikabrott eller annan "tyngre kriminalitet", utan att det är sådant dom har ögonen öppna för om dem ska granska dig. ibland är man värdelös på att skriva.
snutpsykar stylee

2006-07-25 03:59
eyo tänk om du har area 08 2 på datorn och dom tar den och raderar den så du måste ladda den igen och sen du får böter och inte kan betala för bredbandet då har du förlorat en levande legendisk klassiker och får safftiga böter fett jobbigt azzo eller hur?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-25 08:34
dom kan ju omöjligen bevisa att du laddat ner något enbart genom att titta vad som finns på datorn.

måste ju varit molgan som gjort det..
knip käft så behöver du inte oroa dig amigo =)
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-25 13:21
dom kan ta dej för å tanka d e klart men dom gör inte husransakan på osäkra grunder å dom kan inte ta dej för skadegörelse om du inte har en live bild där man klart och tydligt ser att d e du som målar
Ingen mera rosa banner

2006-07-25 13:50
men ni är ju fan kokta i skit allihop (utom casualsthlm)
fan vad jag menade (och trode att folk skulle förstå) ANDRA saker, som är OLAGLIGT att ladda ner, vad som helst, alltså upphovsrätts skyddat material.
och vart fick alla att jag skulle ladda ner bilder ifrån?
to long we have been in the same system