I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-21 18:49

Valet

Ganska off-topic men men.

Satt och lyssnade på dom olika partiernas val-löften och tydligen så kommer detta hända om moderaterna vinner.

Det kommer satsas mer pengar för att få bukt med skadegörelsen/klottret (som det så fint hete)

Och samtidigt så hade sossarna inga planer på något sådant.

Kommer bli kul och se hur det kommer bli om moderaterna vinner valet.

2006-08-21 18:51
soffliggare 4-laiiiiiif.

2006-08-21 18:55
Känns som det finns viktigare valfrågor än moderaternas syn på skadegördelse.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2006-08-21 18:56
det tar ändå kanske en 4år innan en ny lag insätts för den måste kollas och skit sen så efter 4a år byter dom regering då kanske den nya regerigen inte vill ha lagen och tar bort den :) man kan alltid hoppas haha ^^

2006-08-21 18:58
Klotter är det minst viktiga i agendan. Klotterproblemet är ett konstant problem som konstant måste motarbetas oavsett vilka som sitter i regeringen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-21 19:03
Visst att det finns viktigare valfrågor än deras syn på skadegörelse.

Exempelvis som att moderaterna kommer om dom får makten ta bort alla skyddsnät i stort sett.
Dom kommer införa 2 karensdagar, slopa fastighetsskatten, höja priserna på busskort etc, 20kr,s taxan kommer tas bort samt tvinga ut sjuka/ utbrända människor i arbetslivet. mm mm

Vilket jag tycker e sinnesjukt, är man utarbetad, sjuk, heller inte kan jobba p.g.a. andra omständigheter så ska man ta hand om dom människorna tills dom är redo att gå tillbaka i arbetslivet, inte tvinga dom att jobba.
Samt att antalet hemlösa kommer öka osv.

Nu gick jag off-topic där. :)

2006-08-21 19:13
Moderaterna vill att Tunnelbanan ska gå dygnet runt!
vore väl inte helt fel... Eller?

2006-08-21 19:15
jag röstar från soffan
hata alla män
bränn, bränn, bränn alla män

2006-08-21 19:46
_devil_ P15

samtidigt vill moderaterna återinföra den gamla zontaxan så hejdå "åka överallt med sl för 20kr".
väre väl inte helt soft... Eller?
joråsåatt

2006-08-21 20:14
Moderaterna vill att Tunnelbanan ska gå dygnet runt!
vore väl inte helt fel... Eller?

Att ens tänka i dem banorna borde belönas med kompanispö.
spliff macht frei

2006-08-21 20:19
P-vakten P60
Moderator

samtidigt vill moderaterna återinföra den gamla zontaxan så hejdå "åka överallt med sl för 20kr".
väre väl inte helt soft... Eller?

varför ens betala för att åka..
Lyssna först, snacka skit sen

2006-08-21 20:24
ja dom vill att det ska va men det blir inget av de ändå :P;
du är sämst.

2006-08-21 20:27
jag ska rösta på linda rosings parti! lätt! hon har jue lite järna o tänka med! *host* *host*...

nämen seriöst...ifall moderaterna vinner blir allt sämre...precis som oly sa i en interjue... rösta på mp, v lr s...jag e tvr för ung för att rösta...men nästa val så =P
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>

2006-08-21 20:33
Ohly säger så mycket. Att vi har en minimiålder för röstande är enbart för att förhindra vänsterblocket att sno knoddarnas röster med dagisresonemang.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-21 20:35
haha...så du e på höger sidan lr?
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>

2006-08-21 20:37
Högerblocket får inte få makten! Jag e fan rädd för dt! Privatisering vore förödande! Pengar ska inte styra Sverige!!!!!!!!!

2006-08-21 20:37
Zup

Nu syftade ju inte jag bara på alla hårda writers på whoa som plankar på tuben/bussen/pendeln och rackar alla sina cans (alla andra är toys!).
Det finns nog rätt många i länet som tycker det är soft att kunna åka från ena änden av storsthlm till den andra för en tjuga istället för typ en miljon.
Men rösta blått och keep on plankin´.

Mythbuster
Har sagts på tv och lästs i tidningar. Fråga själv
här
joråsåatt
Graffare

2006-08-21 22:45
moderaterna är för de rika knösarna, de normalbetalda människorna gör rätt i att rösta soc!
They called me Mr. Glass

2006-08-21 22:58
P-vakten P60

Så sant så sant..
nej men du har rätt... men det e klart det blir ju svårare o svårare o planka..och SL höjer sina avgifter kraftigt om man kollar några år tillbaka så kostade dom inte mer än ett par hundra för ett terminskort men nu kostar det men än en tusing men Terminskort+ ..
Lyssna först, snacka skit sen

2006-08-21 23:05
Vänsterblocket är väl lite mer "Fixa lite lagliga väggar så slutar barnen klottra" :)
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-08-21 23:16
okej , eftersom ingen här inne äns har rätt att rösta , och som bor hos sina föräldrar behöver nog inte oroa sig .
är ni oroliga för att priset på SL ska höjas , det tar åtminstånde två kommandatperioder för ett parti att göra framsteg och förändra så det märks alltså 8år . röstar vi så moderaterna får stå som ledande parti kommer skillnaden vara minimal endå , hade vi gått tillbaka 20 år i tiden då partien var så olika som möjligt hade det varigt större skillnader , idag går alla partier närmare varandra i aktuellfrågor för att folket ska slippa "det en eller det andra" ... att dom vill få "bukt"på klotter o vandalisering e ju självklart , men vad tror ni att dom kommer ta in armen' eller ? skillnaden är somsagt minimal.
ska det bli ändringar som folket vill måste partiet minst sitta i 8-12år som looptroop sjunger (inga stora ändringar i landet , lagom är bäst) så ser nog alla ministrar o politiker.
alla vet ju att det inte går specielt fort med det som ska ändras på.
peace
från en liten pojke , till svergies största.

2006-08-21 23:36
"hårdare tag" (alltså hårdare straff och fler poliser) är ju en traditionell fråga för högerkonservativa partier (som M och KD, och FP kan väl räknas dit numera, de sjuka svinen) att fiska väljare med.

och "hårdare tag" är det väl ingen writer som vill ha? eller?
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2006-08-21 23:54
är det något parti som är för eller vill satsa på laglig graffiti?

vet dock inte om det står i d senaste inläggen tar ett bra tag att läsa allt har viss lässvårig het.
Tensta Rinkeby stilen!!!

2006-08-22 04:04
Inte en aning faktiskt, men läste nyligen att moderaterna planerar på att sänka lönerna, samt försämra a-kassan och tvinga dom olika facken att gå med på diverse länesäkningar, försämrade arbetsvillkor osv.

Och att deras "tjäna en 1000lapp mer i månaden" reklam är bluff å båg.

Fredrik Reinfeld våran pajas i samhället.

2006-08-22 05:15
varför har dom inte bara ett parti med snygga brudar som man kan rösta på?

2006-08-22 08:19
hoppetossa

Lyckligtvis så behöver man inte vara antingen/eller. Men jag anser personligen att en del partiers vurmande för humanistiska idéer i förlängningen sinkar utvecklingen av ett välfärdssamhälle för den stora massan.

2006-08-22 11:13
man kanske ska starta eget parti det kan ju fan vem som helst
göra nu förtiden kom ju två nya som ja vet på typ 2månader :P
borde starta graffiti parti om man skulle vinna drar man upp lite lagliga väggar över allt :P sen är det gjort och då behöver folk inte gnäällla mer ;D

2006-08-22 11:23
Partier som baserar sin politik på enbart en fråga brukar inte komma så långt. Att fiska röster för någonting som är för graffiti i Sveriges klimat kan nog vara rätt jobbigt om det inte förekommer vapenhot.

2006-08-22 11:38
precis, men vi har väll vapen right?

2006-08-22 12:17
kommer nog verken påverkas hit eller dit, nolltoleransen finns alltid,
den enda märkbara skilnaden är väl att om det blir väldigt höger kommer konsten få mindre plats i sammhället..

2006-08-22 12:53
Att satsa mer pengar för att få bukt med skadegörelsen/klottret (som det så fint hete)

Ok,det kanske inte låter så viktigt i valsammanhang, men det återspeglar hela deras politik!

Dem är så populistiska att de vet att dem tjänar röster hos en del "soffliggare" som inte vet vad politik igentligen handlar om, utan bara ser dem "problemen" som är franmför näsan på dem bland annat klotter!

Sen återspeglas det också i den bemärkelsen att högern vill ha ett bigbrothersamhälle.
Så det är på de sättet dem ska "få bukt" med problemet.
+Fler poliser! (Villket vore bra om inte poliserna blir skarpare beväpnade och mer omänskliga dvs ökar distansen mellan människor och polis) En utväkling vi såg i tyskland då polisen sprang runt i rymddräckter och folket helt förlorade den personliga relationen med polisen. Om ni hänger med mig förstår ni att detta inte är något bra!

Sen för att förtydliga hur jag tolkar vänsterns sett att se på det, så vill dem skapa mer pänga på förebyggande åtgärder så som att sätta upp lagliga vägar (visst att det finns skillda åsikter om det) och till och med att minska klasskillnaden är en förebyggande åtgärd.

De här är mange smith som signar ut
____________________________slut

2006-08-22 15:12
hela politiken runt om kring detdär är så jäkla skev,, går i stort sett ut på att den som har cash kan pynta flera tusen på en affich eller reklamkannpanj medan dom som inte har tillgången tar sig den i alla fall..

2006-08-22 15:23
Att rösta på allt annat än vänsterpartiet är fan befängt om man är writer, möjligtvis miljöpartiet, men deras politik i övrigt vetekatten om jag sympatiserar med...
Ride 13"s y que?

2006-08-22 15:28
moderaternas ståndpunkter i valet är att sänka skatterna, fastighetsskatter mm och dom uppmanar till att folk ska jobba vilket inte socialdemokrarterna gör... Moderaterna passar dom som är någorlunda rika eller i medelklassen. Socialdemokraterna får sina MAJORITET av röster (inte alla men en del) av fattiga och underklassen eftersom dom inte uppmanar till jobb utan bara höjer skatterna och ger ut mer bidrag... och eftersom sverige är landet lagom och ingen vill jobba så röstar därför nästan alla på Persson...

2006-08-22 15:42
politik på whoas graffitiforum, en odyssé
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-08-22 16:02
Dem som har blivit utsatta för marknadsekonomin och råkapitalismen röstar vänster.. Den som kan utnytja det kallblodigt röstar höger. Kort och gott.

Where is yor heart at?

2006-08-22 20:16
rösta rött förfan, jag tänkte inte rösta alls men min övervakare tjatade om att det är bara dom rika svinen som tjänar på om det blir blått
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..

2006-08-22 22:01
osynliga...lr pirat.
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2006-08-22 22:25
Jag är alldeles för inkonsekvent för att rösta på något av de partier som finns, därför blir det en blank röst. "Oavsätt parti, samma skit - styrande elit" som herr Promoe en gång sa.

2006-08-22 22:29
Klotterdemokraterna

2006-08-22 22:49
killedbynature: Går inte att rösta på Osynliga Partiet.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-08-23 01:12
Jag hörde av någon snubbe att det skulle vara mycket svårare att få tillstånd till lagliga väggar och att dom kanske kommer stänga ner lagliga väggar. Detta är bara ett rykte, så jag har ingen anning om det .

OT: Ska bli kul och se vem som plockar hem vinsten.

2006-08-23 13:04
ja, lycka till att få lagliga väggar under borgerligt styre....
kommer ni ihåg vilkas policy det var som t ex vägrade ge sthlm underground tillstånd för att utställnigen var "klotterrelaterad"...
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2006-08-23 13:15
Vad ska ni med era lagliga väggar till? Det har i alla tider funnits lugna väggar som kan kladdas oavsett tid på dygnet utan yttre inblandning utan att det ens har diskuterats att de skulle vara "lagliga". Fames var fames innan folk fick oskrivna tillstånd att ge sig hän. Lagliga väggar är enbart skygglappar som får folk att missa dem.

2006-08-23 13:30
har de aldrig händ dig,kanske de aldrig har hänt.

2006-08-23 13:32
har de aldrig händ dig,kanske de aldrig har hänt.

2006-08-23 13:54
Såg att vänstern hade någon graffitimålning på baksidan av sin stuga vid sergels torg.. någon som vet vem som gjort den? Kunde inte riktigt se.

2006-08-23 15:10
amfetaminpsykos
Jag gråter inte över att lagliga väggar försvinner. Jag ser det som en bättre sak. Då den olagliga graffitin kommer betyda mer.

2006-08-23 18:34
Samt att dom som bor ute mot Södertälje kommer få köpa ett tillägskort utöver det vanliga kortet har jag hört det rycktas om.