|
|
|
|
|
Den som knasar...
Kan den som knasar bli åtalad för något brott? Är det lika illa som att måla själv? Vad finns det för straff etc.. tacksam för svar av nån som vet, tack på förhand.
Söker du beef?
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Medhjälp till skadegörelse skulle ja kunna tänka mig
|
|
|
Du kan torska på medhjälp till skadegörelse... Men det finns ju kryphål också T.ex säga att du bara va med å titta på, det är enligt svensk lag inte olagligt att titta på någon som klottrar.
Drop fuckin' dead bitch!<br> <br> "Jag är inte den jag utger mig för att vara, inte heller den varken jag eller ni tror att jag är, psykosen börjar ta form!"
|
|
|
eller så säger personen som knasade "jag sa åt dem att sluta" hihihi
STOPPA BARNPORREN VIA INTERNET. Ser ni något anmäl det här: www.rb.se DETTA BORDE ALLA PÅ Whoa HA PÅ SIN SIDA
|
|
|
eller ja gick förbi så såg ja dem jävla vandalerna
|
|
|
typ passiv medhjälp.du har skyldighet att på någots sätt tillkalla "hjälp" om du bevittnar ett brott & ej behöver frukta för din egna säkerhet. men d välinte såå ofta den används. ganska difus lag :)
snart i en layup NÄRA dig
|
|
|
de e lite svårt å säga att ja försökte stoppa dom och bara stog å kollade om man har klotter anmälningar på sig tidigare!
on the run
|
|
|
psykosis P-1
Är du säker?
fuck all toys
|
|
|
hej jag tog en promenad till en annan stad o sen bara råkade gå förbi den här yarden o se dom klottra
funkar till hundra procent
www.gbg031.se
|
|
|
XXXX-_p25_-YO
Den lagen är verkligen difus. Så himla difus att den inte finns!
|
|
|
haffad det var väl kanske ingen som påstod att det skulle funka i det läget heller...ville du berätta att du brukar befinna dig i diverse yards ibland eller vad var poängen?
|
|
|
demento
vaaad snackar du om, grejjen är att det kan hända, det är samma sak, som vilket tillfälle som helst
det är upp till vad åklågaren säger o hur du skyller ifrån, mer än så är det inte
www.gbg031.se
|
|
|
eller när polisen kommer så springer man fram och tar tag i den som målar och skriker JAG HAR DEN JÄVLA KLOTTRAREN!!!!!!
saaaru..
|
|
|
haha jo det vore ju shysst sätt o rädda sig själv
www.gbg031.se
|
|
|
man kan dömas för medverkan till skadegörelse men då krävs det att det går att visa att personen som "knasar" har främjat handlingen genom råd eller dåd altså hjälpt till på något sätt (kollat så polisen inte kommer eller nått). att säga att man bara gick förbi borde vara ett alldeles utmärkt försvar som åklagaren borde ha ganska svårt med. -ERKÄNN ALDRIG- någon snackade om att man kunde dömas för underlåtenhet att avslöja brott altså att man kan straffas för att man inte ingriper i en viss situation, det är riktigt att vissa brott är straffbara på detta stadium men dessa brott är grövre brott exempelvis mord. 12 resp 23 Kap BrB.
|
|
|
andrasidan P20 : Shysst polare du va da..
Redline MAdness
|
|
|
Folk HAR blivit dömda för att dom t ex har filmat när någon kört (man får samma skadeståndskrav som om man hade målat själv). Så jag förstår inte varför det inte skulle vara samma om man knasar.
|
|
|
Det kanske finns en viss chans att man kommer undan då man inte filmar, iom att man kan ha en historia om att man gick förbi och sa till dem att sluta osv. Sen beror det väl lite på också vilken plats man befinner sig på samt hur trovärdig man är.
|
|
|
har för mej att man inte ens får titta på..om man inte anmäler brottet har man låtit brottet ske..och d anses vara medhjlp typ :S
|
|
|
"medhjälp till skadegörelse" stod det i mina papper när jag torskade. Erkände aldrig o fick massa böter.
Grande Latte Enema
|