I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti mer eller mindre!?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-12-11 23:07

Graffiti mer eller mindre!?

Alla graffare säger att folk har slutat bomba och man får leta om man vill se färska insidor och nicea waves o sånt men enligt politikerna har situationen förvärrats ja tycker de e en ganska kul grej de e anagligen för att moderaterna fick lite för mycket land att styra över så dom måste ljuga för att få sympati/röster

ANDALE

2006-12-11 23:27

låter som att du mumlar för dig själv

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-11 23:28
?
MMM Fikon

2006-12-11 23:51
lär dig grammatik för helvete.
Tell them it's okay even though it's fucked.

2006-12-11 23:53

Kom igen CRX! Skriv ihop en fin poäng med din tråd nu för fan!

Call me Mr. Tibbs

2006-12-11 23:55
Men för fan! Sluta klaga nu! Snubben tänkte bara med fingrarna! Shit! ;)

2006-12-11 23:57
någon har andats i limpåsen alldeles för länge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-12 12:13
tror han menade:

Målarna säger att det slutat bombas

Politikerna säger att det har förvärrats

2006-12-12 12:29

Orsaken är väl snarare att det buffas mer och fortare, folk hinner inte se nya tags för de försvinner snabbt och det leder till en uppfattning att det bombas mindre, däremot ser politikerna det mer i statistiken att det har buffats mer, fler åkt fast osv. Blir som en ond cirkel där den egentliga klottermängden inte förändras avsevärt mkt alls. Snarare är det att man gör något åt saken mer. Så är det med allt, statistiken is the shit.

Tror inte Reinfeldt går på stan och tänker "Nämen oj vad mkt klotter det är, mycket mycket mer än för ett år sen". Han ser på papper att det buffas mkt mer, men det är juh han själv som valt det i prinicp :D

eller nåt..

your bitches ain't nothing compare to meeeee

2006-12-12 12:35
Meeeeelody F0
Jag är inte benägen att hålla med dig, tror att det faktiskt har minskat rent allmänt. Visst hänger det såklart ihop med att det kanske buffas fortare. MEN om folk körde så mycket som politikerna vill få det att låta som borde man se mer än man gör även om tempot på buffen är mycket snabbare... Eller har jag fel?

Sen en annan aspekt på det hela som gör det ännu snurrigare för mig att förstå det hela är att det rullar bara färre och färre gamla vagnar, och rätta mig om jag har fel men det är ju alltid dom som har varit värst utsatta, i mina ögon har inte inside bombingen någonsin kommit nära i dom nya vagnarna. Och nu när dom inte har dom gamla vagnarna i trafik lika mycket som ständigt kletades ner, hur kan då summan och mängden öka när dom fått bort en så pass utsatt del av det hela?
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.

2006-12-12 12:48
Vene P0

Nej jag håller med dig, graffitin har minskat det är sant men iochmed att det lilla som klottras tas bort på en gång syns inte den minskningen på papper, addera det med att klottret kanske ökar i övriga Sverige där det kanske inte alls klottrades förut (men minskar i Sthlm, och andra stora städer där det blivit svårare).  Totalt så tror jag att både i verkligheten och i den sk. statistiken så syns nog en minskning men den e nog inte så jättestor pga av detta. Kanske ett nederlag?

Sen varför politikerna ser den EV. minimala minskningen som dålig kan man spekulera om; mer röster? Visa att sossarna inte gjort det bättre? Tror på CRX. :D

2006-12-12 12:55
Meeeeelody F0
Du har en poäng i att det säkert ökat i resten av Sverige. Så det stämmer nog.
Men tror du inte att det fortfarande är så det är en del av häxjakten mot graffitimålarna, det fortfarande i media målas upp som ett jätteproblem trots den egentliga minskningen...?
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.

2006-12-12 13:07
Vene P0

Absolut! Så har det alltid varit, kommer alltid va.
They out to get us man!

Dessutom så finns det alltid 5000 andra "problem" i Sverige som kostar samhället MKT MKT mer pengar än graffiti någonsin gjort som hamnar i skymundan. Skulle dessa få lika stor plats i media skulle befolkningen inte bry sig lika mycket som de gör.

2006-12-12 15:26
min fråga var i princip om moderaterna värkligen inte ljög om dom siffrorna men ja antar att jag fått mitt svar sorry ifall de var en ganska tyst fråga i från min del
ANDALE