I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

stickersregler på sl....

Vår Hiphop - Graffiti

   

2006-12-17 15:26

stickersregler på sl....



hejsan,
 jag har en "kompis" som var ute o satte klibbor på tuben för nån kväll sen o fick knas  av väktare...
 situationen resulterade i knas o han fick invänta polis, efterssom stickersen inte kvarlämnade nån form av rest, som på vanliga pappers-stickers så kunde inget åtal väckas....

dom grilla han på vem han var ,var han hörde hemma  , vilken adress ,fråga efter id ,  osv osv men han sa inget i väntan på åklagandet så att säga..

efter ett tag kom d en överambitös polisdyrkande väktare me hans klibba i handen...
polisen tittade på den o satte upp den på dörren bredvid väktaren... 
min polare garva till o sa att han hade vittne på att snuten hade gjort sig skyldig för skadegörelse...o att dryga böter väntade..

snuten garvade , tittade på han, tittade på sina väktarkollegor , o knyckla ihop klibban o slängde den i papperskorgen...hehähäha

sen
så polisen släppte honom o hytta me näven o sa - Det är på gränsen till olagligt ...

men samtidigt endå på gränsen till att vara lagligt oxå....
 
       känslan sades vara den att polisen e lite , hur ska man säga...avståndsvillig inför dessa folk o utövare sedan d kommit fram att många av dessa folk faktiskt e ganska öppna o fria som individer...o till skillnad ifrån våldtäktsmän o annat skit som finns så borde väktarna vara mer på på den fronten ist...

den här polisen varna t om att fortsätta med den "exakta" stickersen skulle förr lr senare leda till mer knas eftersom registrering osv......

-"om jag ser en som Liknar den här, så kan d ju vara vem som helst. men ser vi exakt dessa bokstäver så vet vi exakt vem d e"........

   så snuten tipsa att han skulle byta tag typ   , o rock on....


ytterligare en lustig upplevelse från lagen..



      



de som han tyckte vara mest intressant var även att väktarna visste hans barndomsstad o referera till målarvänner till han....

sl har lite kuslig gestapo-koll känns d som....





e de nån som fått skadegörelse böter för stickers lr e de afficherings lagen d faller under?

väktarna o jag hade delade meningar...


fridens liljor iaf...

jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....