köper folk "graffitikläderna"?
jag har klickat runt lite på dels highlights, henxs, och inflamabel och jag undrar om det verkligen finns folk som köper en svart hoodie med stort MONTANAtryck över bröstet? när jag ser tröjan så tänker jag automatiskt på herr p14 med byxorna i knävecken och och ryggsäcken så långt ner det går men tillhörande tomma burkar för det rätta ljudet och som precesionsdroppar ink på sina sneakers. jag undrar även hur många som köpt "montanahanskarna" Hl erbjuder, dom är säkert bra, men huir många köpte dom pga att dom heter just montana?
Mm de e mest fjortisar som har sånt men de finns ju undantag..
den sista frågan är inget ni behöver hänga upp er på, ingen förutom killarna på Hl kan ha den exakta siffran. och visst är man sponsrad av montana kan jag förstå att man använder tröjan under jams och sådant.
det är bara ett märke med snygga kläder...whats the deal?
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Ja sa att det finns undantag...
har 2 montana tröjor en svart och en gul.. det är shysta tröjor tycker jag.. har även en krylon,belton,falsk security,dinitrol...=)
saaaru..
HLs egna grejer funkar ute på stan även utanför graffitisammanhang. Bigup för dem!
HLs tröjor är riktigt snygga, ska nog köpa en sådan och en Child-tröja. Men en stor MONTANA-tröja är jag inte sugen på nu, var det för ett tag sedan men det känns som "Hej, titta på mig jag vill vara storkluddrare men är det inte egentligen!" och därmed blev det ingen :P Men att på något diskret sätt visa att man höll på hade ju varit trevligt, så att man kunde få till någon form av writers-bench system. Jag menar, alla emos hänger på Nisse-terminalen och har sina pins på väskorna, punkarna sina nitar o.s.v. Vad har klottrare? Färg på jeansen? Palla sabba sina jeans isåfall...
Chrome @ my sko jao!
alla klottrare hänger på child och gnäller över att det fattas en soffa. iaf 2003.
when jag minns den tråden,där f.ö namnet "childgubben" uppkom. annars e de la mer en stirkt dresscode i stil med löparskor å bergsklättrarjacka som gäller i stil med northface eller tierra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
folk knallar ju runt i vad som helst, ser ingen större skillnad på tex. Montana och Nike eller va d nu råkar vara för logga på tröjan, inte direkt så att svennepäron på stan känner till varumärket.
Att man sedan väljer dessa plagg pga trycket och längtan efter grupptillhörighet är en annan femma. Personligen bär jag mest grejer av WuTang och Gunit, inte för att jag råkar vara svart och adopterad utan med anledning av vad dessa kläder står för. De är tydliga HipHopsymboler och det är något jag vill förmedla, jag är HipHop så vad!?
Palla, ja tar de kläderna ja har på mig o kör. Skiter väl i vad jag får färg på, bara att inte klanta sig.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
spelar roll vad de är för Märke? är de snyggt o verkar de som en BRA ide o att dom har en funktion som funkar så köper man la de!?? ialla fall jag!!=)
The longer you go on the more you learn..
erorone, jo, jag anammar den "stilen" jag med, vindjacka och ett par 90s, men nu pratar vi om själva montana, bombersbest, graffiti cant be stopped-kläderna.
Jag klär mig enbart i graffitikläder från Homeboy och HL. Är man äkta så är man, som jag brukar säga.
Jag har en svart Highlights T-shirt :D
Why?!
Angående NorthFace/Haglöfs/Tierra grejen. Har writers det för att det är smidiga allväderskläder eller för att flasha för andra writers om vem som kan racka dyrast GoreTex?
F.ö. känns det som om dresscoden har glidit över mer till militärkeps, GoreTex-jacka, Adidas-trackpants & Air Max 9?:s snarare än den klassiska hiphopar-looken(stora hoodies & överbaggy jeans. Är detta ett försök av oss målare att smälta in mer bland svensons eller är det bara någon slags naturlig "mognad"?
..Please don't talk about straps when I'm 'ere.
Jävlas inte med en graffare! Graffiti can't be stoped! Hoppas ni förstår ironin i det hela.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns som om det är brittiska DnB scenen med träningskläder som letat sig in. men jag kan ha fel... folk har väl släppt på att man inte behöver vara så YO! för att man målar. inget med originaltråden att gör ber om ursäkt. fridens
I´m quick to pop trunks like an elephant hunter! /copyright
blingbling hur många writers har nånsin haft den "klassiska" hiphop looken du pratar om... kolla stylewars. inge "hiphop" kläder där inte. snarare vanliga jeans, sneakers o ngn soft tröja/jacka. och så tycker jag dom flesta målarna klär sej än idag..stureplan3000 visste du att baggy kläder uppfanns av knattar som tog sina brorsors, kläder för att ingen skulle bråka med dom. "kolla kläderna, min brorsa e stor o farlig, backoff"
Nuförtiden kan man ju redan köpa kläder färdiga med hål på knät och färgfläckar..
w0rd up!
"Angående NorthFace/Haglöfs/Tierra grejen. Har writers det för att det är smidiga allväderskläder eller för att flasha för andra writers om vem som kan racka dyrast GoreTex?" haha klockrent, jag tror på både och
Haha! skönt topic... varför inte bara skita i vad folk har på sig och sköta sitt... Tycker jag en montana-tröjja är snygg så köper jag en sån, jag tycker inte man ska sätta upp massa nya lagar för sig själv. Lagboken är redan så tjock å man kan inte ens hålla sig till dom lagarna så varför skriva nya "att man är toy om man har en montana-tröjja" det värkar som om hela graffgrejjen har blivit en mainstream grej å man måste följa graffmodet osv. Helt sjukt! Den rätt inställningen är isåfall - "sköt ditt så sköter jag mitt" Alla har vart toys så varför inte respektera alla nya toys som kommer för det är ju endå dom som ska föra det vidare.
OverDoze!
Asså det värkar som om graffare börjar bli brats? Skit i vilket märke.
:)
icetea helt säker på att det ens fans en sådan ''hiphopstil'' på den tiden?
tss. ..
vilken färg ska man ha på HL tröjan då? tänkte gå å köpa en imorn...
Köpte en GRAFFITI CANT BE STOPPED t-shirt för några år sen och har använt den typ en gång. Mest för att passformen var sjukt ovärd, budskapet är ju fint men alltförmånga 14åriga pojkar smutsar ner hela konceptet.
WHADUP
Tröjorna har ja sätt nårgra som har inte graffare men andra å själv tkr ja dom e rätt snygg man handskarna där går d väll ändå till överdrift?
Ingen mera rosa banner
Finns ju skidhandskar, cykelhandskar och boxningshandskar, varför inte graffitihandskar när man ändå är igång? ;)
WHADUP
Seriöst kläder är dyra.. Jag köper gärna kläder med så lite kända märken som möjligt :P annars går ju en hel månadslön. ebay har ju kläder men de är inte alltid av fin kvali.
Letar du efter bra OG filmer spana in min sida www.Thuggish.biz finns även bra serier och nya music releaser. http://muaythaisthlm.blogg.se
aah de fresh
Redline MAdness
d e väl smaksak om man gillar montanatröjorna, jag menar wu-tang tröjorna va snygga för circa 13 år sedan, men när alla fjortisar insåg att d va häftigt med wu-tang så kändes d lite larvigt att gå runt med en sådan, d blev liksom så uttjatat.
MY DOGGS BITE TO KILL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
stureplan3000 . Personligen bär jag mest grejer av WuTang och Gunit, GROV HIPHOPARE GROOOOOOOOOVVVVVV!!!!!!!!
jag förstår inte vad alla hakar upp sig på ??? alla människor är olika på något vis. Och om någom målar i en gucci kostym så får väll han göra de? eller om man målar i ett par risiga slitna jeans å en vanlig jävla tee så får väll han/hon göra de!!
viste du de eller?
Alla vet ju att dom hårda grabbarna reppar Haglöfs, North Face och sneakers i sprinter modell. ;)
Det finns häftiga graffitikläder på JC yo!
håller med vkdk_crew.
man kan väl tycka att folks kläder är wack men det är väl inget att haka upp sig på. folk får väl ha på sig vad fan dom vill. är man bekväm så spelar det ingen roll.
"gotcha back like a chriopract"
Jag vill ha multona å Hardcore tröjor.. :) Det vore ballt.. !
Jag har 2 t-shirts med HL's logga på, riktigt fina och fått komplimanger för dem :) Också har jag en gul montana t-shirt
märken som carhartt och addict gör feta kläder.. däremot så skulle det kännas ganska dumt att dra på sig en hoodie med g unit brodyr över halva ryggen ;)
"jag har........." "jag har........." "jag har........." håll käften med erat "jag har........." jävla idioter
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
HAHA, skönaste på länge Mighty-M: Silvriga prassel wu-tang kombinerat med ett stycke turkos FuBu hood. För att lyfta fram ögonen en palestinasjal i röd/vit.
You can kiss my whole asshole!
goding
"gotcha back like a chriopract"
instämmer
You can kiss my whole asshole!