I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Målningar runt om Gävleborgs län, sthlm osv!?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-05-08 19:26

Målningar runt om Gävleborgs län, sthlm osv!?

Shuu, kanske är en liten dum tråd, men aah fan.
De är så att jag funderar på att göra en Graffbok som projektarbete i trean nästa år. Jag är jävligt Toy själv, men sjukt intresserad. Men för att göra en Graffitibok med målningar, tags och gatukonst så läre man ju veta vart the shit sitter. Så man kan fota det och få tid på sig att samla in mer foton av just det crew eller den personen.

Så, de skulle vara sjukt fett om några ville ge lite tips vart de är myckte målningar och vart de sitter kända målningar i ex sthlm. Jag reser en del på sommaren så alla större graffställen runt om i Sverige är välkomnat i denna tråd. Ge gärna ut nå bra hemsidor till privat personer som målar om de finns några. Känner bara till de större sajterna.

Hoppas ni fattade vad jag var ute efter..
Självklart så kommer jag försöka lansera denna bok, sälja den alltså. Trycka upp ett par ex, jobba fett mycket med att få till en sjukt skön design eftersom det är de jag sysslar med.

Om du är graffare och vill vara med på ett hörn är de bara att höra av dig!
Tack för mig Peace, Sebbe.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 19:42
Vill du veta ställen som är olagliga att beträda också?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 19:53
Alla ställen som de sitter feta målningar på vill jag veta!

2007-05-08 20:07
Ta dig ut efter tunnelbane samt pendeltågslinjerna i Stockholm så har du en uppsjö av målningar. Svårt att ge specifika tips på "alla ställen som de sitter feta målningar på".

Vad är du ute efter? Gamla målningar? Nya?

spliff macht frei

2007-05-08 20:39
Jag är ute efter allt, både old school och nytt. tänkte pallra mig ner till sthlm sen, eller de blir väl några vändor, så jag får helt enkelt hålla ögona öppna. Finns det någonstans där det finns laglig vägg att måla på i sthlm, eller i gbg för den delen också. Är även en del där nere å snurrar.

2007-05-08 21:14
Svar till, roejjarn som har vart intresserad 2månader och en dag!

Jag ska för de första inte skriva en bok, utan jag ska fota graffiti, tags och gatukonst. PS! du behöver inte se/"LÄSA" den.
Ta en godis och le.

2007-05-08 21:16
Hahha word upp.Målningar sitter  vid spåren.
:)

2007-05-08 21:32
Atlasmuren?

2007-05-08 21:41
Röda Sten i Götet.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-05-09 08:02
roejjarn 
han ägde dig.. sluta försvara dig.. det ser otroligt dumt ut.. peace

2007-05-09 12:06
inge piss nu, fota intressanta saker. speciella saker inte en massa wufc tags typ 
-

2007-05-09 12:28
Jag har sett en hel del tags, gatukonst å graffiti. Och jag har min egna stil om vad jag tycker är snyggt.. Men jag ska bara försöka ta med grejor som inte är så jäkla toy, utan mer avancerade grejer av personer som har hållt på ett tag och även nya namn.

Är de någon av er som läst/läser denna tråd som har hållt på ett par år som har skills? Interveju?

peace!

2007-05-09 12:51
Precis innan du kommer in på östra station från roslagsbanan åt höger sitter det en hel del kända målningar.

2007-05-10 12:44
Okej thx för tipsen. Är det någon som vet om det är någon kommande utställning eller liknande där just graffitikonst är en av de olika konsterna som ställs ut?

2007-05-10 12:51

2007-05-10 12:53

2007-05-10 12:54

2007-05-10 12:55

2007-05-10 12:56

2007-05-10 17:33
haha. lunarstorm.se is the shit! :D

2007-05-10 17:34
eller vad säger du mase_one? ;)

2007-05-11 08:16
i örebro är lunarstorm töntigt, här i stockholm är det coolt.

2007-05-11 09:15
Thx för picsen, vill helst fota bilderna själv. Ska se om jag har vägarna förbi Örebro i sommar. då hör jag av mig Mase-one.
Annars är det inte omöjligt att man tar med bilderna endå! ;D
De var fräscha!

2007-05-11 16:11
hm intervju, det luktar snut=)
det jag skriver eller lägger upp, ska inte tas på allvar för jag är mytoman samt har personlighets klyvningar.

2007-05-11 16:56
du luktar p10
-

2007-05-11 17:04

Civilaren 

lunarstorm är väl töntigt ändå. men som sagt så äre ju bara spänn brats i stockholm som annvänder det och du är väl en av dem va jag kan förstå!!
who`s the best? ...::dIpe..ONe::...

2007-05-11 18:34
Fota 1 CMF1 tag han e sköönnnn på att bomba!
Yo
M-LINE

2007-05-14 12:56
Kan tänka mig att pewoone inte har läst något graffiti tidning eller bok. för det brukar iaf vara med minst 2-3stycken intervejuer. det brukar bli lite bättre helhet med en interveju.

Aah thx för tipset.. var för övrigt i uppsala ihelgen och tävlade. och då passade jag på att fota lite när jag hade tid. fick inte så mycket dock. men ska ner mer till hösten.

Peace.

2007-05-15 20:23
Up!

2007-05-25 16:40
Yaah, jag har fotat i uppsala, söderhamn, jag ska till falun ihelgen och fota.. Så jag har fått en del kort.. och som du skrev "miffoboy" efter vägen till gävle å till dalarna sitter den där köttätande växten i alla vägviadukter, så den ska jag fota på tänkte jag bla. och igår var jag i gävle, dock tänkte jag inte på kameran. men såg ett par feta HFU målningar som jag ska fota sedan..

Jag har väl redan 20kort som jag kan använda.. tänkta ta å försöka få ihop minst 150-200 BRA kort på shyssta målningar.

Peys!

2007-05-25 20:20
Spaan jag tycker det du gör låter mycket soft ! Går själv i 3an om 2 år, vem vet kanske lånar din idé ;)

Lycka till !
Softa koftan !

2007-05-26 08:44
Puckos, haha aah tack! De tycker jag du ska göra. De är ganska fett att mina lärare är väldigt positiva med detta åxå, men sen vet dom kanske inte riktigt att jag håller på själv med graffiti! :D haha
Peys!

2007-05-27 15:00

Yaah, var i falun igår, fick några feta bilder. Men sen så cpade min kamera sig. så de blev inge mer kort.. kändes surt som satan. Men jag ska åka ner dit mer till sommaren.. ska kanske införskaffa mig en fin fin systemkamera. =)

men men. jag tänkte förövrigt uppdater denna tråd lite då och då när jag har gjort något. så att ni som kanske är lite intresserad kan se vad som händer, och även ge tips om målningar som var skälet till att jag skapade tråden. Tight.

Peys!

2007-05-27 16:18
vet inte om du söker efter nåt i Gävle, men om du åker till Gävlebro, sen ser du typ ett mindre vattentorn, Målningarn runt hela
(40 m Diameter) gryma som fan, åk gärna dit, finns stolar där också ^^,  
Tjaffsa på internet är som att vara med i Paralympics, även om du vinner är du fortfarande helt cp

2007-05-27 16:34
mase-one

va gör du!?
desperat försök att komma med i ett skolprojekt med dina bajs-pises
Lipare

2007-05-27 18:50
Tasapaino

du kanske ska lära dig att stava lite innan du smäller upp kommentarer i forumet!

2007-05-28 13:28
medxnANDREW, tack för tipset. de är sånna tips man gillar.. Jag ska ner till gävle någon gång i sommar och enbart fota graff tänkte jag, även ner mot falun och runt om i gävleborgs län.
Men som du skrev om det där vattentornet. så lät de härligt fett.. Ska dra mig dit och fota lite! ;D

peys!

2007-05-28 15:40
oj shit förlåt mannen!

ärta
Lipare

2007-05-28 19:35
Men för faan gubbar.. sluta droppar små jävla dagisordbråk i min tråd, starta en egen tråd och ät glass!

Peys! ;D

2007-06-01 11:44
Holá, nu är de så att jag har fixat mig en fucking blogg.
Jag lägger upp adressen här, men den finns även på min press.
Ska använda bloggen till för att uppdatera grejor jag gör, så jag själv kommer ihåg, och även så att ni som är intresserad kan kolla vad som händer..

Men jag kommer även att dunka upp info här också!
Yaya,, de ligger några bilder på bloggen som ni kan kika på om ni känner för de.
Peys

2007-06-27 19:39
Shoo, drar mig neråt till göteborg imorgon.. ska hälsa på på chalmers med flickvännen min. menmen, de är skitsamma. jag tänkte fota lite i gbg, några bra ställen i centrum och i lindome området som det finns målningar. OCH jag vet att det finns laglig vägg i mölndal osv.. men jag åker hem på söndag så vet inte om jag har tid eller vägarna förbi de "lagliga" ställena..

Tacksam för alla tips på helshyssta målningar som kan vara något att ha med i tindningen.

AND .
Söderhamn har fått igång ett projekt med att få en laglig vägg även här hemma, fett cool säger jag. finns inte mycket graff här, men en laglig vägg kan nog bli gytt som satan.

Peys så länge shommen.

2007-06-27 21:00
Ta dig ut vid pendeltågs linjerna, även tunnelbanelinjerna.
Gröna/Röda/Blåa linjerna sitter det snuskigt feta målningar på en del ställen. Även runt S-line/Uff-line osv (pendeltågslinjerna) så sitter det feta målningar.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?

2007-06-27 21:41
yes oldschool målningarna vid gävlebron (vattentornet) är riktigt fresha!! checka det spaan PEACE!!

2007-06-29 10:52
old school stället/ street art  i sankteriksplan e najs luktar gott där ;) 
 -_-

2007-06-29 11:25
fet pryl låter cool keepit on !
myspace.com/herrolsson026

2007-06-29 12:47
nässjö är ju the place om du vill fota panels. Både levande rull och gammla y1or, sen är det ju en hel del fina gammla väggar i både jönköping och nässjö. En enormt stor caztermålning, typ 5X20m
SMÅLAND!

2007-06-29 16:51
Ta pendeln från märsta till centralen! Kolla längs spåret, du kan säkert hitta nåt!
dope-3*dope-3*dope-3*dope-3 || Graffiti

2007-06-30 15:10
secret_footage
vem fan är du som äns yttrar dig.. skärp dig eller gå och lägg dig

2007-07-01 23:07
tack för tipsen.

Kom hem från gbg nu ikväll. sleten som satan.
Men yaya,, jag har fotat lite, hade lite ont om tid. men fick lite rullande målningar vid centralen, lite efter spåren in till central, åkte även ut till Mölndals lagliga vägg idag och fotade, synd att de nästa bara satt GAS målnigar där.. MEN, de var feta!!
sen har jag fotat lite när jag har fått chansen. Men som sagt så hade jag inte så mycket tid.

Ska nog ner till vecka 29, och då ska jag även ut och måla lite med några poilers. Mölndal kanske?, sånt som visar sig.

Kan berätta att jag gick från centralen hela vägen till Andra Långgatan för att köpa med mig en del brukar från nya ChildStore. Närmare sagt 12cans och lite caps.
Drog en målning någonstans i Göteborg! :D den som hittar den och fotar den. får 100spänn! :D haha.. "HEJ" står det, fyll: Crome, och röda lines och lite vita detaljer! Hahah.. sug på den ni..

Ajaa,, kan även informera om att jag ska åka till bollnäs nu de närmaste dagarna för att fota godståg, ska även ner till Hudik, så tack för kommens zlem. jag hade tänkt att dra till gävle någon dag åxå när jag har ledigt.

De var allt nu, Peys..

(gärna mer tips om ställen runt om i gävleborgs län, även om det finns någon aktiv runt om Söderhamn, eller nere i Uppsala, Göteborg som skulle vara intresserad av att bli fotad live, och vara med på en intervju..

OM du är intresserad. och bor i göteborgs området så hör av dig innan vecka 29. Later.

2007-07-01 23:16
kom bara till haninge söder om sthlm
MytoManOne

2007-07-24 20:51
Uppsala Uppsala!!! Jag kommer hänga en del nere i uppsala till hösten här.. mesta dels på helgerna då!!
Men aah, vart sitter de feta målningar, nå bra fames, dra ett mejl om sånt, kanske inte så bra att avslöja! ;D
Hmm, jag vet att de finns iaf en graffbutik i uppsala, vart liter mer exakt så den som inte hittar så bra, kan hitta. finns de nå mer ställen att köpa cannor osv..

Peys och sånt!