"Vi kommer att göra en utredning" ?
Tjenare! Kanske en lite vanlig fråga men jag orkar inte söka om exakt det här svaret. I alla fall.. När snuten kommer hem till en, kör sitt lilla "förhör" hemma hos en, och sen säger "Vi kommer att göra en utredning på det här". Vad händer sen? Hur lång tid tar det förens det händer nått? Händer det ens nått? Seriöst svar tack!
Frågan är ju helt relevant. Beror på vad du har gjort, vad dom har för bevis etc. etc... Ligg lågt ett tag.
Hokkar gärna på Collab!
Jag har inte torskat. En polare har. Dom har en väktare (som var ur tjänst) och hans brud som vittne. Det handlar om en throw-up.
Beror helt och hållet på vad som sades i förhöret, om du nekade erkännde eller vad som sagts helt enkelt. Men det kommer ju hur som helst inte hände dig något så länge dom inte kommer på dig med att ljuga i förhören eller liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dom frågade lite frågor. Han sa att han var på promenad. Dom åkte och sa att dom skulle göra en utredning.
brukar ta in en på förhör..
All bitches on the line
Haha "Mindfuckar" dagens ord
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det beror ju på somsagt på, men det lär dröja några veckor. Eller vet ej hur det är uppe i sthlm, men här nere kan det dröja någon vecka - månad. Beror ju på va som sas på förhöret och hur mycket åklagaren har att göra, och vad han prioriterar.. sen är det ju hans ord mot polaren om det inte finns några andra bevis, då tror jag ju att åklagaren tror mer på väktaren än polaren.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Kefflitenskit P77 Bästa, blir ju 2 vittnen mot 2 vittnen. Ord mot ord, vid sådana tillfällen brukar man lägga ner allt. Fast om något sagt för mycket vid ett förhör så kan man ju glömma den tanken.
Jag har haft förhör hemma, dom kom o knacka på o håll på med sina frågor hur länge som helst.. så för dom som nu inte verkar tro på att man kan ha förhör hemma så ja, det kan man. och oftast är pga att dom inte fått tag på personen via telefon etc..
diamonds are forever
Ingen speciell tid, men inom en månad typ.
AOTP - PHARAOHS!
hahaa mindfuckar hahaahaahaha kan nte sluta garva när jag tänker på hur kul d låter
Glöm inte att det är inte olagligt att ljuga i förhören. Bara i Rättegång som det är olagligt, och då kan du åka dit för mened också/istället
www.ifuckyourgirlfriendto.org.asm
Saxor, ja var också med en polare som torskade för skadegörelse. Nu ska de reda ut och hålla på, det har hänt mig mer än en gång vilket inte är särskilt bra. Nu vet jag inte om vittnet/vittnena kommer att säga sanningen eller "avrunda" litet. De kanske såg 2 personer vid ett ställe där skadegörelse hade begåtts och vittnar att de hade sett båda begå brott medan i själva verket de kanske de bara såg en. Om de gör så i mitt fall kommer jag fälla x antal tårar..
Pajasen P48: Nej. Som åtalad är det aldrig olagligt att ljuga, inte heller i rättegång. Som vittne är det däremot brottsligt att ljuga. FÖ: Är det verkligen någon härinne som på allvar tror att en väktares ord inte skulle väga tyngre än en klottrares? Det spelar väl för fan ingen roll om han var i tjänst eller inte? Sen att det är två personer (väktare+flickvän) gör ju inte vittnesmålet svagare precis. Asså, det e inte min mening att vara överdrivet pessimistisk här... Kom ihåg barn, så länge man blånekar så finns det alltid en chans.
det kostar på att ligga på topp
vems ord væger mest?? en væktare ur tjænst eller en liten skit med nerkladdad hagløfsbag?
För mig sa de bara att du är nu misstänkt för skadegörelse! och att de skulle göra en utredning men va fan har inte sett varken papper eller någon snut hemma hos mig! Jag vart släppt på plats med färg på händerna!
SLIPS de där säger ju inte oss ett skit eftersom du inte berättar hur länge sen de va som du blev tagen.
det kostar på att ligga på topp
dom har aids
ja de va ungefär 5 månader sen!
Om man har färg på händerna, och blir tagen sisådär 100 meter från piecen.. kan det räknas som "bevis" eller kan det också bli "brist på bevis" för att dom inte vet att det är från den piecen/kannan osv.?
Hade ju varit lite starkare bevis om inte vittnena var beroende av varandra.. Väktare kanske gav sin flickvän några smällar sen var deras historier lika..
Du bankar men får shi komma in.
Antagligen så kan ni säga att det var väktaren som gjorde ditt och datt utan att någon bryr sig särskilt mycket. Det enda det leder itll är att er trovärdighet minskar till 0 istället för 0.1.. Rätten har ingen anledning att tro på er, väktaren oavsett om han är i tjänst eller ej kommer anses som mer trovärdig, att dra till med fåniga lögner som en idiot ser igen gör bara att ni skämmer ut er och minskar era chanser att komma undan..
cry me a river! --> thcrew
Torska för skadegöresle för nåra månader sen. de e ba blå neka, som vi alla vet e allt möjligt. inge av vittnena hade mitt signalement eller nånting.. jag hade färg på händerna o allt men klara mig xD
Skit i vad allting kostar, se bara till att du aldrig torskar!