Fotolog/internet (säkerhet)?
Hur säkert är det egentligen att lägga ut sina verk på internet (tex fotolog.com). Har sett att en del censurerar, men hur stor är risken? Kan det hända att snuten kollar upp vilken ip man lägger upp ifrån, eller lämnar äns företagen ut uppgifter om det?
norrkööping
skulle inte tro det...folk är ju ganska dumma och skriver ut t.ex. namn ibland också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att man publicerar graffiti på internet tror jag inte räknas som 100% bevis i en rättegång, och alla bevis måste vara 100%. Jag har sett där folk har censurerat både ansikten och själva målningen, att lägga ut bilder där du står och sprejar på en vägg lär inte vara särskilt smart. Risken att polisen spårar ip-adressen på din dator finns, det har hänt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
victoer Nej det förstår jag, men tänkte bilder på endast målningarna.
norrkööping
Tror jag har sett någon sån intervju med nån polisledare så frågade de varför de inte bara kollar upp vem som lägger upp bilderna så svarar de att de aldrig kan göra det med de resurserna de har.. am i right?
Nej det är du inte. Det är skitenkelt att ta reda på.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Piecer - Har också läst det. De har inte tid.
men endå man behöver ju fan inte ladda upp varje piece man gör på nätet. fett onödigt..
ja för de är ju nästan olagligt att fota och lägga ut det på internet..vem säger att det är den som gjort skiten bara för den lägger upp sakerna på internet?
dom kan spåra det även fast du anvönder proxy vilket dom flesta också gör omedvetet
ANDALE
Din internetleverantör kan se exakt det du gör på internet , har en polares brossa osm jobbat där . Men som ni sa innan polisen har inte tid att sitta och luska ut massa målare på internet .
det är nog större risk att de kollar upp från din dator när du väl torskat vad du laddat ut, än att de kollar från hemsidan vilka datorer som laddat upp.. vet inte äns om de får göra det sist nämnda..
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Antagligen får dom väl itne det ..
Alltså vadå proxy? Vad snackar ni om, ni kan verkligen ingeting om datorer och nätverk.
Dom kan se dig på alla sätt och vis, förutom ifall du spoofar IP adressen så blir det krångligare för polisen etc. att hitta dig.
AOTP - PHARAOHS!
Är det inte så att för att kunna få spåra IP nummrena så måste det vara ett straff som kan leda till 2 års fängelse, samma regel som husransakan.
OverDoze!
Det kan ju vara smart att lägga upp bilderna via en dator på tex ett bibliotek.
norrkööping
scaar_ P17 varför? behöver ju fortfarande inte vara personen bakom hemsidan/flogen som gjort skiten..
Dom har span på alla på whoa så ni veeet... uhuuhuuu!!!
-leffe- Nej men för o vara på säkra sidan. Och om de blir torsk och husrannsakan så kan de ju säkert vara ytterligare bevis..
norrkööping
Haffa en extern hårdisk och gömm den under mammans säng varje gång ni lagt in något på den, Så kan ni sova lugnt.. Peace out boys
Utanför Tullarna !, Din mammas gött luktar frääänt.. Koka skiten tills det börjar bubbla sen tillsätter du Xylén!..
Att fastställa vem som lägger ut bilderna via vederbördigs ip-adress skulle nog inte leda någonstans, de har ju inga som helst bevis på att det är personen i fråga som har gjort tex målningarna. Men om man blir plockad och datorn beslagtas och genomsöks efter tex bilder man laddat upp så skulle nog det kunna vara en bidragande del i bevsningen.
Word!
även om det inte skulle räcka till som bevis,så kan det ge undersökande ett extra hum om vem som gjort vad vilket kan leda till att dom arbetar hårdare för att finna bevis osm håller..
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
segett: är bra många personer som får husransakan endå, utan att brottet kan leda upp till 2 års fängelse. så det förvånar mig inte att dom kollar upp ip-nummer endå med....
vafan jag kickar laptop så vid husrannsakan tar jag och bär iväg den till någon random i någon timme sen kan ju polisen lycka till med att spåra bilder på min stationära som är och förblir clean från allt som har med klotter,nekrofilhårdporr och allt annat som jag lever för. 50 cent 4 life
-
Har för mig att de inte får kolla upp ip-adresserna och det är bland annat en av anledningarna till att de inte kan ta fast fildelare..
Heregud... Folk har fåt husran och inte ens blivit av med datorn.. FAST den ståt i personens rum...
Det är nog lungt, skulle jag tro. Om man inte är så dum att man flakkar med ansiktet framför kladdet, samt har sin ''signatur'' gaddat i nacken så är det nog lungt.