Borde Graffitibutiker förbjudas? - Omröstning på City.se
De flesta av er (iaf Stockholmare) har nog uppmärksammat att tidningen City(www.city.se ) just nu har en artikelserie om klotter/graffiti. Idag kan du rösta om du tycker att graffitibutiker ka förbjudas, imorgon kan du göra deras test "Kolla om ditt barn är klotterberoende".Gör din röst hörd, rösta på: www.city.se
hahaha fyfan asså palla, vad kommer härnäst? automat vapen beväpnade väktare?
and if you betray us I will rip you fucking balls of and stuff them up your ass so the next time shit you will shit all over your balls!!
det är fan sjukt hur fan dom ens kan tänka att förbjuda "Graffiti Affärer". Det är KONST, men det kommer aldrig gå in i någon politikers huvud! OM dom förbjuder det så vill jag fubjuda t.ex jaktäfferer, med dom vapnerna kan man döda och skada folk, det är mer sjukt. Och dom tror att alla målar olagligt, visst många gör det. Men t.ex jag målar ibland lagligt och det är inget fel med det. Det är soft att kunna stå ifred och träna upp sina skills. Men som sagt, det kommer aldrig att kunna stoppa alla som målar graffiti, det är omöjligt. Det borde politikerna fatta någon gång, det ända dom kan göra är att satsa pengar och minska brotten!
Nästa avsnitt Använd Citys test: Är ditt barn klotterberoende? Hur pinsamma kan dom bli?
I så fall ska man förbjuda allt som det går att måla med. Allt från microsoft paint till blyertspennor, man kan ju alltid skadegöra med det.
Samhället färgar inte längre av sig, vi färgar av oss.
Graffare
2007-06-27 14:00
nu har jag röstat :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Producent
2007-06-27 14:02
Jag röstade nej
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
http://www.stockholm.se/Extern/Templates/PageWide.aspx?id=164028
Producent
2007-06-27 14:18
Vinklade artiklar
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Johan och alex finns säkert inte, säkert två svenssons som jobbar på tidningen eller något.
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!
haha snyggt skrivet "allt från stureplansbrats till drogmissbrukare." var är skillnaden?
Orale!
Från Flyingsmurf / reporter söker kontakt med graffitimålare!!!!!!
Hej, jag är reporter på Stockholm City, jobbar med en artikelserie om graffitkulturen och hur den funkar i Stockholmsområdet - och vill i reportage och artiklar skildra både dess motståndare och anhängare.
Jag söker graffare (heter det så?????) som kan tänka sig att ställa upp och berätta om hur vardagen kan se ut för en graffitimålare. Vad det är som driver er? Vad anser ni om motståndet från myndigheterna?
Hur planeras en graffitimålning? Från första tanken till att den verkligen sitter där på ett tåg etc - hur går det till? Rädslan för att åka fast av polisen? Hur vanligt är det att man åker fast etc och med mera med mera....
Givetvis får personerna jag intervjuar vara fullständigt anonyma och garanteras källskydd enligt lag.
Kan du tänka dig att vara med - eller har du kompisar som kan tänka sig det?
Mejla mig gärna på
[email protected] eller på
[email protected] eller ring på 070-266 63 13.
Mvh Eva
de bästa är att man kan rösta flera gånger..
I'm big drunk as you can see, I bet you would like to undress me..
"Från första tanken till att den verkligen sitter där på ett tåg etc" - redan där förstår man att det inte är den lagliga delen av graffiti hon är ute efter utan det är skolkande ungdomar-, klottra från morgon till kväll-, dölja det från mor och far-, out for fame, hardcorecriminalbiten hon är ute efter, och så blev det ju också. Ser dock med spänning fram mot morgondagens test.
joråsåatt
MarioLemieux P41 rösten regas bara en gång...testade jag med...men står kvar på samma som första gången du rösta...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Graffare
2007-06-27 18:07
Ska be mn pappa göra det testet imorron :D
men palla!!!!!!!!!!!!!asså att ens komma på tanken..dom kommer ju ändå inte lyckas...HAHAHA BUSTAS
notera detta i artikeln " Stockholms klottrare och graffitimålare är allt från Stureplansbrats till drogmissbrukare." låter nästan som att stureplansbrqats inte skulle kunna vara missbrukare... eller e det jag som e trött?
Jag fiser THC !
jo rest det låter precis så..
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
alla här inne kommer rösta nej sisst jag kollade 18%ja resten nej :D
\,,/_(>_<)_\,,/ ... e töff kan slosh... \,,/_(>_<)_\,,/
Johan och Alex målar också graffiti.
Dom har ju en poäng i det dom säger, sen att city vinklar artikeln som dom själva vill är en annan femma.
TAPETKLISTER
Använd Citys test: Är ditt barn klotterberoende? stackar alla föräldrar som sitter å läser City. såg nått om nån såndär test förut om "hur du ser om din unge är huligan".. Är det bara för att föräldrar ska slippa prata med sina ungar ??..... Vet man inte som förälder vad sina ungar håller på så brister det väll nån stans, å jag tror inte att gratis tidningar kan hjälpa föräldrar att "hålla koll på DERAS ungar".
k-one!
Vilka människor det finns. Postat av knoppen den 28 jun 2007 kl 15:06 Nån gång ska jag väl få tag på en klottrare. Då ska du få se hur kul det är med graffiti, jag ska gladeligen ge dig en hel-krops grafitti. Få se om du gillar det !
Graffare
2007-06-28 16:35
"Börjar ditt barns vänner kalla honom/henne för ett ovanligt smeknamn?" Kallar ni varandra ovanliga smeknamn? Enligt det där testet är jag inte klottrare.
Graffare
2007-06-28 16:40
"Byggkonstruktioner förstörs när högtryckssprutor sprutar rent från klottret, armeningsjärnen i betongfasaderna vittrar sönder. Eller ta tegelfasader, när de saneras på vintern sprängs fasaden sönder när vattnet som trängt in fryser och utvidgar sig. Var fan finns föräldrarna till dessa barn? Ni måste ta reda på vad era barn håller på med!" Var fan finns föräldrarna till dessa sanerare? De är ju dem som förstör konstruktionen, funktionen. Graffitin kostar ju inte ett skit om de inte försvinner, va arg jag blir :( källa: http://www.city.se/Nyheter/1.736714
Rest. Stureplanbrats är lika mkt negativt laddat som drogmissbrukare och klottrare. Journalister väljer bara "dåliga" ord i samband med graff.
Analism
"Börjar ditt barns vänner kalla honom/henne för ett ovanligt smeknamn?" Min polare kallar sin morsa för Olle.. Hon kanske är en klottrare?! :O
hahaha, man sitter ju bara och garvar igenom hela artiklarna <3 Tack city.se för ett gott skratt.