Hip Hop Skola I Malmö

Vår Hiphop - Graffiti

Hip Hop Skola I Malmö

Hiphopens praktik
Här arbetar vi med hiphopens fyra element: rap, dans, grafitti, DJ. Men även andra urbana uttryck och populärkultur är en del av schemat.

Music management
Denna del av utbildningen sätter fokus på marknadsföring, organisation och ekonomi inom musikvärlden. Bland annat kan det handla om studiebesök på skivbolag, men också att organisera festivaler, klubbar etc.

Gästlärarsystem

Skolans ständiga ström av gästlärare lägger självständigt upp undervisningen den period de besöker skolan. Detta starka flöde av input står i relation till den kontinuitet huvudläraren har som uppgift att skapa för eleverna. Aktuella gästlärare under 07/08 är bla Dj Kid Skraam, Filmaren David Valentine, Gonza Blatteskånska, Ruskig, Freeze och Promoe.

Mediekritik
Här står populärkultur, språk och media i centrum. Men det handlar inte bara om att undersöka hur det ser ut - en viktig del är att skapa egna medieprodukter, videos etc.

Internationell dimension
Kursen har också en internationell dimension, som handlar om samarbete och utbyte av erfarenheter.

Anmälan:
Online på www.glokala.se/hiphop. Formuläret finner du i vänstermarginalen under Kurser/anmälan online.
CSN: kursen berättigar till studielån.

Vem kan söka? Alla som är 18 år och äldre. Dispens kan i undantagsfall ges för en elev som är 16 år.
Kursstart: 27 augusti -14 december 2007 och 7 januari - 6 juni 2008
Huvudlärare och kontaktperson: 
Pärra Andreasson
0707 666 122

Pa_andreasson@yahoo.se

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
påminner om medan svensson åt plankstek.. tufft.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
piecer PO....Per Anderson skrev "Medan Svensson åt plankstek". Inte Pärra Andreasson...
haha ja det var säkert det han tänkte på...
norrkööping
Fett initiativ!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
ni som är intresserade kan ju söka. Men jag skulle vara väldigt försiktig med att ta studielån för nåt sånt här!!
röv är gott

piecer PO....Per Anderson skrev "Medan Svensson åt plankstek". Inte Pärra Andreasson...

haha jo jag vet men jag tänkte på när han berättar om en viss perra som startar en Graffitiskola i sthlm däremot

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
piercer: Hur gick det med den skolan?
röv är gott
i början sponsrades den av kommunen men sen lades den ner om jag minns rätt.
5 elementet då? Beatbox?
 Put your faith in your sword, and the sword in the Pole
HAHAHAHAHAAHAHAHAAH BEATBOX 5e elementet 
röv är gott
bra iniativ! hip hop är en stor del av/kultur/samhalla/skola/puplik och forom samt mediakanal. Måste lära kidsen! Dont stop ya!!

big up perra!
JUST DET!
 hur mycke tid är det för målandet?  kan man inrikta sig under kursen? 
bajsbjörn
bodil (?)  - Beatbox ÄR det femte elementet, damen!
Segla in på www.humanbeatbox.com, så får du se.......
Fridens liljor.
Hip Hop för dummies..
Herrejesus vart är scenen på väg?

Lika dumt som att starta en skola för vänsterhänta.

Nioll: WORD är allt jag har att säga!!
röv är gott
så gamle ruskig är omskolad till lärare...
There´s no point of living if you can´t feel alive....
ruskig :D goes lärarN
vill gärna gå på skolan.. åldersgräns? kan visserligen behärska 3 element mkt bra. 5 (beatboxin) lär behövas övas upp lite. Fan det ska bli svin kul! när/var finns hiphopblanketter? Tic toc dont Stop. Hip hop is here 2 Rock!

4Elamentz P0: Allt står klart och tydligt i kilroys inlägg ditt tjockhuvud
röv är gott
e det så att man måste "skola" sig till att vara hip hop, fan tycker det e skumt, e det så att man e ute efter att tjäna stålar bara för att man har ett namn, hip hop enligt mej e ju nått man har passion för och inte går i skola för. sen att det bergis kommer nån och skriva "om man vill vidare utveckla sig", wtf den frågan kan svara på direkt hip hop i sig e väll att göra det man e bra på och göra det bättre. själv utveckling helt enkelt! och om man inte e bra på något som hiphopen representerar kanske man bör tänka i andra banor^^

detta e min åsikt säger inte hur folk ska tänka och tycka.
Kärlek och respekt...
word FLUNITRAZEPAM
theg: sanning broder ^^
Kärlek och respekt...
När man är klar med kursen aka utbildad hiphoppare, vad får man jobb som då? Kommer det dyka upp lediga jobb på ams.se i stil med "äkta hiphoppare sökes" Sen ska man gå runt och... bara vara hiphop?

Hur ska kidsen som söker annars betala sina studielån? Känns ju jävligt idiotiskt att ta studielån och utbilda sig till något där det aldrig kommer finnnas jobb?

Jag ska gå skolan...
Går den mest för att jag inte pallar arbeta längre och vill chilla och ägna lite tid till graffen. Sen är det ju en skitfet skola! Kommer säkert hända jävligt mycket roliga saker dära!!
Någon här som kom in?
-Peace!

Varför ska man vara rädd för att ta studielån?
Det är ju inte direkt som att man får kronokalle på sig direkt, fan mycket farligare med en torsk skulle jag villja påstå...
7000:- rakt ner i fickan varje månad för att syssla med graff verksamhet är fan inte dåligt!
vogelsize håller med dig! graffelementen är bland de roligaste. mmm got damn how I looooove theze freaking funkyfresh ellamentz af hip hop. ROCK THE HOUSE YA!

vogelsize P20

You said it!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
vogelsize P20: men okey du går en relativt värdelös "utbildning" för att sen göra vadå? chansen att få ett jobb när man gått på en hiphop skola e stor? neeej =). 7000spänn e inga pengar heller i långa loppet utan så fort du börjar jobba på riktigt och iaf har en lön runt 13-14 lax efter skatt så ska du börja pynta av dessa pengar som du lånat (inget kul). och vad i helvete ska man jobba med efter skolan, grafiker? knappast då ska du ha en riktig utbildning för att få ett riktigt jobb. men vem e jag att säga åt folk att göra si och så? ingen igentligen. men jag måste iaf säga min vision av hur jag ser på det.

sen tycker jag hela verksamheten verkar vara soft lixom absolut men det känns samtidigt oseriöst att skuldsätta sig för framtiden om du vill köpa lägenhet eller andra lyx saker,

Peace!!

//flun...

Kärlek och respekt...
Att lägga ut något sånt här på Whoa känns oseriöst och meningslöst. Ska man ta ett, redan halvskumt projekt, på allvar bör man få informationen på ett proffsigare sätt. Minst sagt klantigt att ta upp saken här... 
FLUNITRAZEPAM F22
Jag har redan en yrkes-utbildning men inte fan ger det mig något jobb!
Jag har inte som mål att bli rik för den delen heller.
Men som mitt liv ser ut idag så gör jag inget annat änn att väntar på att något ska hända, nyinflyttad och känner inte en käfft.

LööV F17
Man måste ju nå ut till målarna (och hiphop snubbarna) på något sätt, och då finns nog inget bättre änn internet...
Haha är dom seriösa?

JAG skulle vilja gå på EMO-skola!
http://sagie.se
vogelsize P20

Det finns mycket bättre sätt än att göra reklam på whoa.
vogelsize P20:

Du har helt missförståt hela grejen. Man får inte 7000kr för att graffa. Du betalar 7000kr för det. Din avbetalningsplan kommer ligga på 6000kr per år. Väldigt onödigt o ta lån för en utbildning som sannolikt inte leder dig någonstans. Ska ni gå den..gå den då. Men gör det utan lån!!

röv är gott
LööV F17
okej nämn ett där man når ut till mer till rätt folk?
dom har gjort reklam utanför whoa också...

bodil P2
ja men vad spelar det för roll?
tar gärna ett litet lån, bara man slipper jobba!
500:- i månaden är ju inte så farligt, får skippa en utekväll bara.
vogelsize P20

Affischerings reklam, smälla upp något stånd på stan/malmö festivalen. Dela ut flygblad vid Anna osv osv. allt annat än att göra reklam här!
du betalar för att inte jobba, hö?

Själv fyller jag i en grön lapp varje månad sedan trillar det in 7000kr på mitt konto. Det kallas socialbidrag..
röv är gott
LööV F17
dela ut flyers har dom gjort!
Varför så anti att dom slänger upp lite reklam på whoa?
Det är trotts allt gratis och går fort och når ut till många!
sen behöver det ju inte vara så att kilroy P15 har något som helst med skolan att göra, utan bara ville upplysa folket...

bodil P2
så jävla lätt är det ju fan inte att få socialbidrag?!
Man måste ju typ gå på arbetsförmedlingen och strula med papper hit och dit hela tiden för att få ut några cash? eller?
vogelsize P20
Jag är anti för att det bara blir fel med siriösa saker i whoas graffitiforum. Jag vet att det finns många som läser utan att skriva i trådarna och reklamen når ut till ett fåtal intresserade men om man tittar i tråden är det mer ris än ros, typiskt whoa-fenomen.

Dessutom tas hela projektet ner på en låg oseriös nivå av whoa publicitet.
vogelsize P20: "så jävla lätt är det ju fan inte att få socialbidrag?!
Man måste ju typ gå på arbetsförmedlingen och strula med papper hit och dit hela tiden för att få ut några cash? eller?"

Hahaha första ansökningen är lite strulig. Men sen är det bara att ligga och såsa så trillar pengarna in på kontot. Själv äter jag gott, styrketränar varje dag och javisst ett och annat bad blir det i havet också:)
röv är gott
cleant att vara utbildad hiphopare.. måste få ena sjuka jobberbjudanden!
jag är hård...
Kort inslag om skolan i programmet Sverige!.
Repris SVT2 23/8 eller via länk:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=886852
låter intresant
njaaaaa