I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

För/emot graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-08-17 16:08

För/emot graffiti

Jag vet inte om detta hör hemma på graffiti eller blandat eller på något annat forum. 


Jag har en polare som klär sig hiphop och lyssnar på hiphop, han gillar hiphop helt enkelt. Vi hade för ett tag sen en diskution där det kom fram att han tycker graffiti är fel, helt fel och fult desutom. Han pratade om att graffare endast skulle få måla på lagliga väggar och ingen annan stans. Det blev rätt mycket snack, tydligen skulle det vara mot demokratin med graffiti för att alla inte gillar graffiti och därför är det odemokratiskt att dom ska behöva se det (!!)

Sen efter det var vi i Köpenhamn och där finns väldigt mycket tags och målningar. Vi tog en öl på en ute servering där det fanns en stor gul tag på en tegelbyggnad vilket såg enligt mig coolt ut. På grund av kontrasten det blev mellan gammalt och nytt. Det förstod dock inte polarn som idiot förklarade mig... 

...Kan man verkligen uppskatta hiphop om man inte gillar graffiti? 

Hey